Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Efektywne podejmowanie decyzji przez menadżera

Decyzyjność to kompetencja niezbędna każdemu menedżerowi, stanowi ona o sprawności menedżera i jest bazą do posiadania i doskonalenia innych niezbędnych kompetencji menedżerskich takich jak : podział zadań i kontrola ich wykonania, zarządzanie ludźmi i zasobami, przywództwo i motywowanie, umiejętność budowania przewagi konkurencyjnej firmy. Stopień decyzyjności zależy od własnych preferencji, uwarunkowań firmy, specyfiki prowadzonego biznesu, ale też zespołu jakim menedżer zarządza.

Metody pracy :

Szkolenie prowadzone jest w formule aktywnej, większość opiera się na case studiem, ćwiczeniach i warsztatach. Części wykładowe są stosowane tylko tam, gdzie niezbędne jest wprowadzenie treści lub metodologii. Daje to słuchaczom możliwość zmierzenia się samodzielnie lub w grupie z zastosowaniem metodyk decyzyjnych. Szkolenie jest nastawione na :

  • poznanie własnych preferencji decyzyjnych w zależności od własnego stylu menedżerskiego
  • określenie wymagań otoczenia wobec własnej decyzyjności
  • rozpoznanie wpływu otoczenia na własną decyzyjność
  • przećwiczenie metod analizy problemów decyzyjnych, rozwiązania problemów, generowania opcji
  • przećwiczenie różnych strategii podejmowania decyzji

Program szkolenia :

1. ROLA MENEDŻERA A DECYZJE MENEDŻERSKIE

  • Funkcje kierownicze w oparciu o koncepcję wartości dodanej
  • Podejmowanie decyzji – najważniejsza funkcja zarządzania
  • Decydowanie vs. działanie

2. NIEPEWNOŚĆ DECYZYJNA

  • Chaos decyzyjny
  • Informacja, ryzyko i decyzja
  • Decydowanie
  • Klasyczny model podejmowania decyzji

3. PARADOKSY DECYZYJNE

  • Teoria a praktyka
  • Niejednoznaczność korzyści z decyzji
  • Otwarte i zamknięte systemy decyzyjne
  • Decyzyjność w problemach niestandardowych i standardowych
  • Podejście systemowe i podejście sytuacyjne
  • Otoczenie kierownika – Interesariusze
  • Dylematy etyczne decydenta (etyka biznesu)

4. DECYZYJNOŚĆ W FIRMIE

  • Model biznesowy firmy
  • Strategia firmy – najważniejsze perspektywy a decyzje
  • Podejście do delegowania odpowiedzialności za decyzje (centralizacja / decentralizacja)

5. INDYWIDUALNE STRATEGIE PODEJMOWANIA DECYZJI

  • Kilka małoefektywnych indywidualnych modeli podejmowania decyzji
  • Cechy osobiste wpływające na styl podejmowanych decyzji – preferencje globalne
  • Styl kierowniczy a styl podejmowania decyzji
  • Normatywna teoria decyzji a styl zadaniowy
  • Warunkowy model przywództwa a styl relacyjny
  • Diagnoza własnego stylu kierowania (w kilku aspektach)

6. STRUKTURA PROBLEMU DECYZYJNEGO

  • Proces podejmowania decyzji
  • Racjonalność decyzji
  • Typy decyzji
  • Obszary funkcjonalne decyzji

7. ROZPOZNANIE PROBLEMU

  • Sformułowanie problemu decyzyjnego
  • Rodzaje problemów
  • Ciągłe doskonalenie a rozwój poprzez przełomy
  • Problemy poznawcze
  • Rozpoznanie problemu decyzyjnego wyspecjalizowanymi metodami
  • Rola informacji w procesie decyzyjnym

8. USTALENIE WARIANTÓW ROZWIĄZANIA PROBLEMU (WARIANTÓW WYBORU)

  • Podstawowe strategie dochodzenia do decyzji
  • Algorytmy decyzyjne
  • Heurystyki
  • Inne metody podejmowania decyzji

