Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Savoir vivre biznesowy z uwzględnieniem różnic międzykulturowych

Sukcec współczesnego biznesu opiera się w znacznej mierze na budowaniu relacji biznesowych na arenie krajowej i międzynarodowej. Znajmość zasad savoir vivre oraz różnic miedzykulturowych stanowią więc fundament skuteczności każdego przedsiębiorstwa i każdego menadżera, działającego na globalnym rynku.

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Warsztat prowadzony przez dwóch trenerów
  • Wybrane elementy prowadzone w języku angielskim
  • Połączenie różnic kulturowych i dobrego stylu w biznesie
  • Warsztaty praktyczne – m.in symulacje rozmów telefonicznych, moduł „wokół stołu” realizowany w restauracji (jeśli jest taka możliwość) itp
  • Szkolenie osadzone w realiach organizacji tj. mając na uwadze współpracę ze światowymi partnerami biznesowymi

Adresaci szkolenia:

  • Przedsiębiorstwa, którym zależy na unikatowej wiedzy niezbędnej dla budowania długotrwałych relacji z partnerami biznesowymi;
  • Osoby, kóre pracują z partenrami z innych państw
  • Osoby, których efekty pracy zależą od przekonania drugiego człowieka do swoich idei, pomysłów, produktów i usług

Korzyści dla uczestników:

  • Zwiększenie efektywności zawodowej na omawianej płaszczyźnie
  • Świadome budowanie długofalowych relacji z zagranicznymi partenrami
  • Opanowanie technik służacych przygotowaniu się do spotkań z obcokrajowcami
  • Wzrost pewności siebie poprzez świadomość swoich zalet oraz róznic kulturowych, umiejętność swobodnego zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych
  • Podniesienie kompetencji wymaganych do pracy w środowisku międzynarodowym

Korzyści dla organizacji:

  • Uświadomienie istoty i znaczenia savoir vivre oraz różnic kulturowych
  • Zwiększenie efektywności pracy osób, które pracuja z zagranicznymi partnerami
  • Rozwój empatii międzykulturowej, która bezpośrednio przekłada się na lepszą współpracę

Program:

  1. Dobre maniery – dobry interesznaczenie savoir vivre w biznesie vs kultura. (Savoir vivre, wczoraj i dziś –właściwa interpretacja; savoir vivre vs marka osobista)
  1. Różnice międzykulturowe (Góra lodowa model podejścia do różnić międzykulturowych, kultura czym jest?, różne podejścia do różnic międzykulturowych – Model 6D, mapowanie własnej kultury)
  1. Świadome budowanie wizerunku (Temperament a wizerunek, jak podkreślać cechy osobowości poprzez wygląd i zachowanie, osobowość a kultura kraju – Stereotypy – wpadanie w stereotypy. Osobowość a zachowanie – inne zachowanie w domu inne w pracy. Łączenie profilu osobowościowego i kulturowego)
  1. Budowanie relacji – podstawowa umiejętność biznesowa:
  • Motywacja do budowania relacji (4 typy motywatorów)
  • Zarządzanie pierwszym kontaktem – Powitania w Polsce i na świecie: precedencja i tytułowanie (powitania – relacje biznesowe i towarzyskie; uścisk dłoni, tytułowanie i tytułomania; platynowe zasady; prezentacja gości; zachowania  w miejscach publicznych, zasada prawej strony)
  • Small talk i rozwijanie konwersacji (przechodzenie do interesów, budowanie relacji w języku angielskim /warsztat językowy)
  • Networking (Zasada 4P – Purpose – People – Perspective – Patience / Przełamywanie lodów – Ice breaking / Prowadzenie konwersacji / Zamykanie konwersacji i utrzymywanie relacji
  • Zasady prowadzenia rozmów w różnych kulturach (kultura gestu i słowa, mowa oficjalna i potoczna, komunikacja niewerbalna)
  • Sztuka wizytówkowej komunikacji na arenie międzynarodowej (zasady wyglądu i jakości wizytówek; wymiana wizytówek – kto, komu, kiedy)
  • Budowanie zaufania na tle różnic międzykulturowych (Czym jest zaufanie / Budowanie zaufania w środowisku pracy / 7 technik budowania zaufania, 13 zachowań budujących zaufanie / warsztat językowy)
  1. Za drzwiami gabinetu (zapowiedzieć i wprowadzić gościa; zachowanie szefa i u szefa w gabinecie; obsługa gości i pracowników podczas spotkań z szefem)
  1. Profesjonalna autoprezentacja w różnych sytuacjach biznesowych z partnerami z kraju i zagranicy  (Jak Cię widzą…, strój w pracy czyli elegancja i wygoda, potęga szczegółu,  kolory i ich znaczenie w biznesie, zarządzanie szafą, złote zasady dla pań i panów, wygląd i strój  biznesowy w różnych kulturach)
  1. Złodzieje wizerunku, kompetencji i pewności siebie.
  1. Komunikacja mailowa i telefoniczna:
  • rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań, telekonferencje międzynarodowe (Język angielski jako podstawowe narzędzie w komunikacji międzynarodowej / Active Listening in English / Zasada KISS / SS, Radio Alphabet)
  • e-mail jako narzędzie komunikacyjne – korespondencja biznesowa polska i międzynarodowa (Bezpośredniość w kulturze, email jako potencjalne źródło konfliktów, język unikania konfliktów)
  1. Wokół stołu przyjęcia zasiadane i te mniej oficjalne (rodzaje przyjęć, gość i gospodarz obowiązki i przywileje; zaproszenia, rozsadzanie gości przy stole; menu, napoje i trunki, rozmowy przy stole, elegancja spotkań z partnerami międzynarodowymi, zasady spotkań bankietowych, restauracja, kultura stołowa na arenie międzynarodowej, gafy i faux pas) /opcja- warsztat prowadzony w restauracji podczas lunchu /kolacji/
  • Prowadzenie i uczestniczenie w spotkaniach (Savoir vivre spotkań – wprowadzenie, różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji. Stosunek do zabierania głosu. Zachęcanie uczestników do rozmowy, przekonywanie do własnego punktu widzenia, kontrolowanie spotkania. Prowadzenie spotkań w języku angielskim /warsztat językowy).
  1. Etykieta negocjacji (Negocjacyjny savoir vivre – przygotowanie miejsca do negocjacji, mowa ciała, brudne chwyty w negocjacjach i jak się przed nimi bronić.; Podejście do zaufania w negocjacjach. Mapowanie profilu negocjacyjnego – kultury nastawione na relacje vs zadaniowe, konfrontacyjne vs harmonijne, nastawione na budowanie długo terminowych relacji vs krótko terminowych relacji / Problem pytań zamkniętych Yes / No / Odrzucanie oferty in English – przydatne wyrażenia)

