Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

 Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które stoją przed zadaniem przygotowania/zmodyfikowania lub/i wdrożenia modelu kompetencyjnego, a także dla osób które chcą poszerzyć swoje doświadczenie w tym zakresie. Szkolenie to może też być cenne dla wszystkich, którzy interesują się aspektem zarządzania kompetencjami i pomimo braku doświadczenia zawodowego w tym zakresie, chcą poznać rozwiązania na poziomie profesjonalnej wiedzy praktycznej.

Cel szkolenia:
  • Poznanie zasad tworzenia modeli kompetencyjnych i ich zastosowania na przykładzie dwóch całkiem odmiennych podejść. Przeanalizowanie różnych zasad tak, by wybrać tę, która bardziej pasuje do środowiska organizacji, w której ma funkcjonować system ocen.
  • Omówienie trudności i nieprawidłowości w definiowaniu i zoperacjonalizowaniu kompetencji oraz analiza ich konsekwencji. Wykonanie oceny celowo sprofilowanych osób poprawnymi i wadliwymi opisami kompetencji i wyciągnięcie wniosków z opracowań.
  • Poznanie zasad rozszerzania modelu kompetencji z zastosowania w ramach SOOP do zastosowania w ramach oceny sytuacyjnej typu AC/DC oraz w wywiadzie behawioralnym.
  • Praktyczne opracowanie kilku kompetencji i poznanie zasad pracy z nimi w dwóch odmiennych podejściach. Wpisanie ich w różnego rodzaju skale oraz arkusze ocen. Próba zastosowania ich w stosunku do konkretnych osób (studia przypadków).
 Korzyści ze szkolenia:

Niniejsze szkolenie jest w dużej mierze połączeniem oddziaływania warsztatu szkoleniowego z warsztatem doradczym, ponieważ chcemy, by Uczestnicy po tym szkoleniu otrzymali całkowicie wymierną i łatwą w ocenie wartość dodaną w postaci:

  • opracowanych w pełni kilku kompetencji wraz ze wskaźnikami do zastosowania w dowolnym narzędziu ZZL opartym o modelu kompetencji
  • listy błędów, których należy się wystrzegać przy każdym działaniu wykorzystującym model kompetencji
  • przykładów narzędzi oceny, które zawierają elementy utrudniające lub uniemożliwiające definicję potrzeb rozwojowych (w tym narzędzi selekcyjnych i narzędzi SOOP)
  • zweryfikowanie wszelkich wątpliwości i pytań pochodzących z własnej praktyki
 Metody pracy:
  • wiedza teoretyczna
  • ćwiczenia praktyczne
  • case study
Program szkolenia:

1.Modele kompetencji i podstawy psychologii oceniania

  • po co i kiedy stosuje się kompetencje? czym one są? jak funkcjonują?
  • o czym informuje zachowanie człowieka? co je kształtuje?
  • znaczenie i źródła niepożądanych zachowań u pracownika
  • różnice indywidualne a kompetencje– udział elementów wrodzonych i nabytych w funkcjonowaniu kompetencji

2.Dwa alternatywne podejścia do budowania modelu kompetencji i definiowania ich poziomów

  • model oparty o wskaźniki zerojedynkowe (stosunek liczby zachowań pozytywnych do liczby zachowań negatywnych wskazuje na poziom kompetencji)
  • model oparty o macierze kompetencji i skale natężeń (poszczególne poziomy kompetencji są z góry definiowane i służą do wyznaczania ich natężeń u ocenianych)

3.Dobór kompetencji do stanowisk pracy – różne podejścia (omówienie, przegląd praktyki i ćwiczenia).

4.Dobór i projektowanie arkuszy oceny kompetencji w ramach SOOP – różne podejścia (omówienie, przegląd praktyki i ćwiczenia).

5.Błędy, zagrożenia i pułapki przy opisywaniu modeli kompetencji i projektowaniu arkuszy ocen kompetencji.

  • skąd się biorą?
  • do czego prowadzą?
  • jak ich uniknąć?
  • Jak naprawić jeśli już się pojawiły?

6.Zależności między wyborem metody definiowania kompetencji i ich dalszej oceny a zakresem rozmowy oceniającej oraz możliwości przygotowania planu rozwoju pracownika.

  • czy można zaprojektować ocenę okresową tak, by jej efektem od razu była identyfikacja potrzeb umożliwiających pracownikowi rozwój i poprawę (w tym szkolenia)
  • czy jednak zawsze trzeba stosować niezależne działania na rzecz szacowania potrzeb szkoleniowych i przygotowywania planów rozwojowych
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Model kompetencji - przygotowanie i wdrożenie w organizacji
23-24 sierpnia 2018 Warszawa, 08-09 listopada 2018 Warszawa
1490 zł + 23% VAT/ osoba