9. GENEROWANIA WARIANTÓW DECYZYJNYCH

  • Indywidualne opracowanie możliwych rozwiązań (alternatyw, wariantów)
  • Kreatywność grupy, grupowe rozwiązywanie problemów i procedury formalne pracy grupy
  • Diagram pokrewieństwa
  • Ustalenie rozwiązań alternatywnych

10.  USTALENIE ROZWIĄZAŃ ALTERNATYWNYCH

  • Uruchomienie procesu decyzyjnego
  • Określenie kryteriów
  • Metoda rangowania
  • Metoda sumy ważonej- macierz wypłat
  • Przewidywanie i ocena ewentualnych wyników dla każdej z alternatyw

11.  PRZEWIDYWANIE I OCENA EWENTUALNYCH WYNIKÓW DLA KAŻDEJ Z ALTERNATYW

  • Ryzyka, zagrożenia i negatywne fakty oraz zarządzanie nimi
  • Zarządzanie ryzkiem jako prewencja
  • Ocena ryzyka
  • Wybór wariantu do realizacji

12.  WYBÓR OSTATECZNEJ DECYZJI – INDYWIDUALNIE I GRUPOWO

  • Cechy dobrej decyzji indywidualnej
  • Zespołowe podejmowanie decyzji
  • Konsultowanie i partycypacja
  • Grupowe rozwiązywanie problemów

13.  WYDANIE DECYZJI, MONITOROWANIE WYKONANIA I KONTROLA EFEKTÓW

  • Zlecanie zadań i organizacja ich wykonania
  • Zasady stawianie celów wg zasady SMART
  • Kontrola – model czteroetapowy

Trener:

Irmina Gocan
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze personalnym, jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, a obecnie konsultant i trener.

W swojej dotychczasowej karierze odpowiedzialna była m.in. za rozwój zawodowy kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów w energetyce i przemyśle m.in. Polskich Sieciach Energetycznych oraz PGE Polskiej Grupie Energetycznej SA. Autorka wielu praktycznych rozwiązań z zakresu szkoleń, rozwoju, coachingu i motywacji płacowej i pozapłacowej menedżerów.

Współpracowała od strony klienta z firmami Delloite, Ernst & Young, Hewitt, Hudson, Sap Polska, PwC, HRK.

Autor wielu publikacji z zakresu kadr i HR dla Polskich Wydawnictw Profesjonalnych i Wydawnictwa WoltersKluwer Polska, m.in. praktycznych procedur, wzorów dokumentów i narzędzi HR.

Partner merytoryczny obszaru HR i wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, m.in. na studiach MBA i MBA specjalistycznych. Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzania Kompetencjami Pracowników na ALK. Wykłada również w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz na kilku mniejszych uczelniach.

Prowadzi szkolenia z zakresu zzl i menedżerskie dla firm komercyjnych, spółek skarbu państwa i urzędów.

Absolwentka zarządzania na PAN oraz licznych studiów podyplomowych m.in. Podyplomowych Studiów z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi SWPS, Studium Trenerów Grupowych SWPS i Laboratorium Psychoedukacji, oraz studiów  MBA dla kadry zarządzającej HR na Akademii Leona Koźmińskiego.


INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Terminy:

do ustalenia

Harmonogram godzinowy: 2 dni

Rozpoczęcie szkolenia 09:30
Przerwa kawowa 11:00 ; 15:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 16:30

Koszt uczestnictwa:

1290 zł + 23% VAT

* płatność za udział po szkoleniu
* przy zgłoszeniu większej ilości osób cena ustalana jest indywidualnie

Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania

W celu zgłoszenia się na szkolenie prosimy o wypełnienie formularza on-line znajdującego się na naszej stronie bądź pobranie formularza ze strony i przesłanie go faksem na numer 22 350 70 55 lub scanem na adres: info@kompetea.pl

W przypadku zainteresowania szkoleniem wewnętrznym z powyższego zakresu prosimy o kontakt.

Efektywne podejmowanie decyzji przez menadżera
do ustalenia
1290 zł + 23% VAT/ osoba