Trener: 

Renata Brukiewicz – praktyk z 20-letnim doświadczeniem biznesowym. Obecnie trener biznesu -inspiratorka- konferansjerka. Kreatorka marki i dobrego stylu w biznesie. Członek Rady Ekspertów Wielkopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan. Ekspert w obszarach, zarządzania oraz kształtowania wizerunku. Współpracuje z firmami szkoleniowymi prowadząc szkolenia dla biznesu oraz organizacją Dress For Success.  Wspiera również aktywizację osób niepełnosprawnych.

Prowadzi szkolenia z zakresu rozwoju umiejętności miękkich dla kadry średniego i wyższego szczebla. W swojej pracy wykorzystuje metody warsztatowe, treningowe i coachingowe. Zachęca do wdrażania zmian w obszarach w których podobno „nie da się”.

Łączy w sobie wykształcenie ekonomiczne, dodatkowe wykształcenie psychologiczne, solidne przygotowanie trenerskie i pasję do pracy z ludźmi. Posiada certyfikat Trenera Biznesu. Autorka artykułów o tematyce savoir vivre.

oraz

Patryk Pałaszewski – Certyfikowany trener Cert IBET. Posiada 17 letnie doświadczenie biznesowe. Prowadzi szkolenia w trybie grupowym oraz indywidualnym z zakresu komunikacji międzynarodowej, różnic międzykulturowych oraz business English, ze szczególnym naciskiem na rozwój umiejętności komunikacyjnych dla kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla. Praktyczne doświadczenie zdobywał podczas zakładania, rozwijania i zarządzania zespołem Agencji Interaktywnej Quadromedia oraz CameleonLabs. Kwalifikacje zdobywał na uczelniach krajowych – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu – oraz zagranicznych – Trinty College London, University of Toronto.

 


Czas trwania: 2 dni

Wartość projektu: 7900 zł + 23% VAT

Cena zawiera: analizę potrzeb szkoleniowych (rozmowa telefoniczna/telekonferencja lub/i pretest i postest), realizację szkolenia wg ustalonego programu dla grupy do 10 osób , materiały dydaktyczne, dyplomy dla Uczestników


 Zapraszamy do kontaktu! 
dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb

tel. 22 308 03 50 lub info@kompetea.pl

Kompetea all rights reserved