Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Etykieta w biznesie

Mimo że każdy z nas zna zasady savoir-vivre’u, to jednak podczas spotkań biznesowych, organizacji konferencji, lunchu lub dłuższego wyjazdu zastanawiamy się nad pewnymi szczegółami, które mogą mieć ogromne znaczenie. Jak przywitać gości? Komu i w jakiej kolejności podać wizytówkę? Co zrobić, gdy klient upiera się, że zapłaci za lunch, mimo że to my go zaprosiliśmy? Kto wyciąga dłoń pierwszy? Jaki strój jest odpowiedni na dzienne spotkanie, a jaki należy włożyć wieczorem? C zrobić z serwetką, gdy chcemy na moment odejść od stołu? Co można dać w prezencie, a czego nie? Pytań zwykle nasuwa się wiele, ponieważ savoir-vivre towarzyski różni się od biznesowego. Często – o ile pozwala nam na to czas – na własną rękę poznajemy zasady, szukając ich w różnych opracowaniach, a także uczestnicząc w wielu spotkaniach, konferencjach, bankietach. Nasze szkolenie pozwoli Państwu na szybkie uporządkowanie i pogłębienie wiedzy o wszelkich tematach związanych z etykietą biznesową.

Dlaczego warto się tym zająć? Ponieważ bon ton tworzy atmosferę sprzyjającą rozmowom biznesowym. Jeśli nasz kontrahent dobrze się z nami czuje, będzie skłonny także współpracować. Ocenia nas na podstawie spotkania, a więc jednak dość pobieżnie. Może nie zauważyć naszych starań i uznać je za naturalne, ale na pewno zauważy wpadki. Dlatego podczas szkolenia zajmiemy się kompleksowym budowaniem dobrego wizerunku. Tak, by stworzyć jak najlepsze warunki do budowania trwałych relacji biznesowych.

Program szkolenia:

WPROWADZENIE

Ćwiczenia na rozgrzewkę – turniej drużyn.

POWITANIE, CZYLI JAK ZACZĄĆ?

  • Pierwsze wrażenie – dlaczego nie można mu się oprzeć?
  • Reguła 4 x 20. Cztery rzeczy, które musimy brać pod uwagę.
  • Precendencja czyli zasady pierwszeństwa
  • Sztuka właściwego powitania, przedstawianie siebie i innych osób
  • Tytułowanie
  • Prawidłowy uścisk dłoni
  • Ćwiczenia w grupach zadaniowych

WRĘCZANIE WIZYTÓWEK

  • Kiedy wymieniać się wizytówkami?
  • Kto podaje wizytówkę pierwszy?
  • Wizytówki na spotkaniach biznesowych a wizytówki na bankietach
  • Co zrobić z otrzymaną wizytówką?
  • Dopiski na wizytówkach – po co nam ołówek?
  • Scenki – wymiana wizytówek

MOWA CIAŁA

  • Wprowadzenie – analiza fragmentów filmu. Jak jesteśmy odbierani na podstawie mimiki i gestykulacji?
  • Gesty wyrażające uprzejmość i zainteresowanie
  • Gesty wyrażające lekceważenie
  • Test ze znajomości mowy ciała – ćwiczenie grupowe, moderowane przez trenera
  • Głos – natężenie, płynność mówienia

UWAŻNOŚC W RELACJACH BIZNESOWCH

  • Ćwiczenie wprowadzające „Ukryta reguła”
  • Czym jest uważność?
  • Techniki bazowe – aktywne słuchanie (przypomnienie)
  • Techniki zawansowane – prowadzenie emocjonalne podczas trudnych rozmów (wyrażanie uznania, podkreślanie przynależności, szanowanie autonomii, docenianie pozycji oraz roli)
  • Warsztaty – symulacja trudnej rozmowy biznesowej z wykorzystaniem pięciu powyższych strategii
  • Eleganckie odpowiadanie na zastrzeżenia i obiekcje Klienta
  • Analiza transakcyjna i Lista Zwrotów Zakazanych w ćwiczeniach

