Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Szkolenia menadżerskie w Kompetea

Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki budowania zaangażowania kapitału pracowniczego w organizacjach. Jego kluczowym zadaniem jest przeprowadzenie uczestników przez metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników oraz praktyczne ćwiczenia, nabycia wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania, analizowania, pomiaru i znalezienia rozwiązania na utrzymanie lub podniesienie poziomu zaangażowania, motywacji  i efektywności pracowników.

Założeniem warsztatu jest zbudowanie osobistego portfolio kompetencyjnego dla każdego z uczestników szkolenia, aby świadomie korzystał z własnego potencjału wiedzy i doświadczenia w motywowaniu współpracowników i podległych mu jednostek oraz umiejętne wzbudzenie potrzeby partycypacji współpracowników w realizowaniu codziennych wyzwań zawodowych.

 Adresaci szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do osób, które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za zarzadzanie pracownikami, współpracownikami, projektami, grupami eksperckimi. Szczególnie polecane osobom pełniącym funkcję personalną lub zarządczą w zespołach, projektach, organizacjach lub z osobami aktualnie mierzącymi się z wyzwaniem spadku zaangażowania zespołów w środowisku zawodowym.

 Korzyści ze szkolenia:

UMIEJĘTNOŚCI

Po szkoleniu uczestnicy będą umieli:

  • Samodzielnie podjąć interwencję w sytuacji diagnozy przyczyn spadku efektywności osobistej i wynikowej członków zespołu
  • Wybrać właściwa ścieżkę postępowania w analizowaniu przyczyn utraty zaangażowania przez współpracowników
  • Zmierzyć i zanalizować poziom zaangażowania w pracę
  • Odpowiednio zareagować i wybrać rozwiązanie ukierunkowanej ścieżki motywacyjnej w odniesieniu do poszczególnych członków zespołu
  • Wybrać właściwą ścieżkę rozwiązania w oparciu o diagnozę potencjału pracownika
  • Doskonalić umiejętności menadżerskie w oparciu o praktykę metodologii zarządzania zaangażowaniem pracowników

NARZĘDZIA

  • STANDARYZOWANA DOKUMENTACJA – modele rozmów przydatnych w praktyce menadżerskiej
  • Pakiet materiałów, dobrych praktyk i rekomendacji literatury, artykułów branżowych, narzędzi psychometrycznych
  • Praca z narzędziem diagnostycznym KM diagnozujących kontekstową wrażliwość na czynniki motywujące wraz z rekomendacjami rozwojowymi dla każdego uczestnika

BONUS

Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.

 Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, ukierunkowane jest na przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Prowadząca dostarczy użytecznych modeli, wskazówek, dokumentów i rekomendacji do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowej.

  • Mini wykłady, pigułki wiedzy
  • Prezentacje i instruktaże narzędziowe
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Analiza studiów przypadków i praktyk własnych uczestników
  • Rozwiązywanie zagadnień problemowych
  • Instruktaże aktywizujące
  • Praca warsztatowa
  • Analiza dobrych praktyk
Program szkolenia:

FUNDAMENTY PRACY ZAANGAŻOWANEGO ZESPOŁU – MODEL MOTYWACJI 3.0, CZYLI JAK SPRAWIĆ, ŻEBY PRACOWNIKOM SIĘ CHCIAŁO CHCIEĆ?

  • 1 ŚRODOWISKO PRACY
  • 2 ASPEKT ZESPOŁOWY
  • 3 ASPEKT INDYWIDUALNY
  • 4 MARKA OSOBISTA I KIERUNKI ROZWOJU
  1. Definicje pojęcia zaangażowania
  2. Dlaczego ludzie pracują? – czyli Teoria Mc Clellanda w praktyce rynku pracy
  3. Psychologia organizacji i pracy – konkretne potrzeby pracowników a świadome zarządzanie karierą pracownika
  4. Osadzenie pracowników w zadaniach czyli skuteczne wykorzystanie badań naukowych teorii motywacji pracy
  5. Czynniki determinujące poziom zaangażowania – perspektywa organizacji oraz pracowników
  6. Główne cechy zaangażowania członków zespołów roboczych/zadaniowych
  7. Postawa zaangażowanego pracownika – jak zdiagnozować możliwości rozwoju relacji pomiędzy pracownikiem a organizacją
  8. Czynniki składowe budowania zaangażowania pracowników

