Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Zarządzanie strategiczne i operacyjne flotą pojazdów ciężarowych

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy firm logistycznych i transportowych, w tym KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych), ale także firm nietransportowych (produkcyjnych, handlowych, usługowych, dystrybucyjnych) posiadających własne potrzeby przewozowe;
  • Pracownicy działów/departamentów transportu organizacji rządowych i pozarządowych (publicznych, wojewódzkich, miejskich);
  • Pracownicy firm branży CFM (Car Fleet Management);
  • Pracownicy działów finansowych, kadr/HR, zakupów, działów technicznych odpowiedzialnym za planowanie, zakupy, organizację pracy flot samochodowych.

Cel szkolenia:

  • uporządkowanie, ugruntowanie i rozszerzenie wiedzy z zakresu zarządzania taborem, tak na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym
  • pełne zrozumienie uwarunkowań, potrzeb w zakresie tworzenia, jak i efektywnej eksploatacji floty pojazdów ciężarowych
  • poznanie narzędzi matematycznych pozwalających na podejmowanie podstawowych strategicznych i operacyjnych decyzji w obszarze zarządzania flotą

Korzyści:

  • przygotowanie do praktycznego podejmowania decyzji dotyczących flot samochodowych,
  • wzbogacenie praktycznej wiedzy menedżerskiej w obszarze zarządzania taborem,
  • nabycie umiejętności profesjonalnego stosowania metod matematycznych w praktyce flotowej,
  • możliwość samodzielnej realizacji analiz strategicznych i operacyjnego planowania pracy floty – zmniejszenie zapotrzebowania na usługi firm doradczych.

Metody:

  • wykłady,
  • ćwiczenia,
  • analiza przypadków.

Program szkolenia:

Dzień 1. Tworzenie floty

Gestia transportowa

  • czym jest?
  • reguły INCOTERMS
  • czy opłaca się zachować, czy sprzedać gestię transportową?

 Transport własny czy obcy?

  • sens outsourcingu
  • problem make OR buy a make AND buy
  • plusy i minusy opcji make i opcji buy
  • metody podejmowania decyzji, rozwiązywania problemu make OR/AND buy
  • case study

 Skład i wielkość floty

  • problemy fleet sizing (FS) i fleet composition (FC) – istota
  • rozwiązanie problemu make OR/AND buy a skład i wielkość floty
  • metody podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów FS i FC
  • ćwiczenia

 Dzień 2. Eksploatacja floty

Wymiana taboru

  • istota problemu
  • planowanie wymiany pojedynczych pojazdów a odnowa floty
  • TCO – Total Cost of Ownership i RV – Residual Value
  • formy finansowania inwestycji flotowych
  • case study

 Planowanie pracy taboru

  • istota problemu
  • przydział pojazdów do zadań transportowych
  • planowanie tras / marszrutyzacja / VRP – Vehicle Routing Problem

 Wskaźniki w zarządzaniu taborem

  • ocena efektywności realizacji przewozów
  • ocena efektywności wykorzystania taboru
  • ocena stanu taboru
  • benchmarking

Trener:

Absolwent i pracownik Politechniki Poznańskiej. Doradca biznesowy, Trener. Całość w obszarze szeroko rozumianej logistyki oraz zastosowań technik ilościowych w zarządzaniu nią. W latach 1999-2001 pracownik Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, na stanowisku specjalisty. Wykonawca, w tym główny wykonawca i kierownik wielu projektów doradczych / konsultingowych z zakresu transportu i magazynowania, projektowania i przebudowy sieci dystrybucji, analizy procesowej i przebudowy procesów gospodarczych, optymalizacji i wspomagania decyzji (m.in. dla takich firm jak: BRENNTAG Polska Sp. z o.o., CUSSONS Polska S.A., ELEKTROSKANDIA S.A., FOTA S.A., KLER S.A., POLOmarket Sp. z o.o.). Autor szkoleń otwartych i zamkniętych z zakresu: zarządzania transportem, logistyki dystrybucji, zarządzania produkcją i logistyką, zarządzania zapasami (m.in. dla takich firm, jak: AQUANET S.A., BWI Poland Technologies Sp. z o.o., CAT LC Polska Sp. z o.o., GRUPA KAPITAŁOWA CERAMIKA TUBĄDZIN, COMARCH S.A., COMP-WIN Sp. z o.o., KLER S.A., KOMPANIA PIWOWARSKA S.A., PHILIPS LIGHTING Poland S.A., TESCO Polska Sp. z o.o., VATTENFALL Poland Sp. z o.o.). Członek: Polskiego Towarzystwa Logistycznego – PTL, EURO Working Group on Transportation – EWGT. Stypendysta UE – studia i staże w Portugalii oraz USA. Stały współpracownik amerykańskiej firmy doradczej MERCURY Associates, Inc.


Czas trwania: 2 dni

Wartość projektu: 7500 zł + 23% VAT

Cena zawiera: analizę potrzeb szkoleniowych (rozmowa telefoniczna/telekonferencja lub/i pretest i postest), realizację szkolenia wg ustalonego programu dla grupy do 10 osób , materiały dydaktyczne, dyplomy dla Uczestników; dojazd, nocleg i wyżywienie trenera


 Zapraszamy do kontaktu! 
dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb

tel. 22 308 03 50 lub info@kompetea.pl

Kompetea all rights reserved