Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

"Zagadnienia opracowane w ujęciu praktycznym, w 100% do wykorzystania w życiu przedsiębiorstwa. Otwarty prowadzący, czas upłynął niezauważalnie."


Dział Zakupów, Aluprof S.A.

5.0
2022-02-28T20:19:26+00:00

Dział Zakupów, Aluprof S.A.

"Zagadnienia opracowane w ujęciu praktycznym, w 100% do wykorzystania w życiu przedsiębiorstwa. Otwarty prowadzący, czas upłynął niezauważalnie."
5.0
1
 Adresaci szkolenia:
  • menedżerowie i specjaliści działów zakupów, logistyki, zaopatrzenia
  • kadra zarządzająca obszarem planowania sprzedaży, prognozowania sprzedaży, planiści sprzedaży, pracownicy działów planowania sprzedaży, działu analiz sprzedaży, działu wsparcia sprzedaży
Cel szkolenia:
  • Przygotowanie specjalistów potrafiących zastosować w praktyce,  prognozowania popytu,  uzupełniania zapasów, planowania zakupów,
  • Nabycie wiedzy umiejętności optymalizacji procesów w obszarze planowania sprzedaży oraz operacji,
  • Zdobycie umiejętności poprawy dostępności produktów przy optymalnym poziomie zapasów.
 Korzyści ze szkolenia:
  • Wzrost wiedzy na temat procesu prognozowania w zarządzaniu zapasami,
  • Możliwość poprawy efektywności procesu prognozowania w przedsiębiorstwie,
  • Poprawa trafności prognoz,
  • Zdobycie umiejętności budowy modeli prognostycznych w arkuszu kalkulacyjnym Excel

Warsztat prowadzony przez 2 Trenerów!

 Metody pracy:
  • Wykłady,
  • Ćwiczenia,
  • Analiza przypadków,
  • Symulacje obliczeniowe,
  • Ćwiczenia grupowe z zastosowaniem burzy mózgów,
  • Gra symulacyjna – uzupełnianie zapasów.

Każdy Uczestnik zobowiązany jest do posiadanie podczas szkolenia własnego laptopa z pakietem Office min. 2007.

Program szkolenia:
  1. Pojęcia podstawowe z obszaru prognozowania – czyli czy warto mieć w firmie „wróżbitę Macieja”
  • Definicja prognozy – czyli czym różni się prognozowanie od wizyty u wróżki
  • Podstawowe cztery prawa prognozowania – czyli zrozum, że nic nie dzieje się przez przypadek
  • Klasyfikacja oraz istota prognozowania – zrozum proces, zanim go zaimplementujesz w przedsiębiorstwie
  • Pozyskiwanie informacji do tworzenia prognoz – jakie są źródła pozyskania danych do prognozowania
  • Etapy prognozowania popytu – czyli pamiętam o domknięciu całego procesu
  • Określenie jakości tworzonych prognoz – czyli pamiętaj aby sprawdzić wynik swoich działań 
  1. Istota procesu prognozowania w zarządzaniu zapasami – czyli zrozum jak trafna prognoza wpływa na poziom zapasów
  • Punkt rozdzielającego w procesie prognozowania – czyli jak racjonalizować liczność asortymentu w procesie prognozowania
  • Wpływ błędu prognoz na poziom zapasu zabezpieczającego – czyli czy zawsze musisz być zabezpieczony
  • Symulacja procesu odnawiania zapasów – czyli sprawdź czy intuicja wystarczy do zarządzania zapasami
  • Podstawowe modele odnawiania zapasów i ich implikacja na poziom zapasów magazynowych – czyli jak matematyka pomaga zarządzać zapasami
  1. Metody prognozowania popytu krótkookresowego – czyli jak prognozować zapotrzebowanie z wykorzystaniem Excela
  • Istota metod prognozowania krótkoterminowego – czyli jak wykorzystać matematykę do przewidywania przyszłości
  • Ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem arkusza MS Excel – czyli zbudujmy „aplikację” z zastosowaniem:
    • Modelu naiwnego
    • Modelu opartego na średniej arytmetycznej (model prosty, średnia ważona, średnia ruchoma itd.)
    • Modelu jednoparametrowego wygładzania wykładniczego – model Browna
    • Modelu dwuparametrowego wygładzania wykładniczego – model Holta
    • Metody wskaźników sezonowości
    • Modelu trzyparametrowego wygładzania wykładniczego – model Wintersa
    • Modeli analitycznych
  1. Metody prognozowania popytu długookresowego – czyli dlaczego tak trudno przewidywać w dłuższej perspektywie
  • Istota metod prognozowania długoterminowego – czyli jak spróbować przewidzieć co się wydarzy na rynku w dłuższej perspektywie
  • Ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem arkusza MS Excel – czyli zbudujmy „aplikację” z zastosowaniem:
    • Modeli ekonometrycznych
    • Metod heurystycznych
    • Metod Analogowych
  1. Budowa procesu skutecznego prognozowania – czy lepiej prognozować od ogółu do szczegółu czy odwrotnie
  • Istota Planowanie Sprzedaży i Operacji (SOP) jako element skutecznego prognozowania popytu – przekleństwo czy dobrodziejstwo specjalisty ds. zapasów?
  • Przewidywanie popytu vs. planowanie marketingowe – czyli jak nie przegapić zwiększonego popytu na rynku
  • Zespół SOP – czyli nie pomiń nikogo, kto może mieć istotne informacje
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

centrum konferencyjne Golden Floor Millennium Plaza; Al.Jerozolimskie 123A, 02-017 Warszawa

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Prognozowanie jako element skutecznego zarządzania zapasami w przedsiębiorstwie
01.07.2022 Warszawa
1590 zł + 23% VAT
1390 zł + 23% VAT