Mając na uwadze nasze wieloletnie doświadczenie na rynku szkoleń komercyjnych i rosnące zapotrzebowanie placówek edukacyjnych na nowe formy rozwoju pracowników, postanowiliśmy rozbudować naszą ofertę o warsztaty dedykowane kadrze pedagogicznej.
Mają one na celu podnieść przede wszystkim kompetencje interpersonalne nauczycieli, zarówno na poziomie kontaktów z uczniami, rodzicami jak i współpracownikami, pomóc w przygotowaniu ciekawej prezentacji w innowacyjnym programie PREZI czy też usprawnić posługiwanie się Excelem, tablicą interaktywną.
[accordian class=”” id=””]
[toggle title=”Grywalizacja w szkole. By uczniowe chcieli zagrać w wiedzę.” open=”no”]
Grywalizacja to wykorzystywanie mechanizmów gier komputerowych w innych dziedzinach aktywności w celu zwiększenia motywacji i zaangażowania uczestników. Trudno znaleźć środowisko, w którym aspekty te byłyby bardziej istotne, niż w szkole. Grywalizacja odpowiada na potrzeby nauczycieli poszukujących metod skuteczniejszego nauczania, zainteresowania uczniów wiedzą i wciągnięcia ich w świat nauki. Pomoże skupić się uczniom dotąd biernym, a przed zainteresowanymi otworzy nowe wyzwania. Niniejsze szkolenie to praktyczne wprowadzenie do wykorzystywania mechanizmów grywalizacji we własnej praktyce pedagogicznej.
Korzyści uzyskane ze szkolenia:
Moduł 1 – Grywalizacja i mechanizmy gier komputerowych w szkole
Moduł wprowadzający do tematyki grywalizacji, prezentujący najczęściej wykorzystywane mechanizmy grywalizacyjne.
Moduł 2 – Zgrywalizowany rok szkolny
Moduł prezentujący elementy systemów grywalizacyjnych i ich wykorzystanie w organizacji własnych zajęć lekcyjnych. W trakcie modułu uczestnicy będą mieli okazję stworzyć własny, grywalizacyjny system motywacji uczniów.
Moduł 3 – Gry edukacyjne jako element lekcji
Moduł przedstawiający różnorodność gier edukacyjnych. W trakcie modułu skoncentrujemy się nie tyle na rozwiązaniach dostępnych na rynku, co na typach mechanizmów wykorzystywanych w grach edukacyjnych. Uczestnicy będą mieli okazję zastanowić się nad własnymi rozwiązaniami wprowadzenia gier do zajęć.
Moduł 4 – Grywalizacja projektami szkolnymi
Moduł pośwęcony zgrywalizowanej organizacji lekcji, prezentujący współczesny trend łączenia grywalizacji z nauczaniem poprzez projekty. W trakcie modułu uczestnicy rozważą możliwości wykorzystania takiego podejścia we własnej pracy i zaplanują projekt dla uczniów.
Trener:
Agnieszka Mulak Psycholog.
Trener umiejętności interpersonalnych z wieloletnim doświadczeniem. Doktorant Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi autorskie zajęcia na temat wykorzystania gier w edukacji i szkoleniach biznesowych. Wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w zakresie konfliktów, negocjacji, mediacji i facylitacji, komunikacji interpersonalnej oraz zarządzania projektami. Autor gier negocjacyjnych opartych na case’ach dużych transakcji biznesowych. Uczestnik Szkoły Trenerów Biznesu i stażysta w Grupie TROP, gdzie brała udział w tworzeniu Akademii Superwizora – szkoły doskonalenia umiejętności trenerskich dla osób z długim stażem prowadzenia warsztatów.[/toggle]
[toggle title=”Jak uczy się mózg ucznia, czyli metodyka XXI w.” open=”no”]
„W przedwczorajszych szkołach, wczorajsi nauczyciele uczą dzisiejszych uczniów jak rozwiązywać problemy jutra”
Współczesna nauka wyszła nam naprzeciw – naukowcy zafascynowani funkcjonowaniem mózgu dostarczają cennych dla nauczycieli informacji o tym jak działa i pracuje mózg ucznia.
