Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Kultura komunikacji w nowoczesnym Urzędzie

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy z zakresu kultury i efektywnej komunikacji w urzędzie, budowanie marki osobistej urzędnika oraz umacnianie marki reprezentowanego urzędu.

Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy. Podczas zadań i ćwiczeń uczestnicy będą mieli okazję,  przyjrzeć się swoim dotychczasowym zachowaniom i nawykom a otrzymane informacje zwrotne pozwolą im na refleksje jak inni mogą nas postrzegać i jakie to może rodzić konsekwencje dla skuteczności wystąpienia. Praca odbywać się będzie w oparciu o rzeczywiste problemy uczestników i krótkie wystąpienia, a informacje zwrotne przekazywane będą ustnie oraz na specjalnie przygotowanych arkuszach.

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost efektywności w komunikowaniu się
  • Pewność siebie i swoboda podczas rozmowy
  • Budowanie marki osobistej pracownika urzędu dbającego o kulturę komunikacji i relacje.

 

Program szkolenia:

  1. Istota oraz znaczenie kultury i etykiety w komunikacji w pracy Urzędu.
  2. Zachowania i zwroty nietaktowne w komunikacji w odczuciu uczestników szkolenia.
  3. Kim jestem i jak mogę być odbierany vs skuteczność w komunikacji z klientem Urzędu.
  • Wrodzone predyspozycje temperamentalne i ich wpływ na komunikację
  • Moje mocne strony i obszary do rozwoju
  • Rozumienie i odczytywanie zachowań innych w oparciu o temperamenty
  • Style komunikacji z różnymi typami osobowości
  1. Profesjonalna autoprezentacja pracownika Urzędu.
  • Zasady przedstawiania się
  • Częste błędy popełniane podczas autoprezentacji
  • Prawidłowy uścisk dłoni
  • Kontakt wzrokowy i jego znaczenie w rozmowie
  1. Bariery i błędy komunikacyjne – jak ich unikać?
  • Przykłady najczęściej popełnianych błędów w rozmowie
  • Znaczenie aktywnego słuchania dla budowania autorytetu i relacji
  • Analiza i eliminacja własnych błędów najczęściej popełnianych w rozmowie.
  1. Techniki komunikacyjne zwiększające efektywność przekazywania i pozyskiwania informacji.
  • Poznanie oraz poszerzenie wiedzy na temat technik komunikacyjnych niezbędnych komunikacji: Sztuka zadawania właściwych pytań, znaczenie pytań w budowaniu relacji, wykorzystanie parafrazy jako elementu potwierdzającego rozumienie intencji nadawcy; Komunikat „JA” i jego zastosowanie.
  1. Asertywna postawa w kontakcie
    • Style komunikacji – rozróżnienie zachowań asertywnych od nieasertywnych
    • Autodiagnoza własnego stylu komunikacji
    • Szanse i zagrożenia ze zastosowania danego stylu w praktyce
  1. Trudne rozmowy oraz sztuka odmawiania
    • Wartości, zasady, priorytety i ich znaczenie podczas trudnych rozmów
    • Przegląd technik komunikacyjnych przydatnych w asertywnej odmowie oraz przekazywaniu informacji niekorzystnych
    • Trzy kroki asertywnej odmowy
  2. Komunikacja niewerbalna w codziennych interakcjach
    • Jak budować wiarygodnośćrola spójności dla budowania autorytetu –reguła Mehrabiana
    • Dostrajanie się do rozmówcy – zastosowanie odzwierciedlenia, wachlarz zachowań budujących dobry kontakt, potrzeby rozmówcy, elastyczność w kontakcie.
    • Faux pas w komunikacji niewerbalnej – praca na rzeczywistych przykładach uczestników
  1. informacja zwrotna oparta na zasadzie FUKO
    • Zdefiniowanie czym jest informacja zwrotna
    • FUKO – model udzielania informacji zwrotnej
    • Zastosowanie informacji zwrotnych, rodzaje oraz zasady jej stosowania
  1. Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka
  • Słowa i ich zakres emocjonalny
  • Wzmacnianie przekazu poprzez słowo i akcentowanie
  • Intonacja jako kanał komunikacji wyrażający emocje – faux pas w intonacji
  • Sztuka słuchania ( percepcja, interpretacja i zrozumienie- jako efekt uprzejmego słuchania)
  1. Rozmowy telefoniczne
  • Etapy rozmowy telefonicznej
  • Zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
  • Sytuacje trudne w rozmowie telefonicznej i sposoby ich minimalizowania
  • Faux pas podczas rozmowy telefonicznej
  1. Podsumowanie szkolenia