Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Sprawdź tutaj

Praca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemu ocen okresowych w organizacji, poprzez przygotowanie uczestników do procesu tworzenia, wdrażania, planowania, organizowania, prowadzenia ocen pracowniczych lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. Wspólne wypracowanie korzyści ocen okresowych, elementów składowych systemu w tym przygotowanie scenariusza,  jak tworzyć i wdrożyć SOOP, jak wykorzystywać rozmowę oceniającą  do rozwoju pracowników oraz jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie rozmów oceniających.

 Adresaci szkolenia:

– osoby, które przygotowują się do opracowania i wdrożenia SOOP
– osoby, które mają za zadanie wdrożyć lub skorygować system oceny już istniejący

 Korzyści ze szkolenia:
  1. poznanie elementów składowych systemu ocen okresowych i przećwiczenie umiejętności tworzenia narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia motywującej rozmowy oceniającej w organizacji
  2. opracowanie scenariusza umożliwiającego określanie w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele na przyszłość z pracownikiem
  3. wypracowanie modelu wdrożenia systemu ocen okresowych do organizacji w tym harmonogram kompanii informacyjnej
  4. wypracowanie metod przeciwdziałania mechanizmom wewnętrznym, np, stres, utrudniającym obiektywną ocenę pracownika
  5. ćwiczenie metod przeprowadzenia rozmowę oceniającą z tzw. trudnym pracownikiem
 Metody pracy:

Szkolenie to będzie miało charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone będzie z wykorzystaniem m.in.:

  • analizy przypadków (case study)
  • burzy mózgów
  • ćwiczeń zespołowych
  • ćwiczeń indywidualnych
  • gier interaktywnych
  • odgrywania ról
  • treningu umiejętności praktycznych
  • wymiany doświadczeń
  • mini wykładów
Program szkolenia:

Jakie są założenia SOOP – określenie celów i założeń ocen okresowych z perspektywy zarządu, kadry kierowniczej i pracownika

  • Czym jest SOOP i jakie cele ma realizować, do jakich rezultatów może doprowadzić?
  • Korzyści związane z wdrożeniem SOOP z perspektywy ocenianego i oceniającego, poprzez pracę nad studium przypadku i przełożenie zebranych refleksji do rzeczywistości przedsiębiorstwa
  • Szanse i zagrożenia we wdrażaniu systemu w obszarze zarządzania zmianą i zmianą nastawienia uczestników procesu
  • Metody weryfikacji celów i wyników w korelacji ze strategią organizacji
  • Zespół projektowy opracowujący i wdrażający SOOP – definiowanie zasad budowy i działania
  • Zakres projektu oraz model SOOP dla organizacji

 Jakie są metody oceniania – szanse i zagrożenia dla organizacji i uczestników SOOP

  • Elementy składowe systemu ocena tworzonego na bazie modelu kompetencyjnego
  • Model tworzenia systemu ocen w korelacji z MBO (zarządzanie przez cele)
  • Założenia i zasady tworzenie oceny 180stopnie
  • Wytyczne i „dobre praktyki” oceny wieloźródłowej – oceny 360stopni
  • Centrum Oceny/Centrum Rozwoju – ocena AC/DC
  • Feedback vs. Feedforward – co, jak i na kogo działa?

Jakie są kluczowe elementy składowe systemu ocen okresowych i jak je przygotować?

  • Tworzenie składowych elementów systemu – budowa arkusza ocen
  • Definiowanie kryteriów oceny – cele, zadania, wyniki, kompetencje
  • Określanie macierzy kompetencji dla organizacji i map kompetencyjnych dla stanowisk
  • Techniki diagnozy poziomu kompetencji
  • Techniki określania celów na kolejny okres – karta wynikowa
    • kaskadowanie celów
    • kryteria poprawnie sformułowanego celu, wskaźnikowanie, kotwiczenie celów
    • cele ilościowe i jakościowe realizowane na stanowisku
    • cele stanowiskowe wynikające z bazowych procesów biznesowych
  • Pakiet wspierający funkcjonowanie SOOP – regulamin, procedury, manual dla oceniającego, ocenianego czyli lista elementów składowych wspierających działanie SOOP w organizacji

Jakie działania towarzyszą skutecznemu wdrożeniu SOOP i jaki jest pakiet dobrych praktyk stosowanych na rynku HR?

  • Zespół wdrożeniowy – rola, zadania, zakres odpowiedzialności
  • Zasady i elementy składowe kampanii informacyjnej czyli tworzenie modelu kompanii informacyjnej
  • Zakres i metody szkoleń dla uczestników SOOP (oceniający, oceniany)
  • Procedury funkcjonowania SOOP w organizacji
  • Ewaluacja systemu i sposoby jego aktywacji
  • Narzędzia wspierające funkcjonowanie SOOP oraz powiązanie SOOP z innymi narzędziami HR

Jakie są sposoby minimalizacji oporów przed oceną poprzez poznanie psychologicznych aspektów oceniania ?

  • Sytuacje psychologicznie trudne i sposoby konstruktywnego reagowania, w tym techniki aktywnego słuchania, parafrazowania, zasady asertywności itp.
  • Opis sytuacji oceny i istota procesu ocenyczyli czynniki wpływające na obiektywny proces oceniania i pozytywny klimat rozmowy
  • Potencjalne błędy i pułapki oceniania i sposoby ich eliminowania
  • Radzenie sobie z oporem, emocjami i stresem – „trudna rozmowa oceniająca”
  • Techniki przekazywania informacji zwrotnej o wynikach oceny
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Kompetea all rights reserved

System Okresowych Ocen Pracowniczych
09-10.03.2020 Warszawa, 18-19.05.2020 Wrocław, 22-23.06.2020 Warszawa
1390 zł + 23% VAT/ osoba