Szkolenie odpowiada na te i wiele innych pytań i daje nauczycielom konkretne narzędzia pracy z uczniami XXI w. Współczesna nauka dotycząca neurodydaktyki, czyli nauczania zgodnego z funkcjonowaniem mózgu ucznia, obala wiele mitów, systematyzuje kompetencje nauczycieli i wskazuje nowy kierunek pracy z uczniem, pracy zgodnej z wiedzą o działaniu mózgu, zatem łatwiejszą do rozszyfrowania. Najnowsze wyniki badań nad funkcjonowaniem mózgu jednoznacznie podkreślają, że uczenie się i zapamiętywanie dotyczy tych przestrzeni mózgu, na które nie ma wpływu tzw.”silna wola” ani chęci ucznia. Mózg jest organem autonomicznym i sam decyduje, czy oraz czego będzie się uczył. Czy zatem cały proces przekazywania wiedzy przez nauczycieli jest skazany na porażkę? Otóż nie, należy jedynie zmienić metodologię, sposoby przekazywania i dzielenia się wiedzą – współczesny uczeń myśli inaczej i potrzebuje innych bodźców. Możemy je zapewnić zwiększając tym samym własną skuteczność, spokój i zadowolenie z osiąganych wyników, zwiększając swój autorytet i porozumienie z młodym pokoleniem oraz mając realny wpływ na kształtowanie młodych umysłów.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
[/toggle]
[toggle title=”Skuteczność w pracy z uczniami o różnych typach behawioralnych” open=”no”]
Wiele osób sądzi lub ma nadzieję, że każdy człowiek (dorosły czy dziecko) ma podobny sposób przyswajania informacji, formę myślenia i jakość wewnętrznego dialogu, że ludzie mają zbliżone priorytety, wartości, obawy i podejmują decyzje kierując się zbliżonymi przesłankami. Myśl, że wystarczy mówić atrakcyjnie lub logicznie aby być zrozumianym (np. przez uczniów na lekcji) lub przekonać kogoś do swoich racji jest z gruntu błędna. Ludzie dzielą się na kilka typów behawioralnych tzw. temperamentów, które można rozpoznać i nauczyć się z nimi skutecznie komunikować. Każdy ma odmienne wartości, inaczej postrzega świat i na inne bodźce reaguje. Aby odnosić sukcesy na polu zawodowym, w przestrzeni budowania autorytetu nauczyciela- mentora, aby zwiększyć skuteczność nauczania i poprawić relacje z uczniami i współpracownikami – warto poznać różnice typów behawioralnych i nauczyć się, jak mówić do każdego w języku dla niego zrozumiałym i w sposób, który on postrzega jako warty uwagi. Warsztaty szkoleniowe wskażą jak skutecznie komunikować się z poszczególnymi typami temperamentu w różnych sytuacjach codziennych, jak być wrażliwym na sygnały wysyłane przez uczniów i współpracowników i jak być przekonującym w swojej pracy. Jak osiągać lepsze efekty znacznie mniejszym nakładem czasu i energii.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
[/toggle]
[toggle title=”Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela – metody zapobiegania oraz zwalczania pierwszych objawów. ” open=”no”]
Wypalenie zawodowe nazywane jest chorobą cywilizacyjną XXI wieku.
Co charakteryzuje „syndrom BurnOut” i czy można mu zapobiec?
Czy nauczyciele są szczególnie podatną na wypalenie grupą zawodową?
Czy praca z uczniami przyczynia się do przyspieszenia wypalenia czy też je odsuwa?
Dlaczego niektórzy się wypalają a innych to nie dotyczy?
Celem niniejszego szkolenia jest zapoznanie uczestników z charakterystyką zjawiska wypalenia zawodowego oraz przekazanie wiedzy dotyczącej głównych przyczyn wypalenia, jego objawów i sposobów przeciwdziałania. Najważniejsze jednak, że szkolenie uczy konkretnych technik i narzędzi zarówno przeciwdziałających wypaleniu zawodowemu jak i reakcyjnych w przypadku zdiagnozowanego u uczestników wypalenia. Nauczyciele często mówią o własnym wypaleniu, zazwyczaj łącząc je z codziennym kontaktem z uczniami – odbiorcami trudnymi, wymagającymi i stresogennymi. Jak jedno wpływa na drugie? I jak przerwać to błędne koło? Na tym szkoleniu nauczymy Was, jak samodzielnie przeciwdziałać wypaleniu, jak znajdować u siebie chęci i argumenty do pożądanych czynności czy zachowań, jak prowadzić zajęcia z uczniami aby odsunąć możliwość wystąpienia syndromu BurnOut.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
Wypalenie zawodowe
[/toggle]
[toggle title=”Techniki zwiększania kreatywności i twórczego myślenia w pracy nauczyciela.” open=”no”]Kreatywność i twórcze myślenie nie dotyczy tylko pracowników agencji reklamowych, działów kreatywnych, działów marketingu, artystów, choć z tymi zawodami zazwyczaj takie cechy są kojarzone. Kreatywność odnosi się do każdej grupy zawodowej, a nauczycieli zwłaszcza, gdyż mają ogromny wpływ na kształtowanie przyszłych pokoleń.
