Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Cel szkolenia:

Cele indywidualne i poznawcze

  • Uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej komunikacji werbalnej
  • Przekazanie narzędzi do samodzielnej pracy nad konkretyzowaniem sformułowań
  • Nauczenie skuteczniejszego słuchania i rozumienia
  • Unikanie nieporozumień lub konfliktów

Cele dla organizacji

  • Kształtowanie u uczestników nawyków precyzyjnego komunikowania
  • Nauczenie uczestników doboru odpowiednich środków przekazu
  • Motywacja do podnoszenia jakości komunikowania
  • Wypracowanie modeli zachowań zapobiegających konfliktom i niedomówieniom
  • Wypracowanie umiejętności uważnego słuchania oraz słuchania ze zrozumieniem
  • Przekazanie narzędzi do poprawy jakości pracy i atmosfery w grupie
  • Wypracowanie chęci świadomego i skutecznego porozumiewania
 Adresaci szkolenia:
  • Pracowników i zespołów, których efekty pracy zależą m.in. od precyzyjnej komunikacji i przekazywania informacji lub poleceń
  • Przełożonych, zarządzających zespołem
  • Pracowników różnych działów współpracujących ze sobą
  • Pracowników z zespołów zróżnicowanych pod względem stażu pracy, wieku, kompetencji
  • Pracowników o wysokim poziomie konfliktowości lub nieporozumień
  • Pracowników kontaktujących się z klientami
  • Osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji
 Metody pracy:

Szkolenie prowadzone jest metodą treningu umiejętności, metodą interakcyjną z wykorzystaniem elementów psychologii procesu. Szkolenie rozpoczyna się tzw. Kontraktem, ustalającym zasady współpracy i zachowania na zajęciach, uczestnicy otrzymują skrypt z treścią merytoryczną szkolenia. Szkolenie podzielone jest na moduły, dotyczące pojedynczych zagadnień. Każdy moduł zawiera niezbędną, minimalną ilość teorii oraz praktykę (w formie warsztatów, gier i ćwiczeń) dla całej grupy uczestników, podgrup i indywidualnych. Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki dla rozwinięcia w uczestnikach zaangażowania, pozwala na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności. Każdy z uczestników praktycznie ćwiczy nowe techniki w warunkach symulujących środowisko pracy. Uczestnicy stymulowani i aktywizowani są do samodzielnej pracy, do wytworzenia wewnętrznej motywacji, do samodzielnego szukania rozwiązań na każdym z poziomów a także wdrażania w życiu przetestowanych na szkoleniu metod.

Formy przekazu informacji i utrwalania zdobytych umiejętności:

  • Przystępne, interaktywne przekazanie treści merytorycznych
  • Opis i wyjaśnienie konkretnej techniki czy metody
  • Praktyczne trenowanie poznanych technik
  • Wspólna analiza przypadków i symulacje rzeczywistych sytuacji i zdarzeń zawodowych z zastosowaniem nowych wzorców zachowań
  • Tematyczne gry i zajęcia grupowe wspomagane przez trenera
  • Zadania indywidualne wspomagane przez trenera
Program szkolenia:

1. Skuteczna komunikacja interpersonalna – przydatny wstęp

  • Czym jest komunikacja i dlaczego się komunikujemy
  • Poprawny schemat  komunikacji

2. Rozpoznanie typów temperamentów sposobem na precyzyjną komunikację

  • Podstawowe tendencje i style myślenia – poznaj Choleryka, Melancholika, Sangwinika i Flegmatyka
  • Czego potrzebują od otoczenia
  • Jak się z nimi obchodzić
  • Jakie mają obawy
  • Jak postrzegają innych
  • Jakiego używać wobec nich języka, aby być zrozumiałym
  • Sklasyfikowanie własnych klientów i współpracowników według znaków rozpoznawczych
  • Komunikacja z poszczególnymi typami temperamentów
  • Najczęstsze przyczyny konfliktów
  • Relacje poszczególnych typów temperamentów z innymi osobowościami

3. Narzędzia komunikacyjne i zasady ich stosowania, gwarantujące trafny przekaz informacji

  • Komunikacja zespołowa (zebrania, spotkania, narady)
  • Komunikacja indywidualna (parafraza, dojaśnianie, feed back)
  • Komunikacja pisemna (pisma, raporty, maile)

4. Współpraca – czym jest w praktyce, do czego jest potrzebna i od czego zależy

  • Nastawienie na wynik zespołu czy wynik indywidualny? Postawy uczestników jako punkt wyjścia do wzmacniania zespołowości
  • Komunikacja – krwioobieg współpracy. Zasady konstruktywnego dialogu w zespole.
  • przepływ informacji kanałem nieformalnym – przeciwdziałanie plotkom

5.  Rola kultury organizacyjnej w procesie komunikacji

  • Wpływ hierarchii na komunikowanie (komunikacja w pionie i w poziomie, czyli czym się różni komunikacja z przełożonym, w dziale, pomiędzy działami)
  • Dopuszczalne formy i zagadnienia komunikacji – mówienie na ,,Ty”, poruszanie tematów osobistych, rozwiązywanie konfliktów itp
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:30
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Komunikacja interpersonalna i jej znaczenie w organizacji
14-15 maja 2018 Warszawa
1290 zł + 23% VAT/ osoba