Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

0
zrealizowanych edycji szkolenia
0
przeszkolonych pracowników
0
lat na rynku szkoleń

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Sprawdź tutaj

Dzień 1

Opisy stanowisk pracy, wartościowanie i budowa optymalnych siatek płac w firmie

Dzień 2

Budowa systemów premiowych i prowizyjnych w oparciu o wyniki pracy

Dzień 3

Motywacyjny system wynagradzania w koncepcji Employee Value Proposition

 Adresaci szkolenia:

kierownicy HR wyższego i niższego szczebla, specjalistów ds HR, specjalistów ds controllingu, specjaliści ds wynagrodzeń/ płac

Cel szkolenia:
  • Głównym celem jest przekonanie uczestników, że można zmieniać i modyfikować system wynagradzania w taki sposób, aby wszystkie składniki wynagradzania pracowały na rzecz motywacji i zaangażowania pracowników. W większości przypadków nie wymaga to nakładów finansowych, a jedynie zmian w strukturze wynagradzania.
  • Przeanalizowane zostaną wspólnie zasady i konkretne metody kształtowania systemu wynagradzania adekwatnych do różnych grup zawodowych, w tym m.in. menedżerów, pracowników produkcji, handlowców, ekspertów merytorycznych i młodych talentów.
  • Uczestników zostaną przygotowani do wdrażania metod kształtowania struktur organizacyjnych i podziału pracy oraz efektywnego zarządzania pracą z użyciem opisów stanowisk pracy, a także do kształtowania systemów motywacji i wynagradzania.
  • Przekazana zostanie uczestnikom wiedza w zakresie nowoczesnych, stosowanych na rynku metod wartościowania wraz z ich zaletami i wadami oraz rekomendacjami stosowania w różnych organizacjach.
  • Zaprezentowane zostaną sposoby porównywania systemów wynagrodzeń i wysokości wynagrodzeń względem rynku wraz z oceną przydatności dostępnych na rynku raportów płacowych.
 Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy; przećwiczone zostaną następujące zagadnienia:

  • kształtowanie struktur organizacyjnych i opisywania stanowisk pracy
  • wartościowanie stanowisk pracy
  • planowanie, monitorowanie i ocena wyników
  • kształtowanie zasad systemów premiowych i prowizyjnych; algorytm wyliczania wysokości wynagrodzeń zmiennych
  • budowa koszyka wartości dla pracowników oraz systemu wynagradzania skierowanego na motywację
  • porównanie wysokości wynagrodzeń do rynku pracy (benchmarki i raporty płacowe)

Prowadzący dostarczy użytecznych wzorów dokumentów i procedur postępowania do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowej.

Program szkolenia:

Opisy stanowisk pracy, wartościowanie i budowa optymalnych siatek płac w firmie.

  1. Analiza pracy – metody i zastosowanie
  2. Tworzenie i opisywanie stanowisk pracy  – warsztat
    • Podział zadań i odpowiedzialności w firmie oraz struktura organizacyjna jako uwarunkowania opisów stanowisk pracy
    • Przypisanie zadań i odpowiedzialności w jednostkach organizacyjnych do stanowisk pracy
    • Zasady kształtowania stanowisk pracy i opisów stanowiska pracy (zakresy, odpowiedzialność)
    • Wymagania kwalifikacyjne i kompetencyjne na stanowisku pracy
    • Standardowe zapisy opisów stanowiska pracy – omówienie na przykładach
    • Zapisy dot. ról projektowych i procesowych w opisach
    • Konstruowanie wymagań kwalifikacyjnych i kompetencyjnych na stanowisku pracy
    • Zaprojektowanie procesu opracowania opisów stanowisk pracy w firmie
    • Partycypacja zarządu, kadry kierowniczej i pracowników w procesie opracowania opisów
    • Miejsce i rola reprezentacji pracowników w procesie opracowania opisów
    • Monitoring aktualności regulaminów i opisów
  3. Wartościowanie stanowisk pracy – warsztat
    • Metody wartościowania i ich występowanie na rynku pracy
    • Dobór metody wartościowania a późniejsze zarządzanie systemem wynagrodzeń
    • Wybór metody wartościowania stanowisk dostosowanej do specyfiki branży i charakterystyki stanowisk pracy w firmie
    • Kryteria wartościowania a późniejsze wyniki
    • Proces wartościowania w firmie
    • Przećwiczenie procedury wartościowania dwiema metodami wartościowania (porównywanie parami i metoda analityczno-punktowa)
    • Metodyka określania wynagrodzeń adekwatnych do zakresów zadań pracowników i wynagrodzeń na rynku pracy
    • Konstruowanie siatki płac na podstawie wyników wartościowania
    • Porównywanie wynagrodzeń z rynkiem i raporty płacowe (przykłady z rynku)
    • Polityka kształtowania płac zasadniczych względem rynku
    • Koszty zmian wynagrodzeń a metody alternatywne
    • Sporządzenie finalnego taryfikatora i siatki płac oraz zaszeregowania stanowisk