Kreatywność to przede wszystkim poszukiwanie we wszelkich działaniach nowych, skuteczniejszych, szybszych rozwiązań, w pracy nauczyciela dotyczy to głównie efektywnych sposobów przekazywania wiedzy współczesnym uczniom. Współczesny uczeń różni się bardzo od ucznia sprzed ery informatycznej i przekazywanie mu wiedzy w dotychczasowy, standardowy, wykładowy sposób bywa nieskuteczne i frustrujące zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia. Najnowsze wyniki badań nad funkcjonowaniem mózgu jednoznacznie podkreślają, że uczenie się i zapamiętywanie dotyczy tych przestrzeni mózgu, na które nie ma wpływu tzw. ,,silna wola” ani chęci ucznia.
Mózg jest organem autonomicznym i sam decyduje, czy oraz czego będzie się uczył. Czy zatem cały proces przekazywania wiedzy przez nauczycieli jest skazany na porażkę? Otóż nie, należy jedynie zmienić metodologię, sposoby przekazywania i dzielenia się wiedzą – współczesny uczeń myśli inaczej i potrzebuje innych bodźców. Możemy je zapewnić zwiększając tym samym własną skuteczność, spokój i zadowolenie z osiąganych wyników, zwiększając swój autorytet i porozumienie z młodym pokoleniem oraz mając realny wpływ na kształtowanie młodych umysłów. Uczestnicy szkolenia przekonają się, że każdy może ćwiczyć swój umysł w poszukiwaniu nowych ścieżek realizacji, w tworzeniu lepszych rozwiązań, skuteczniejszych działań. Szkolenie pomaga w szybszym podejmowaniu decyzji, w unikaniu pułapek myślowych, w znajdowaniu nowych odpowiedzi na stare problemy.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
[/toggle]
[toggle title=”Sztuka komunikacji: jak mówić, by być słuchanym, jak słuchać, by inni do nas mówili.” open=”no”]
Komunikowanie się jest procesem poprzez który ludzie nawiązują, podtrzymują i zmieniają swoje relacje z innymi osobami. Trudno zmienić własny, wypracowany przez lata system komunikacyjny, istnieje jednak szereg elementów, które mogą przyczynić się do polepszenia lub pogorszenia kontaktu między ludźmi. Umiejętność porozumiewania się jest podstawą dobrych i efektywnych kontaktów z uczniami, współpracownikami i innymi. Komunikujemy się codziennie, dlatego wydaje nam się, że jest to umiejętność prozaiczna i każdy ma jej kompetencje, jednocześnie dostrzegamy, jak wiele dotyczy nas konfliktów, nieporozumień, rozbieżności. Brak umiejętności precyzyjnego komunikowania, wynikającego np. z braku wiedzy na temat zasad skutecznej komunikacji może prowadzić do samotności i poczucia bezsilności, niezadowolenia z pracy i rozczarowań w życiu osobistym.
Skuteczna komunikacja pozwala na trafną ocenę informacji, właściwą interpretację oraz poprawne reagowanie na komunikaty, to zaś zwiększa skuteczność w osiąganiu zamierzonych celów i oszczędza czas, nauczyciel osiąga więcej mniejszym kosztem. Lepiej dociera do uczniów zatem staje się efektywniejszy. Jednocześnie, będąc nauczycielem pokazuje uczniom wyższy poziom profesjonalizmu, a to zwiększa jego autorytet. Na szkoleniu uczestnicy opanują techniki precyzyjnego wyrażania, a także narzędzia potwierdzające bycie rozumianym przez grupę. Zdobędą narzędzia do zastosowania w sytuacjach nieporozumień komunikacyjnych i sytuacji konfliktowych.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
[/toggle]
[toggle title=”Zarządzanie czasem i organizacja pracy.” open=”no”]Zarządzanie czasem i organizacja pracy Tempo obecnego życia i realizowania planów czy wyzwań zawodowych oraz osobistych powoduje, że wielu nauczycieli nie radzi sobie z organizacją czasu. Nader często słyszymy ,,nie mam czasu” ,,jestem już spóźniony” ,,nie wyrobię się z tym zadaniem” ,,to mnie przerasta” ,,to mam zrobić na wczoraj”.
Czy można temu zaradzić? Zarządzanie czasem i organizacja pracy to umiejętności techniczne, co oznacza, że można je wypracować i wytrenować. Na naszym szkoleniu uczestnicy zdobędą proste i skuteczne techniki organizacji czasu, określania priorytetów, tworzenia planów, realizacji zamierzeń w zaplanowanym czasie. I po szkoleniu okaże się, że mają zapas czasu, że zdążają z obowiązkami, że powierzone zadania wykonują efektywniej, niż do tej pory. A to przełoży się na zadowolenie osobiste, obniżenie poziomu stresu i więcej czasu dla rodziny i bliskich.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
[/toggle]
[/accordian]
Kompetea all rights reserved