Korzyści ze szkolenia:
Rozumienie zjawisk rynku pracy i ich wpływu na możliwości pozyskania, angażowania i utrzymywania pracowników w zatrudnieniu, a także poziomu i zakresu oczekiwań kandydatów i pracowników wobec organizacji, menedżera i zespołu.
Znajomość elementów mających znaczenie dla kształtowania się i wykorzystania potencjału zawodowego pracownika – osobowości, preferencji, kwalifikacji i kompetencji.
Umiejętność kształtowania odpowiedniego podziału pracy w zespole, w tym opisania stanowisk pracy, sporządzenia zakresu zadań / czynności, sporządzenie profilu kwalifikacyjno-kompetencyjnego.
Poznanie możliwości takiego zaprojektowania rekrutacji pracowników i zastosowania metod selekcji kandydatów, aby wybrać kandydata najlepiej pasującego do stanowiska pracy.
Rozumienie swojego wkładu w budowanie wizerunku pracodawcy i związane z tym możliwości pozyskiwania pracowników.
Przeanalizowanie zakresu i formy działań adaptacyjnych, wymaganych do tego, aby pracownik był w stanie sprostać zadaniom zawodowym i chciał pozostać w zatrudnieniu.
Poznanie podstaw i przećwiczenie prowadzenia obserwacji procesu realizacji obowiązków przez pracownika z perspektywy wnioskowania co do potencjału zawodowego pracownika.
Nabycie umiejętności przećwiczenia oceny okresowej pracownika skierowanej na ocenę potencjału zawodowego pracownika, jego silnych i słabych stron.
Nabycie umiejętności projektowania działań naprawczych i rozwojowych zapewniających rzeczywisty rozwój pracownika i poprawę jego pracy a także ustalania sytuacji, gdy nie ma szans na wymagany rozwój pracownika w wymaganym zakresie, czasie i zwrocie z inwestycji.
Umiejętność zaprojektowania i przeprowadzenia procesu rozwoju w formie samorozwoju pracownika, rozwoju instytucjonalnego (np. szkolenia) oraz rozwoju w toku pracy, planowania wdrożenia nowych umiejętności do środowiska pracy, które powinny być wspierane przez menedżera m.in. procesu kaskadowania wiedzy, sesji action learning.
Rozumienie swojej roli w realizowanych w firmie zintegrowanych programach rozwoju np. zarządzania talentami, wyłonienia i wsparcia sukcesorów.
Ustalenie znaczenia równowagi między pracą i życiem osobistym i ich znaczenie dla rozwoju firmy i pracowników, rozumienie zasad działania programów w tym zakresie i własnej roli w tych programach.
Wyspecyfikowanie roli rozwoju zawodowego pracownika dla jego utrzymania w pracy, wykształcenie zdolności umiejętnego prezentowania rozwoju jako inwestycji firmy w pracownika.
Skatalogowanie sytuacji, kiedy pracownik nie rokuje poprawy lub rozwoju i wymagane jest doprowadzenie do jego rozstania z organizacją, degradacji lub przesunięcia.
Zrozumienie wyzwań związanych z zarządzaniem zespołami różnorodnymi wiekowo, osobowościowo, o różnych preferencjach i oczekiwaniach oraz sposobach pracy.
Zmiany nawyków w zakresie zarządzania zespołami z uwzględnieniem potrzeb zarządzania pokoleniami W, BB, X, Y, Z w tym m.in. prowadzenia i motywowania pracowników różnych generacji.