Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

HR Business Partner – współpraca z menedżerami i pracownikami na rzecz sukcesu firmy

3-dniowy warsztat oraz indywidualne konsultacje w cenie!

Praca HR Business Partnera wymaga szczególnej umiejętności łączenia interesów firmy i zarządu, menedżerów oraz pracowników. Podstawową kompetencją jest więc umiejętność budowania i podtrzymywania pozytywnych i inspirujących relacji, opartych jednak na budowaniu zaangażowania wśród pracowników i menedżerów, skutecznym rozwiązywaniu problemów w obszarze personalnym i kreatywnym wsparciu działań biznesowych, zarządczych i organizacyjnych. Praca HR Business Partnerów dedykowana jest głównie współpracy z menadżerami, gdyż to oni są zobligowani do osiągania celów biznesowych poprzez swoich ludzi.

 Adresaci szkolenia:

szkolenie skierowane jest do osób, które mają wiedzę w obszarze ZZL, znają procesy i stosowane narzędzia; dla osób spoza HR lub podstawową wiedzą sugerujemy wcześniejszą realizację programu „Narzędziownia HR” >>>zobacz program szkolenia

Cel szkolenia:

Szkolenie ma za zadanie pomóc HR Business Partnerom stać się mistrzem w budowaniu zaangażowania oraz we współpracy i wsparciu menedżerów.

 Metody pracy:

Trening prowadzony jest w formule aktywnej, większość opiera się na case studies, ćwiczeniach i warsztatach oraz wymianie opinii. Części wykładowe (mini wykłady) są stosowane tylko tam, gdzie niezbędne jest wprowadzenie koncepcji i metod pracy, a także wzorów gotowych dokumentów. Daje to słuchaczom możliwość zmierzenia się samodzielnie lub w grupie z problematyką pracy HR Business Partnera.