Budowa efektywnych systemów premiowych i prowizyjnych w oparciu o wyniki pracy.

  1. Zasady systemu zarządzania przez cele
    • Cele strategiczne firmy, a cele jednostek organizacyjnych, zespołów i pracowników
    • Cele i główne funkcje systemu
    •  Planowanie
      • Planowanie celów strategicznych na bazie BSC oraz w przypadku strategii niesparametryzowanej
      • Kaskadowanie celów strategicznych w dół organizacji –zasady i ćwiczenie
      • Parametryzacja celów / zadań –zasady i ćwiczenie
      • Zasada SMART w planowaniu celów
      • Postawienie celów zgodnie ze SMART – ćwiczenie
      • Proste i zaawansowane wskaźniki realizacji celów
      • Jakościowe i ilościowe podejście do wskaźników realizacji celów
    • Realizacja celów i wsparcie w realizacji
      • Monitoring realizacji celów / zadań przez menedżerów oraz zespół HR –zasady i ćwiczenie
      • Wpływ systemu zarządzania przez cele na efektywność zarządzania zespołem przez menedżerów
      • Wpływ systemu zarządzania przez cele na efektywność i motywację pracowników
    • Rozliczenie celów i akceptacja rozliczenia
      • Procedura odwoławcza w systemie zarządzania przez cele
      • Omówienie wpływu wyników rozliczania celów na możliwe decyzje względem pracownika
      • Przećwiczenie zastosowania standardowych dokumentów – przykładowe karty planowania, aktualizacji i rozliczania celów
  2. Inne koncepcje wynagradzania za efekty i ich zasady
    • Systemy wydajności
    • Systemy oceny wyników ilościowych
    • Systemy oceny jakości
    • Systemy oceny wskaźnikowej – KPI
  3. Powiązanie wynagrodzeń zmiennych z wynikami biznesowymi
    • Wynagradzanie za efekty – koncepcja motywowania
    • Kształtowanie wynagrodzeń zmiennych – najważniejsze zasady
    • Premiowanie na bazie systemu zarządzania przez cele
    • Wynagrodzenia zależne od target sprzedaży – systemy prowizyjne
    • Wynagrodzenia zależne od ilości – systemy akordowe
    • Wynagrodzenia zależne od jakości – premiowanie doskonalenia
    • Wynagrodzenia zależne od innowacyjności – premie projektowe
    • Nagrody za szczególne osiągnięcia i ich sprawiedliwe parametryzowanie
    • Składniki materialne (niefinansowe) i ich rozdział w zależności od wyników
    • Algorytmy naliczania wynagrodzeń zmiennych
  4. Wpływ efektywności pracy na stałe składniki wynagradzania oraz perspektywy awansowe – możliwości i kontrowersje

Motywacyjny system wynagradzania w koncepcji Employee Value Proposition.

