Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Profesjonalny sekretariat w przyjaznej instytucji

Dla kogo:

  • dla osób pracujących w sekretariatach oraz asystentek,
  • dla pracowników mających wpływ na kształtowanie pozytywnego wizerunku organizacji.

Korzyści dla organizacji:

  • Uświadomienie istoty i znaczenia sekretariatu w urzędzie.
  • Wzmacnianie wizerunku urzędu, tworzenie jakości komunikacji i relacji wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji.

Korzyści zawodowe dla uczestników:

  • Zwiększenie efektywności zawodowej na omawianej płaszczyźnie.
  • Świadome budowanie wizerunku osobistego i organizacyjnego w oparciu o zasady savoir vivre.
  • Łatwość komunikacji, unikanie kłopotliwych sytuacji.

Program

  1. Kultura w pracy czyli normy i formy:
  • kultura w urzędzie vs kultura na co dzień,
  • savoir vivre jako istotny element kultury zawodowej pracownika administracyjnego.
  1. Profesjonalny sekretariat w urzędzie:
  • kwalifikacje zawodowe i osobiste asystentki – sekretarki,
  • 4 funkcje sekretariatu,
  • wizerunek organizacji vs wizerunek sekretariatu,
  • asertywność i nietakt.
  1. Profesjonalna autoprezentacja sekretarki i asystentki:
  • Precedencja i tytułowanie funkcjonariuszy publicznych (precedencja w sytuacjach służbowych, precedencja w powitaniach; uścisk dłoni, zasady przedstawiania siebie i prezentacja gości,  tytułowanie w rozmowie, platynowe zasady powitania, najczęstsze błędy).
  • Komunikacja niewerbalna: (kultura gestu, faux pas w komunikacji niewerbalnej, wskazówki dla Pań).
  • Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka: mowa oficjalna i potoczna, słowa i ich zakres emocjonalny, intonacja i wyrażanie emocji, empatyczne słuchanie,  intencje nadawcy vs zrozumienie odbiorcy, najczęstsze błędy w komunikacji i sposoby ich minimalizowania).
  • Zachowania w miejscach użyteczności publicznej (winda, schody, samochód, samolot i inne).
  • Wizerunek pracownika urzędu, czyli Jak Cię widzą…, (strój w pracy czyli elegancja i wygoda, dresscode – dostosowanie stroju do okazji, potęga szczegółu, kolory i ich znaczenie, złote zasady dla asystentek, złodzieje wizerunku, kompetencji i pewności siebie).
  1. Za drzwiami gabinetu (jak elegancko zapowiedzieć i wprowadzić interesariusza; zachowanie przełożonego i u przełożonego w gabinecie; obsługa gości i pracowników podczas spotkań służbowych).
  1. Komunikacja telefoniczna (rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej, zachowania w sytuacjach trudnych; faux pas popełniane przez telefon).
  1. Komunikacja mailowa (e-mail jako narzędzie komunikacyjne – zasady korespondencji mailowej, pisownia i interpunkcja, zwroty grzecznościowe i tytułowanie na powitanie i zakończenie e-maila, błędy językowe w korespondencji służbowej, emotikony, zasady odpowiadania na maile).
  1. Przyjmujemy gości (dobre obyczaje w urzędzie, organizacja spotkań, zebrań, posiedzeń).
  1. Podsumowanie – QUIZ z etykiety i kultury.