Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Cel szkolenia:

Poznanie metod diagnozowania i skutecznego radzenia sobie z obciążeniami w pracy oraz obniżania poziomu stresu.

 Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy wzmocnią swoje umiejętności dotyczące radzenia sobie ze stresem oraz poznają nowe techniki zarządzania emocjami. Trening ma charakter zajęć interaktywnych – ćwiczenia będą wykonywane indywidualnie, w parach i mniejszych grupach zadaniowych.  Struktura dokonywania pożądanych zmian odbywa się na trzech fundamentalnych poziomach: wiedzy, umiejętności, wartości i postaw.

 Metody pracy:

wykładowo – warsztatowe, z wykorzystaniem m.in. następujących metod szkoleniowych: dyskusje moderowane, praca w podgrupach, praca indywidualna, mini wykłady, pogadanka, mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.

Program szkolenia:

Moduł 1. POJĘCIE „STRESU” –  POZYTYWNE I NEGATYWNE NASTĘPSTWA JEGO WYSTĘPOWANIA

Cel: Uświadomienie uczestnikom wewnętrznych i zewnętrznych czynników stresowych.

  • Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
  • Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres)
  • Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
  • Przyczyny chronicznego stresu
  • Następstwa długotrwałego stresu
  • „Koło życia” wg Aleksandra Lowena – co blokuje dostęp do naszych mocnych stron

Moduł 2.  ŹRÓDŁA STRESU

Cel: integracja uczestników oraz uruchomienie doświadczeń w zakresie odczuwania stresu i jego wpływu na funkcjonowanie ciała i mózgu.

  • Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
  • Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała)
  • Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Fazy stresu – od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”
  • Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność)

Moduł 3. „JAK STRES WPŁYWA NA MNIE?” – OSOBISTA „MAPA SYTUACJI STRESOGENNYCH” (AUTODIAGNOZA )

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim.

  • Jakie sytuacje są dla mnie trudne? – typologia indywidualna
  • Jak reaguję na sytuacje trudne? – schematy, nawyki działania
  • Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla skuteczności radzenia sobie ze stresem
  • Test Martinetta – badanie wieku serca

Moduł 4.  PRZESZKODY W PROWADZENIU HARMONIJNEGO ŻYCIA, UMIEJĘTNOŚĆ ICH PRZEZWYCIĘŻANIA

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat przeszkód w prowadzeniu harmonijnego życia.

  • Nawyki ograniczające innowacyność i elastyczność myślenia oraz otwartą postawę
  • Rutyna uniemożliwiająca umiejętność przewidywania
  • Budowanie poczucia własnej wartości – jak się nie dać podcinaczom skrzydeł – rola ograniczających przekonań
  • System wartości – ich wpływ na podejmowane decyzje

Moduł 5 .W POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – MENTALNE PRZYGOTOWANIE DO SYTUACJI TRUDNYCH

Cel: poznanie mentalnych technik pomocnych w przygotowaniu się do trudnych sytuacji.

  • „Karetka pogotowia” – technika radzenia sobie ze stresem w „dysocjacji” – przeżywanie sytuacji stresowej z pozycji obserwatora
  • Elementy zarządzania sobą w czasie, umiejętność planowania, stawiania celów – uniknięcie stresu wywołanego presją czasu
  • „Linia czasu” – ćwiczenie pomagające uświadomić uczestnikowi jego potencjał i mocne strony w sytuacjach stresowych
  • FEEDBACK – twórcza analiza niepowodzeń
  • Energia mentalna – praca nad samooceną, przekonaniami i nastawieniem
  • Docieranie do osobistych zasobów
  • Emocje w kontekście nowych wyzwań (żonglowanie)
  • Sterowanie własną motywacją poznawczą

Moduł 6  TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH, TECHNIKI REDUKCJI DUŻEGO STRESU

Cel: wyposażenie uczestnika w praktyczne techniki obniżające poziom stresu.

  • Ćwiczenia oddechowe – kontrola tętna, rozluźnianie mięśni
  • „Trening MASEK” – warunkowanie obniżonego tętna
  • Trening relaksacji neuromięśniowej
  • Techniki umysłowe – wizualizacje, afirmacje
  • Gimnastyka mózgu – ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe
  • Office aerobik – ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe – żonglowanie piłeczkami, ćwiczenia Dennisona, technika Jacobsona

Moduł 7. W POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – KSZTAŁTOWANIE ANTYSTRESOWEJ OSOBOWOŚCI” NA CO DZIEŃ

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu, wprowadzenie do budowania „antystresowej osobowości” na co dzień.

  • FEEDBACK – twórcza analiza niepowodzeń
  • Efektywne radzenie sobie z przeciążeniem zadaniami
  • Odpoczynek i sen
  • Ćwiczenia fizyczne
  • Energetyzująca dieta
  • Muzyka relaksacyjna
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:30
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją Regulaminu

Warszawa, Golden Floor

Poznań

Zarządzanie stresem i kontrola emocji w sytuacjach trudnych
03-04 października 2017 Warszawa, 05-06 grudnia 2017 Warszawa
1350 zł + 23% VAT/ osoba