Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Interpersonalne

Kultura pracy w open space

Jak stworzyć I utrzymać przyjazne środowisko do współpracy w open space? To pytanie zadaje sobie wielu z nas. Dziś biura typu open space na stałe wpisują sie w wizerunek I strategię pracy w firmach różnych branż. Przyzwyczajeni  do pracy w mniejszej zamkniętej przestrzeni, gdzie wokół nas było kilka osób, potrzebujemy swoistej mapy i  drogowskazów  jak odnaleźć sie w tej nowej dla nas rzeczywistości.

  1. Savoir vivre a kultura organizacyjna firmy. (regulaminy i zwyczaje, organizacja przestrzeni, dobre maniery – o znaczeniu savoir vivre w pracy w open space, nowoczesne podejście do savoir vivre; savoir vivre jako element budowania marki; moje nawyki a wytyczanie granic)
  2. Komunikacja w przestrzeni open space:
  • Samoświadomość (mój wizerunek w oparciu o predyspozycje temperamentalne, mocne strony i obszary do rozwoju – autodiagnoza uczestników, na co mam wpływ a na co mogę oddziaływać)
  • Precedencja i tytułowanie (znaczenie i rodzaje powitania w kontekście relacji biznesowych i towarzyskich; uścisk dłoni – kiedy, dlaczego i jak; tytułowanie – Panie Dyrektorze czy Panie Tomku?; zasada prawej strony)
  • Komunikacja telefoniczna (zasady z punktu widzenia osoby dzwoniącej, odbierającej oraz pracowników będących w przestrzeni opec space)
  1. Jak Cię widzą…tak o Tobie mówią (czyli słów kilka o powierzchowności-strój, higiena i inne niuanse; złote zasady dla pań i panów)
  2. Kultura jedzenia i picia w pracy (moje menu, jedzenie przy biurku, częste gafy i faux pas)
  3. Praca w środowisku międzynarodowym-multikulturowym (model podejścia do różnic międzykulturowych- Model 6D, mapowanie własnej kultury, różnice międzykulturowe vs savoir vivre)
  4. „Lista dobrych praktyk” – zachowania sprzyjające współpracy w open space

Komunikacja międzykulturowa

Celem szkolenia jest zwiększenie międzykulturowych kompetencji niezbędnych do efektywnego komunikowania się i skutecznej pracy w środowisku wielokulturowym. Rozwój umiejętności pracy z pracownikami i klientami, wywodzącymi się z innej kultury (w szczególności europejskiej, azjatyckiej oraz amerykańskiej)

• Kompetencje międzykulturowe – czym są i jakie mają znaczenie
• Wymiary kultury jako narzędzie zrozumienia różnic kulturowych
• Skuteczne narzędzia komunikacji międzykulturowej
• Bariery w komunikacji i jak je skutecznie pokonywać
• Szok kulturowy jak sobie z nim radzić
• Różnice kulturowe w takich obszarach jak czas, relacje, styl komunikacji
• Rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych

Kompetea all rights reserved