ŚRODOWISKO PRACY

  1. Podejście rynku do systemowych wzmocnień zaangażowania pracowników
  2. (De)motywujące środowisko pracy – czynniki zagrożenia organizacyjnego
  3. Podstawa zaangażowania – poczucie bezpieczeństwa i transparentność zasad organizacyjnych
  4. Rola kultury organizacji i klimatu organizacyjnego
  5. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, modele i zastosowania praktyczne
  6. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacjach (dla pracownika, pracodawcy, EB)
  7. Koszty i korzyści sprawiedliwych procedur budujących klimat angażujący pracowników
  8. Matryca decyzyjności menadżerskiej w obszarze zarządzania zaangażowaniem
  9. Przegląd metod pomiaru zaangażowania pracowników
    • 12 elementów zaangażowania w pracę (Q12)
    • Kwestionariusz „praca i samopoczucie
    • Kompleksowy pomiar zaangażowania – audyty obszarowe
    • Badanie Empowerment pracowników – przykłady badań polskiego rynku pracy*
  10. Rodzaje potrzeb pracowników – wykorzystanie modeli teoretycznych w praktyce pracy
    • MODEL MOTYWACJI 3.0 – DANIELA PINK’A
    • MODEL PERMA –  MARTINA SELIGMANA

ASPEKT ZESPOŁOWY

  1. Oczekiwania wobec przywódców (liderów, menadżerów, szefów, prowadzących zespoły)
  2. Poziomy przywództwa J.C. MAXWELL’A – popularnego podejścia diagnozowania zachowań kierowniczych
  3. Praktyczne przełożenie koncepcji przywództwa Maxwella na konkretne zachowania w zespole
  4. Rodzaje autorytetu Przełożonego
  5. Poziomy dojrzałości pracowniczej w przełożeniu na cykl aktywności zawodowej pracowników
  6. Proces grupowy – praca na autorytecie szefa
  7. Model partycypacji decyzyjnej oraz formuła włączająca pracowników w podejmowanie decyzji
  8. Zasady moderowania spotkań zespołowych wspomagających partycypację pracowniczą
  9. Różnice pokoleniowe pracowników i możliwość oddziaływania na zaangażowanie
  10. Potrzeby pokolenia y i z – różnice generacyjne wpływające na postrzeganie skuteczności zespołowej
  11. Empowerment, czyli zarządzanie przez zaufanie
  12. „SERVANT LEADERSHIP” – nowoczesne podejście do przywództwa organizacyjnego
  13. Model przywództwa sytuacyjnego Blancharda – kluczowe podejście do efektywnej segmentacji aktywności zespołowych
  14. Matryca decyzyjności menadżerskiej i praktyczne aspekty podejmowania decyzji korzystnych dla zespołu
  15. Sprzężenie zwrotne upodmiotowienia pracowników – możliwości wykorzystania potencjału pracowniczego

ASPEKT INDYWIDUALNY

  1. Kluczowe warunki zaangażowania pracownika
  2. Macierz efektywności zaangażowania pracowników
  3. Kluczowe czynniki wpływu na pracownika i możliwości przełożenia aktywności menadżerskich na wymierne efekty pracy
  4. Charakterystyka pracowników z punktu widzenia poziomu zaangażowania
  5. Podział różnicowania osobowościowego opartego na modelu D.I.S.C. i wykorzystanie w skutecznym osadzeniu pracowników w zadaniach/ rolach*
  6. Praktyki motywacyjne budujące zaangażowanie – manuale zadaniowe do przećwiczenia i gruntowania kompetencji przydatnych w doskonaleniu umiejętności menadżerskich
    • Rozwojowa informacja zwrotna (pozytywna / konstruktywna – Model 3 i Model 4)
    • Plan ukierunkowanej rozmowy rozwojowej
    • Techiki pochwały indywidualnej (inspirującej, adekwatnej do wysiłku/zaangażowania/efektu)
    • Rodzaje pochwały zespołowej (inkluzywnej, dedykowanej, różno-akcentowej)
    • Metody wręczania nagród
    • Model wspierającego powierzania stanowiska, funkcji, roli
  7. „Zarządzanie własnym szefem” koncepcja rezonansu wewnątrz zespołowego

MARKA OSOBISTA I KIERUNKI ROZWOJU

  1. KOTWICE MOTYWACYJNE i możliwość ich wykorzystywania w praktyce pracy
  2. Kwestionariusz autodiagnozy praktyk motywujących zespół
  3. Spadek zaangażowania a spadek efektywności – różnica istotna dla szefa
  4. Wyczulenie na najczęściej występujące przyczyny spadku zaangażowania (ścieżka wypaleniowa, „przepalenie”, spadek wydajności, problemy prywatne, obszar wrażliwości psycho-somatycznej)
  5. Strategie działania wsparciowo – pomocowego w sytuacjach spadku zaangażowania i/lub efektywności
  6. Badania zaangażowania i zadowolenia pracowników – co warto mierzyć, by mieć wiedzę o kierunku efektów wprowadzanych zmian?
  7. Kluczowe działania menadżerów angażujące w obszarach wsparcia zawodowego pracowników
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Budowanie zaangażowania pracowników
11-12.04.2024 Warszawa, 27-28.05.2024 Wrocław, 08-09.07.2024 Warszawa
1690 zł + 23% VAT/ osoba
1490 zł +23% VAT/ osoba