Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Do stworzenia rozwiązania, które poprawi jakość życia naszego Klienta lub nas samych, a przez to doprowadzi do przewagi konkurencyjnej, wcale nie potrzeba geniuszu! Do tego, aby uzyskać twórcze rozwiązanie problemu przyczynia się optymistyczne myślenie zakładające, że każdy problem da się rozwiązać. Nie sposób jednak  pominąć w tym procesie synergii myślenia kreatywnego, intuicyjnego, analitycznego i dedukcyjnego. Kiedy się pojawia? Wtedy, gdy poszukujemy nowych rozwiązań, kiedy jesteśmy nastawieni na konkretny cel i użyteczność tworzonego przez nas produktu, kiedy znamy narzędzia i zdefiniujemy rzeczywiste potrzeby.

 Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które tworzą/udoskonalają rozwiązania (produkt/usługa/proces) dla Klientów Wewnętrznych i Zewętrznych. Szczególnie polecamy kierownikom produktów/projektów, analitykom, pracownikom działów Sprzedaży, Jakości, Obsługi Klienta czy HR.

Cel szkolenia:

Głównym celem warsztatu jest zapoznanie z istotą myślenia projektowego, adresowaną do wszystkich, którzy:

  • chcą rozbudzić kreatywność zespołu
  • szukają sprawdzonych metod wspierających rozwój biznesu
  • chcą w nowy sposób spojrzeć na zmieniające się potrzeby Klienta i trafić w ich oczekiwania
  • stworzyć i przetestować propozycje rozwiązań będących odpowiedzią na potrzeby rynku
  • zwiększyć szansę powodzenia innowacyjnych projektów.
 Korzyści ze szkolenia:
  • zwiększenie wiedzy na temat design thinking
  • poznanie narzędzi, które mogą być łatwo zastosowane w życiu codziennym i w miejscu pracy
  • rozwinięcie umiejętności patrzenia na własny biznes z perspektywy klienta i wychodzenia poza utarte schematy działania
  • zdobycie praktycznych umiejętności pracy metodologią design thinking
  • zwiększenie wiary we własną kreatywność i potencjał interdyscyplinarnego zespołu
 Metody pracy:
  • prace grupowe i indywidualne
  • prezentacje na forum
  • nauka przez doświadczanie
  • dyskusje moderowane
Program szkolenia:

Moduł 1.

Design Thinking –  Metoda myślenia projektowego

  • Wprowadzenie – Design Thinking – istota metody
  • Myślenie i działanie projektowe w praktyce – przykłady multidyscyplinarności design thinking

Moduł 2.

Etapy procesu projektowego i jego najważniejsze założenia. Działania na materiale problemowym.

  • Etap 1. EMPATYZACJA: tworzenie Persony i Mapy empatii (profil odbiorcy projektu: styl życia, opinie, wartości, poglądy) – poznanie i zrozumienie perspektywy Klienta
  • Etap 2. DEFINIOWANIE PROBLEMU: diagnozowanie potrzeb Klienta
  • Etap 3. GENEROWANIE POMYSŁÓW: poznanie wybranych technik twórczego myślenia pomocnych w tworzeniu prototypów dla wybranych rozwiązań (burza mózgów i jej odmiany, scamper)
  • praca koncepcyjna – generowanie pomysłów – selekcjonowanie pomysłów.
  • Etap 4. PROTOTYPOWANIE: dotykanie idei; tworzenie modelu rozwiązania wychodzącego naprzeciw potrzebom Klienta (makiety, nagrania filmowe, etiudy, plakaty, materiały informacyjne itp.)
  • Etap 5. TESTOWANIE: pozyskiwanie opinii użytkowników
  • analizowanie wniosków z testowania produktu
  • dzielenie się pomysłami praktycznego wykorzystania modelu Design Thinking
  • podsumowanie – ewaluacja.
Prowadzący:

Dr nauk społecznych w zakresie pedagogiki twórczości; pedagog, edukator, licencjonowany superwizor treningu twórczości Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, wykładowca; trener twórczego myślenia, myślenia projektowego (Design Thinking), myślenia wizualnego (Visual Thinking) oraz kompetencji miękkich, w ramach projektów lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych. Autorka i współautorka wielu artykułów i książek branżowych.

Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:00 – 12:40
Zakończenie szkolenia 15:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:00 – 12:40
Zakończenie szkolenia 15:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

DESIGN THINKING – proces tworzenia skutecznych rozwiązań
22-23.04.2024 Warszawa, 03-04.06.2024 Warszawa
1690 zł + 23% VAT/ osoba
1490 zł + 23% VAT/ osoba