Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

ZYSKUJESZ:

CZAS

który poświęciłbyś na dojazd

PIENIĄDZE

związane z ewentualnym zakwaterowaniem czy dojazdem

NAGRANIE

ze szkolenia (w przypadku realizacji przez BUR) oraz 1h konsultacji z trenerem

CERTYFIKAT

w formie elektronicznej lub papierowej

ZAKRES MERYTORYCZNY

Cel szkolenia:

Poznanie i przećwiczenie przez osoby, które stanęły przed wyzwaniem pracy zdalnej:

  • efektywnego prowadzenia spotkań ze współpracownikami,
  • satysfakcjonującej i skutecznej komunikacji podczas spotkań on line, panowania nad grupą,
  • sprawnego dokumentowania przebiegu spotkań i egzekwowania ustaleń,
  • sprawnego korzystania z komunikatorów internetowych w tym procesie (platformy on line)*.

Program szkolenia:

Sesja 1. Komunikowanie i współpraca w zespole w czasie rzeczywistym i on line.

  1. Model efektywnych spotkań:
    1. Cele spotkań,
    2. Etapy efektywnego spotkania,
    3. Podział ról i odpowiedzialności,
    4. Spotkania planowane i nieplanowane a ich czas trwania, przebieg i efektywność,
    5. Znaczenie okresowych, cyklicznych spotkań roboczych z udziałem wszystkich lub wybranych członków zespołu dla podtrzymania współpracy i motywacji w grupie pracującej on line.
  2. Efektywne planowanie spotkania on line:
    1. Plan spotkania jako baza jego efektywności,
    2. Agenda spotkania,
    3. Ustalenie osób prowadzących prezentacje/ dyskusje na poszczególne tematy,
    4. Zaplanowany czas trwania spotkania, niestandardowy czas spotkań i jego znaczenie dla późniejszego uczestnictwa w spotkaniach,
    5. Gromadzenie materiałów do spotkań,
    6. Lista uczestników – kluczowi i opcjonalni uczestnicy, osoby inne informowane o spotkaniach i ich wynikach,
    7. Zakładanie spotkań i zaproszenia a frekwencja na spotkaniach,
    8. Potwierdzanie obecności,
    9. Dostarczanie materiałów do spotkań.
  3. Efektywny przebieg spotkań on line.
    • Unikanie pułapek i rozwiązywanie podstawowych problemów technicznych utrudniających merytoryczne prowadzenie spotkań on line:
      • Profesjonalizacja wizerunku, zapewnienie własnej widoczności,
      • Ograniczanie opóźnień i szumu na łączach, blokowanie głośników,
      • Rozpoczynanie spotkań o czasie,
      • Ustalenie listy obecnych, potwierdzanie obecności (jeśli loginy nie wskazują na osoby),
      • Kontrola obecności,
      • Zachowanie prowadzącego i uczestników w sytuacji zerwania połączeń,
      • Ustalenie sposobów zgłaszania problemów technicznych głosowo i za pomocą czatu oraz ich rozwiązywania.
    • Organizacja spotkania w pierwszej jego części:
      • Ustalenie przebiegu spotkania i bloków czasowych,
      • Podział ról na spotkaniu w odniesieniu do jego agendy.
    • Udostępnianie treści – zakres i forma:
      • Ustalenia ew. zmian w agendzie, wyświetlanie lub przesyłanie jej uczestnikom,
      • Zamieszczanie materiałów do przeglądu i pobrania,
      • Udostępnianie pulpitu prowadzącego i uczestników,
      • Wyświetlanie prezentacji w wersji ppt i innych, udostępnianie aplikacji,
      • Rola wskaźników i dash boardów w kierunkowaniu rozmów on line,
      • Inne sposoby uatrakcyjniania treści i zapobieganie nudzie.
    • Wspólne omówienia spraw, przepływ wiedzy.
      • Dyskusja głosowa:
        • Wprowadzenie zasad aktywności, wypowiadania się, zadawania pytań,
        • Dyskusje ze wszystkimi / udzielanie głosu.
        • Ograniczanie / inspirowanie spontanicznych wypowiedzi,
      • Wspólne wypełnianie ankiet, formularzy, dokumentów.
      • Czat:
        • Czat i panowanie nad wypowiedziami nad czatem,
        • Odpowiadanie na pytania z czatu.
      • Ograniczanie czasu udziału pracowników i własnego w spotkaniach:
        • Podział zespołu na podgrupy, praca w podgrupach w wersji on line,
        • Dowoływanie i odwoływanie uczestników,
      • Zespołowe generowanie pomysłów, rozwiązywania problemów wg. zasad „burzy mózgów” i ,,karuzeli pomysłów”,
      • Rozwiązywanie typowych problemów np. niezrozumienie instrukcji, brak aktywności uczestników, gubienie się.
    • Podejmowanie decyzji:
      • Podejmowanie decyzji indywidualnie, komunikowanie ich,
      • Wybór z kilku opcji rozwiązań,
      • Podejmowanie decyzji grupowo, modele wspólnego decydowania.
  1. Dokumentowanie przebiegu spotkania oraz ustalenia ze spotkania w wersji on line:
    1. Sporządzanie notatki ze spotkania w trakcie spotkania i jej udostępnianie,
    2. Nagrywanie spotkania i udostępnianie nagrań on line,
    3. Finalizowanie ustaleń,
    4. Podział zadań, plany dalszych prac,
    5. Przydatne notatki ze spotkań i zarządzanie nimi.
  2. Small talk:
    1. Small talk i jego znaczenie dla zachowania energii grupy,
    2. Inspirowanie / pohamowywanie small talku.
  3. Sprawne korzystanie z pomocy informatycznych (wskazanie podstaw do dalszego samodoskonalenia)*:
    1. Omówienie kluczowych funkcjonalności pozwalających zdynamizować i uatrakcyjnić spotkanie (część z zagadnień będzie pokazywana już podczas poprzednich zakresów szkolenia, inne zostaną omówione na tym etapie),
    2. Co warto a czego nie warto używać z perspektywy efektywności spotkań.
  4. Sesja pytania i odpowiedzi poprzez czat i głosowo.

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Logowanie (sprawdzenie kwestii technicznych): 09:20
Rozpoczęcie szkolenia 09:30
Przerwa obiadowa 12:00-12:30
Zakończenie szkolenia 15:00

Pobierz program szkolenia [printfriendly]

SZKOLENIE ON-LINE

Miejsce realizacji szkolenia: on-line


Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line, materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej, dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU. Uczestnik musi posiadać komputer z dostępem do internetu oraz słuchawki (rekomendowane).

Kompetea all rights reserved

Efektywne prowadzenie spotkań on-line