Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 | info@kompetea.pl |  Kalendarz szkoleń otwartych

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności stosowania komunikatów asertywnych oraz radzenia sobie z emocjami i stresem w kontakcie ze współpracownikiem, przełożonym, podwładnym, klientem.

Korzyści ze szkolenia z asertywnej komunikacji:

Co uczestnik będzie wiedział, (czyli czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)? 

  • Dowie się, jakie bariery utrudniają efektywne porozumiewanie się (różne „osobowości”, brak świadomości celu, niezrozumienie poziomów – zadaniowego i społeczno – emocjonalnego, brak umiejętności komunikacji na poziomie jednostki)
  • Pozna zasady skutecznej komunikacji
  • Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu
  • Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”)
  • Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ)

Co uczestnik będzie umiał, (czyli czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?

  • Będzie potrafił używać komunikatów asertywnych.
  • Będzie umiał zadawać efektywne pytania: Współpracownikom, Przełożonym, Klientom diagnozując ich potrzeby bez naruszania ich godności i prawa do odmiennego zdania
  • Nauczy się używać parafrazę.
  • Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji.
  • Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej  informacji zwrotnej.
  • Będzie odważniejszy i pewny siebie oraz swoich umiejętności w rozmowach z trudnym partnerem, zdenerwowanym klientem, wymagającym przełożonym itd.
  • Będzie potrafił efektywnie współpracować w zespołach poprzez precyzję komunikatu, umiejętność dzielenia się informację zwrotną.

Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?

  • Pozna asertywne narzędzia komunikacyjne (Parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”) i będzie umiał je zastosować w komunikacji z innymi.
  • Pozna i nauczy się stosować konstruktywną krytykę, kanapkę informacji zwrotnych, komunikat UFO, technikę FUKOZ.
  • Nabędzie umiejętność parafrazowania.
  • Pogłębi wiedzę na temat różnych typów osobowości i zdiagnozuje swój styl.
  • Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób.
  • Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji.
  • Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację.
  • Wzmocni umiejętność bezstresowej komunikacji.
  • Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką.

Program szkolenia z asertywnej komunikacji:

Moduł  1. ZRÓŻNICOWANIE W POSTAWACH WOBEC SIEBIE I INNYCH; RÓŻNE TYPY POSTAW I ICH WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ

Cel: poznanie postaw nawykowych i wyuczonych, autodiagnoza preferowanej postawy

  • Typy  postaw:
    • postawy nawykowe:
      • agresywna – JA jestem OK – TY jesteś nie OK
      • pasywna – Ja jestem nie OK – Ty jesteś OK
      • manipulacyjna – JA jestem nie OK – TY jesteś nie OK
    • postawy wyuczone:
      • asertywna – Ja jestem OK – TY jesteś OK
  • Korzyści i straty wynikające z postaw nawykowych
  • Korzyści wynikające z bycia asertywnym
  • Mapa asertywności – autodiagnoza
  • Preferowany styl zachowania w różnych obszarach działania

Moduł  2. ASERTYWNA KOMUNIKACJA – TRENING WYBRANYCH TECHNIK ASERTYWNYCH

Cel: nauczenie się wybranych technik asertywnych 

  • Trzy wymiary asertywności:
    • Postawa
    • Zachowanie
    • Techniki
  • Emocje – wróg czy sprzymierzeniec w asertywnej komunikacji
  • Trening świadomości i wyrażania emocji
  • Komunikat blokujący komunikację interpersonalną
  • Komunikat „TY”
  • Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się – trening technik asertywnych:
    • Asertywny komunikat „JA” – odwoływanie się do opisu rzeczywistości
    • Komunikat UFO – odwoływanie się do faktów
    • Technika FUKOZ – odwoływanie się do zaplecza
    • Technika mówienia „NIE” – asertywna odmowa i wyznaczanie granic
  • Techniki wspomagające:
    • „Przykro mi”
    • „Jest mi trudno”
    • Technika zamglenia
    • Technika jujitsu
    • Uprzedzanie krytyki
    • Zdarta płyta
    • Parafraza sytuacyjna

Moduł  3. FEEDBACK – JAK PRZEKAZYWAĆ BUDUJACE KOMUNIKATY;  KONSTRUKTYWNA KRYTYKA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI        

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika dotyczącej konstruktywnej krytyki, trening konstruktywnych komunikatów

  • Jak wykorzystać asertywne komunikaty kiedy:
    • Krytyka jest częściowo słuszna, ale zbyt szeroko zakrojona
    • Krytyka ocenia ciebie, a nie działanie
    • Krytyka wyrażona jest w agresywnej formie
    • Krytyka podana jest w formie aluzji
  • Sposoby przekazywania trudnych informacji:
    • Konstruktywna krytyka – odwoływanie się do zachowania, nie ocenianie osoby
    • Kanapka informacji zwrotnych – metoda budująca pozytywny stan emocjonalny i skuteczny sposób przekazywania informacji trudnych.
  • Kształtowanie aktywnego słuchania opartego na empatii i otwartości
  • Parafraza „Jeśli dobrze rozumiem…” – empatyczne słuchanie
  • Komunikacja motywująca – niezawodny sposób na podniesienie efektywności, zaangażowania i jakości działania.
  • Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawy budowania relacji Przełożony – Pracownik.
  • Przezwyciężanie barier komunikacyjnych (agresja, nietolerancja) z wykorzystaniem komunikatów asertywnych
  • Konstruktywna krytyka – oddziel fakty od emocji.

Moduł 4.  MÓJ POTENCJAŁ  – JAK WZMACNIAĆ PEWNOŚĆ SIEBIE, ŻEBY Z ODWAGĄ I SPOKOJEM PRZEJAWIAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ

Cel: Uświadomienie uczestnikom ich wewnętrznych zasobów w celu wzmocnienia postawy asertywnej

  • Pewność siebie – od czego zależy i jak ją wzmacniać?
  • Co wiem o sobie? Jak rozstać się ze schematami, które nas osłabiają i demotywują?
  • Moje mocne i słabe strony (samoocena)
  • Moja lista życiowych sukcesów, czyli jak nauczyć się doceniać siebie
  • Mój system wartości – kręgosłup pozwalający wyznaczyć priorytety
  • Myśli  – afirmacja i jej znaczenie w budowaniu pewności siebie
  • Ograniczające przekonania – jak je zmienić na pozytywne
  • Wdzięczność – metoda czyszczenia mózgu z „chwastów”
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Asertywność w biznesie
06.10.2025 Warszawa, 22.12.2025 Warszawa
790 zł+ 23% VAT/ osoba
590 zł+ 23% VAT/ osoba
20-21.10.2025 on-line