  1. Zasady efektywnego zarządzania wynagrodzeniami
    • Funkcje nowoczesnych systemów motywacyjnych i rola systemy wynagradzania w motywacji
    • Koncepcja Wynagrodzenia Całkowitego obejmującego elementy finansowe i pozafinansowe
    • Nowy trend rynkowy : Koncepcja Employee Value Proposition a możliwości efektywnego budowania systemów motywacji i wynagradzania– zasady i warsztat
    • Składniki finansowe i niefinansowe – możliwości a praktyki rynkowe
    • Analiza systemu wynagrodzeń (wspólna analiza, czy obecnie stosowany system wynagrodzeń spełnia cele organizacji)
  2. Konstytuowanie nowego systemu wynagradzania– zasady i warsztat
    • Strategia wynagradzania a strategia firmy
    • Racjonalizacja podejścia do wynagrodzeń w organizacji
    • Wynagrodzenia w firmie a rynek – zasady kształtowania, wykorzystanie benchmarków płacowych i raportów wynagrodzeniowych w praktyce, podejście do płac na tle branży i rynku regionalnego
    • Sporządzanie założeń do systemu wynagrodzeń stałych i zmiennych oraz dobór składników
    • Analiza kosztów nowego systemu wynagradzania
    • Metody konstruowania rocznego budżetu wynagrodzeń
    • Taryfikator, tabele płac a ścieżki rozwoju, awansów i karier w organizacji
    • Metody ograniczania kosztów pracy ogółem a zachowanie motywacyjnej funkcji wynagrodzenia
  3. Formalne aspekty wdrażania nowego systemu wynagradzania – zasady i warsztat
    • Budowanie efektywnych regulacji dot. wynagrodzeń – rozwiązania w zakresie wynagrodzeń w zależności od stosowanej strategii i polityki personalnej oraz charakteru firmy
    • Regulamin wynagradzania lub zapisy do zakładowego układu zbiorowego pracy
    • Zmiany w dokumentach personalnych dot. warunków wynagradzania (w tym regulaminy wynagradzania i układy zbiorowe pracy oraz indywidualne umowy i pracę)
    • Analiza wynagrodzeń wpisana w stałą praktykę firmy
    • Wdrożenie mechanizmów aktualizacji wynagrodzeń w firmie z zachowaniem motywacyjnej funkcji podwyżek
    • Decentralizacja wynagrodzeń w firmie – przygotowanie menedżerów do zarządzania wynagrodzeniami – wady i zalety podejścia
  4. Przygotowanie do negocjacji z reprezentacją pracowników nowego systemu wynagradzania – zasady i warsztat
    • Aspekty formalne negocjacji
    • Przygotowanie do negocjacji i strategie negocjacyjne.
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30
Zakończenie szkolenia 16:00

III dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Opinie Uczestników o szkoleniu:

„Doskonałe szkolenie porządkujące wiedzę dotyczącą wynagradzania. Bardzo praktyczne informacje i narzędzia. Osoba prowadząca to najbardziej kompetentna trenerka jaką spotkałam.” (Stalglast Sp. z o.o.)


„Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, z przekazaniem wiedzy praktycznej jak i merytorycznej. Mogę polecić firmę do przeprowadzenia szkoleń.” (Head of HR, Greiner Packaging Sp. z o.o.)


„Profesjonalne szkolenie, szkoleniowiec z ogromnym doświadczeniem. Jestem pod ogromnym wrażeniem.” (HR manager, Stalgast Sp. z o.o.)

Prowadzący:

Dr Irmina Gocan | MBA

Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania i personalnym, jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, zastępca dyrektora HR, HR business partner w dużych organizacjach m.in. PSE S.A., PGE S.A., a do niedawna Zastępca Dyrektora Zarządzającego Pionem Kapitału Ludzkiego ds. Strategii HR i Rozwoju w Poczcie Polskiej S.A., która jest największym polskim pracodawcą.

W swojej karierze odpowiedzialna m.in. za opracowywanie strategii personalnej, wdrażanie i koordynację złożonych projektów strategicznych HR, pozyskiwanie i rozwój zawodowy kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów, a także systemy pozyskiwania, angażowania i motywowania pracowników. Autorka wielu praktycznych rozwiązań, procedur i narzędzi, takich jak systemy planowania zatrudnienia, systemy rekrutacji i selekcji, Assessment i Development Center, opisy stanowisk pracy i wartościowanie, systemy wynagradzania, systemy motywowania, programy motywacji płacowej i pozapłacowej, zarządzania wynikami i zarządzania przez cele, kompetencyjnej oceny pracowniczej, zwolnień i outplacementu.

