Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Do stworzenia rozwiązania, które poprawi jakość życia naszego Klienta lub nas samych, a przez to doprowadzi do przewagi konkurencyjnej, wcale nie potrzeba geniuszu! Do tego, aby uzyskać twórcze rozwiązanie problemu przyczynia się optymistyczne myślenie zakładające, że każdy problem da się rozwiązać. Nie sposób jednak  pominąć w tym procesie synergii myślenia kreatywnego, intuicyjnego, analitycznego i dedukcyjnego. Kiedy się pojawia? Wtedy, gdy poszukujemy nowych rozwiązań, kiedy jesteśmy nastawieni na konkretny cel i użyteczność tworzonego przez nas produktu, kiedy znamy narzędzia i zdefiniujemy rzeczywiste potrzeby.

 Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które tworzą/udoskonalają rozwiązania (produkt/usługa/proces) dla Klientów Wewnętrznych i Zewętrznych. Szczególnie polecamy kierownikom produktów/projektów, analitykom, pracownikom działów Sprzedaży, Jakości, Obsługi Klienta czy HR.

Cel szkolenia:

Głównym celem warsztatu jest zapoznanie z istotą myślenia projektowego, adresowaną do wszystkich, którzy:

  • chcą rozbudzić kreatywność zespołu
  • szukają sprawdzonych metod wspierających rozwój biznesu
  • chcą w nowy sposób spojrzeć na zmieniające się potrzeby Klienta i trafić w ich oczekiwania
  • stworzyć i przetestować propozycje rozwiązań będących odpowiedzią na potrzeby rynku
  • zwiększyć szansę powodzenia innowacyjnych projektów.
 Korzyści ze szkolenia:
  • zwiększenie wiedzy na temat design thinking
  • poznanie narzędzi, które mogą być łatwo zastosowane w życiu codziennym i w miejscu pracy
  • rozwinięcie umiejętności patrzenia na własny biznes z perspektywy klienta i wychodzenia poza utarte schematy działania
  • zdobycie praktycznych umiejętności pracy metodologią design thinking
  • zwiększenie wiary we własną kreatywność i potencjał interdyscyplinarnego zespołu
 Metody pracy:
  • prace grupowe i indywidualne
  • prezentacje na forum
  • nauka przez doświadczanie
  • dyskusje moderowane
Program szkolenia:

Moduł 1.

Design Thinking –  Metoda myślenia projektowego

  • Wprowadzenie – Design Thinking – istota metody
  • Myślenie i działanie projektowe w praktyce – przykłady multidyscyplinarności design thinking

Moduł 2.

Etapy procesu projektowego i jego najważniejsze założenia. Działania na materiale problemowym.

  • EMPATYZACJA: tworzenie Persony i Mapy empatii (profil odbiorcy projektu: styl życia, opinie, wartości, poglądy) – poznanie i zrozumienie perspektywy Klienta
  • diagnozowanie potrzeb i DEFINIOWANIE PROBLEMU – istota problemu Klienta
  • GENEROWANIE POMYSŁÓW: poznanie wybranych technik twórczego myślenia pomocnych w tworzeniu prototypów dla wybranych rozwiązań (wybrane techniki: burza mózgów i jej odmiany, scamper)
  • praca koncepcyjna – generowanie pomysłów – selekcjonowanie pomysłów.
  • PROTOTYPOWANIE – dotykanie idei – tworzenie modelu rozwiązania wychodzącego naprzeciw potrzebom Klienta (makiety, nagrania filmowe, etiudy, plakaty, materiały informacyjne itp.)
  • TESTOWANIE i pozyskiwanie opinii użytkowników
  • analizowanie wniosków z testowania produktu
  • dzielenie się pomysłami praktycznego wykorzystania modelu Design Thinking
  • podsumowanie – ewaluacja.

 

Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

13-14.12.2018 Warszawa, 04-05.02.2019 Katowice, 04-05.04.2019 Warszawa, 10-11.06.2019 Warszawa
1390 zł + 23% VAT/osoba