RODZAJE OFICJALNYCH SPOTKAŃ

  • Formułowanie zaproszenia, kiedy wysyłać, kiedy potwierdzać?
  • Ćwiczenie w grupach – organizujemy przyjęcie (jedna grupa przygotowuje się do organizacji obiadu, druga organizuje uroczystą kolację, trzecia planuje cocktail – party. O czym powinniśmy pamiętać?)
  • Podsumowanie : Oficjalne śniadanie, oficjalny obiad, oficjalna kolacja, cocktail-party
  • Zasady rozmieszczania gości przy stołach
  • Obowiązki gospodarzy, prawa i obowiązki gości
  • Zasady dotyczące prezentów

PRZY STOLE

  • W restauracji – zasady zapraszania, oczekiwania na gości, prowadzenia do stołu
  • Studium przypadku – Jak powinien zachować się gość, a jak gospodarz zapraszający do restauracji
  • Nakrycie – jak odnaleźć się w gąszczu talerzy, kieliszków, szklanek i sztućców
  • Prezentacja nakrycia w restauracji hotelowej, połączona z quizem (co zostanie podane?)
  • Zasady spożywania nietypowych potraw

TELEFONICZNY SAVOIR VIVRE

  • Telefon stacjonarny, telefon komórkowy
  • Brak możliwości kontynuowania rozmowy – co robić?
  • Brak chęci kontynuowania rozmowy – osoba po drugiej stronie zachowuje się w sposób, którego nie akceptujemy

NETYKIETA, CZYLI JAK PISAĆ MAILE

  • Dlaczego należy pisać prosto i krótko
  • Ćwiczenia – studia przypadków
  • Najczęstsze błędy popełniane przez osoby zajmujące się redagowaniem listów

UBIÓR

  • Ogólne zasady kreowania wizerunku w biznesie poprzez dobór stroju
  • Strój dzienny, biurowy, wizytowy, black tie, white tie dla pań i dla panów
  • Strój casual i strój koktajlowy
  • Znaczenie dodatków
  • Mowa kolorów

PODSUMOWANIE

Trener:

Anita Chmara

Jestem certyfikowanym coachem i trenerem biznesu. Zajmuję się rozwojem osobistym i zawodowym ludzi w organizacjach, a także całych organizacji. Przedtem przez dziesięć lat pracowałam jako reporter, a następnie redaktor w jednej z największych   codziennych gazet regionalnych w Polsce. Pasja do poznawania ludzi pociągnęła mnie w kierunku badania efektywności osobistej,   skutecznego zarządzania, motywacji oraz właściwej komunikacji. Z wykształcenia jestem psychologiem zarządzania i teatrologiem, absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Bankowej. Jako master Programowania Neurolingwistycznego (NLP) i certyfikowany coach International Coach Community (ICC) specjalizuję się w aktywnych technikach wewnętrznej zmiany. Od wielu lat prowadzę szkolenia, wykorzystując zróżnicowane narzędzia, szczególny nacisk kładąc na metodę warsztatową. Przygotowuję i nadzoruję całe projekty szkoleniowe, ściśle współpracując z działami HR. Moje kluczowe obszary to podnoszenie efektywności, automotywacja, komunikacja, asertywność, projektowanie i prowadzenie zmian w organizacjach, podnoszenie standardów obsługi klienta, odkrywanie i wdrażanie wartości organizacji, umiejętności kierownicze, budowanie relacyjnej sprzedaży oraz negocjacje w stylu win-win. Prowadzę też szkolenia z zakresu wystąpień publicznych oraz treningi dla trenerów.


INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Terminy:

do ustalenia

Harmonogram godzinowy: 2 dni

Rozpoczęcie szkolenia 09:30
Przerwa kawowa 11:00 ; 15:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 16:30

Koszt uczestnictwa:

1190 zł + 23% VAT

* płatność za udział po szkoleniu
* przy zgłoszeniu większej ilości osób cena ustalana jest indywidualnie

Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania

W celu zgłoszenia się na szkolenie prosimy o wypełnienie formularza on-line znajdującego się na naszej stronie bądź pobranie formularza ze strony i przesłanie go faksem na numer 22 350 70 55 lub scanem na adres: info@kompetea.pl

W przypadku zainteresowania szkoleniem wewnętrznym z powyższego zakresu prosimy o kontakt.

Kompetea all rights reserved