WYKSZTAŁCENIE

Dr Human Resources Management, tytuł doktora uzyskała na Uniwersytecie Stanowym w Yorku, USA. Wcześniej absolwentka m.in. Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi SWPS, Studium Trenerów Grupowych Laboratorium Psychoedukacji oraz studiów MBA dla kadry zarządzającej HR na Akademii Leona Koźmińskiego. Tytuły licencjata i magistra uzyskała w obszarze zarządzania i ekonomii.

OBSZAR ZAWODOWY

Doradztwo biznesowe w sferze zarządzania i HR oraz szkolenia z zakresu przywództwa, zarządzania i HR dla firm komercyjnych, spółek skarbu państwa i urzędów. Ma doświadczenie we współpracy z firmami pracującymi w oparciu o tradycyjne struktury organizacyjne, pracę zdalną i nowe technologie, jak też w strukturach macierzowych – od dużych podmiotów do takich, które są na etapie start-up.

Pomagała też zorganizować obszar HR w firmach m.in. prowadziła audyty obszaru HR i obciążenia pracą w Zespołach personalnych, projekty rozwoju i doskonalenia struktur HR, wdrożenia controllingu personalnego i HR Business Partneringu oraz wielu, wielu innych. Inne jej projekty dotyczyły projektowania strategii, doskonalenia struktur organizacyjnych i procesów oraz metod zarządzania w skali całych organizacji.

PUBLIKACJE

Jest autorem wielu publikacji HR dla Polskich Wydawnictw Profesjonalnych i Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska, gdzie pisze o trendach rynkowych, ciekawych case studies oraz gotowe rozwiązania (procedury, wzory dokumentów). Jest też współautorem wydanej niedawno książki HR Business Partner (PWN), gdzie opisywała kluczowy obszar HR – zasady opracowywania strategii personalnej i polityk obszarowych, w tym systemów retencji i motywowania pracowników.

DZIAŁANOŚĆ NAUKOWA

Jest partnerem merytorycznym i wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego. Wcześniej Kierownik Studiów Podyplomowych ,,Zarządzania Kompetencjami Pracowników” i Koordynator Programu MBA-HR na ALK, obecnie Kierownik Studiów Podyplomowych ,,Controlling Personalny”. Z jej wykładów i warsztatów skorzystało już około 1000 studentów. Od kilku lat prowadzi też zajęcia na Uniwersytecie SWPS.

SZKOLENIA

Łącznie przeprowadziła około 20.000 godzin szkoleniowych. W ramach szkoleń otwartych i zamkniętych inspiruje pracowników takich firm jak AXA, ASTOR, SAMSUNG, PROVIDENT, BOSCH, ORLEN, KGHM, ENERGA, PRAMERICA, QUINTILES, EURONET, LEROY MERLIN, FERROXCUBE, JANSSEN CILAG, GEDEON RICHTER, RUUKKI, IT CONNECT, VOLVO POLSKA, INFOR, SANTANDER CONSUMER BANK, PGD MANAGEMENT, KRAFT FOODS POLSKA, QUALIA DEVELOPMENT, HAMILTON SUNDSTRAND, PKC GROUP POLAND, PHILIPS POLSKA, CORONA CANDLES, GK KĘTY, K-KONSULT, KB FOLIE, IKANO, MAHLE, Spółek Kolejowych, PGL Lasów Państwowych, Poczty Polskiej, NIK, NFGWiOŚ, AQUANET, GDDKiA, GITD, Starostw i Urzędów Gmin, Urzędów Pracy.

Kompetea all rights reserved

Profesjonalne zarządzanie wynagrodzeniami
04-06.03.2020 Warszawa, 13-15.05.2020 Warszawa
2400 zł + 23% VAT/ osoba