Program szkolenia:
  1. Wykuta w działaniu koncepcja tworzenia wartości przez HR i jej praktyczne zastosowanie.
    • Kierunki rozwoju działów HR i ewolucja roli działów HR na bazie oczekiwań biznesu.
    • Modelowe struktury działów HR w nowoczesnych organizacjach.
    • Kompetencje pracowników działów HR.
    • Wyłonienie się potrzeby wdrożenia HR Business Partneringu.
  2. Kierunki rozwoju HR Business Partneringu na świecie.
    • Trendy HRM w Polsce i na świecie.
    • Model Davida Ulricha.
    • Procesy HR realizowane w organizacjach i stosowane narzędzia – model Ivancewicza.
    • Rozwiązania strukturalne i podział ról w HR z uwzględnieniem HR BP, współpraca pomiędzy Zespołem HR a HR Business Partnerami.
    • Praktyczne stosowanie HR Business Partneringu – analiza case studies.
  3. Kluczowe role i zadania HR Business Partneringu we wdrażaniu rozwiązań HR – analiza case studiem.
    • Role i zadania HR Business Partnerów z perspektywy całego biznesu i poszczególnych zespołów (różne organizacje, różne oczekiwania, role i zadania – przykłady rynkowe).
    • Rozwiązywanie problemów biznesu i doradztwo strategiczne – przykładowy model.
    • Współpraca z menedżerami w sprawach operacyjnych i personalnych – przykładowy model.
  4. Kompetencje HR Business Partnerów strategicznych i HR Business Partnerów operacyjnych oraz modelowe ścieżki karier na stanowiska HR Business Partnerów.
  1. Idea Human Performance Improvement w pracy HR Business Partnera.
    • Rozumienie biznesu podstawą działań HR Business Partnerów – zakres informacji o organizacji niezbędny HR Business Partnerom (strategia firmy, rozumienie zachodzących w firmie procesów i uwarunkowań).
    • Oczekiwania menedżerów wobec współpracy z HR Business Partnerami – pożądane konkretne efekty biznesowe.
    • Human Performance Improvement – cykl zarządczy skierowany na efekty w służbie HR Business Partnerów – przykładowy model.
    • Ścisłe określanie problemów i oczekiwanych efektów jako klucz do pracy z biznesem– analiza case studies.
  2. Zarządzanie zmianą i budowa zaufania w procesie rozwoju, zmian i restrukturyzacji – wsparcie liderów zmian przez HR Business Partnerów.
    • Zarządzanie zmianą – metody wdrażania zmian w organizacji przez skutecznych liderów.
    • Proces przygotowania i wdrażania zmian. Projektowanie cyklu przewodzenia zamianom wg Chip’a i Dan’a Heath.
    • Menedżerowie w zmianie – zadania, osobiste odczucia i postawy, systemy wsparcia przez HR Business Partnerów.
    • Pracownicy w zmianie – zadania, osobiste odczucia i postawy, systemy wsparcia przez menedżerów i HR Business Partnerów.
    • Utrzymanie (lub odbudowywanie) zaufania i zaangażowania pracowników w okresie i po zakończeniu transformacji.
  3. Jak integrować wartości pracowników z wartościami firmy i wzbudzać lojalność wobec firmy?
    • Kultura organizacyjna i klimat organizacyjny – pole integracji organizacji i wdrażania pozytywnych zmian przez HR Business Partnerów – analiza spójności na  podstawie case studies kwestionariusza wg Camerona  i Quinna.
    • Sfera wartości firmy jako wyznacznik wyboru, motywowania i wynagradzania, oceny  i rozwoju, a także zwalniania pracowników w firmie.
    • Sprawianie, by wszyscy w firmie działali wspólnie na rzecz strategii w oparciu o wspólne standardy.
  1. Wyzwania dla HR Business Partnera w zakresie wsparcia zarządzania zespołem.
    • Dzień z życia menedżera – oto dlaczego menedżerowie mają trudności w zarządzaniu zespołami.
    • Oczekiwania wobec menedżerów w zakresie operacyjnego zarządzania ludźmi  a wyzwania HR Business Partnera.
    • Standardowe problemy menedżerów z trudnymi pracownikami – wsparcie HR Business Partnerów.
    • Cykl życia pracowników w organizacji i związane z tym wyzwania menedżerów i HR Business Partnerów – od rekrutacji do awansu (lub do zwolnienia).
  2. Projektowanie programów i wsparcia rozwoju menedżerów przez HR Business Partnerów.
    • Style menedżerskie i przywództwo – oczekiwania wobec menedżerów a wyzwania HR Business Partnera.
    • Trudności menedżerów z komunikacją, uzyskiwaniem jakości, efektywności i innowacyjności osobistej a kryzys przywództwa– interwencje HR Business Partnerów.
    • Cel : inspirujące przywództwo – programy rozwoju menedżerów.
    • Przygotowanie menedżerów do prowadzenia coachingu menedżerskiego i wsparcia podwładnych.
  3. Jak pomagać budować efektywną komunikację i efektywne zespoły ?
    • Analiza różnych style stylów działania w zależności od charakterystyki członków zespołu – diagnoza zespołów i pomoc menedżerom w poszukiwaniu efektywnego stylu komunikacji i przewodzenia zespołom.
    • Definiowanie fazy pracy zespołu i pomoc HR Business Partnerów w kształtowaniu efektywnej współpracy zespołowej.
    • Koncepcje preferencji osobistych oraz zarządzanie kompetencjami – wkład HR Business Partnera do doboru członków do zespołu i kształtowania podziału zadań.
    • Koncepcje ról zespołowych a efektywność zespołu – wsparcie budowy, integracji i optymalizacji pracy zespołowej przez HR Business Partnera.
    • Zasady motywującej komunikacji w rozwijaniu pracowników i efektywnych zespołów– jak HRBP może pomóc zwiększyć efektywność rozmów menedżerskich?
  4. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników? Wdrażanie rozwiązań High Performing Organization HR Business Partnera.
    • Idea High Performing Organization i High Performing Team jako cel pracy HR Business Partnera.
    • Warunki powstania i działania wysoko efektywnych zespołów oraz adekwatny system motywacji .
    • Warunki brzegowe skutecznych systemów motywacyjnych wg „dobrych praktyk” stosowanych w organizacjach.
    • Główne bariery wysoko efektywnego działania zespołów i ich sposoby ich niwelowania.
    • Dzielenie się wiedzą i współpraca bez barier podstawą synergii zespołowej.
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30
Zakończenie szkolenia 16:00

III dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu; dodatkowo: 1h konsultacji telefonicznych do wykorzystania po zakończonym szkoleniu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Opinie Uczestników o szkoleniu:

„Szkolenie było dla mnie osobiście bardzo ciekawe. Na szkoleniu dowiedziałam się jaka była idea powstanie roli HR BP oraz na czym polegają zadania osoby pracującej na takim stanowisku. To pozwala spojrzeć na codzienną pracę troszeczkę od innej strony i odpowiednio poukładać sobie obowiązki wspólnie z innymi osobami pracującymi w HR. Dodatkowo na szkoleniu trenerka pokazała nam różne narzędzia, które można wykorzystać w pracy z managerami. Ogólnie szkolenie oceniam bardzo pozytywnie.” (HR Business Partner , Schneider Electric)


„Szkolenie zostało bardzo dobrze zbilansowane – dużo wiedzy i narzędzi, ale również bogactwo ćwiczeń pozwalających nabytą widzę natychmiast wcielić w życie. Podobała mi się atmosfera stworzona przez trenerkę, uczestnicy chcieli się dzielić doświadczeniami i chętnie wymieniali spostrzeżenia. W sumie 3 niesamowicie intensywne dni, wróciłam do domu zmęczona, za to z głową nabitą nowymi pomysłami.” (HR Business Partner , TPV Displays Polska Sp. z o.o.)

HR Business Partner - współpraca z menedżerami i pracownikami na rzecz sukcesu firmy
21-23 listopada 2018 Wrocław, 10-12 grudnia 2018 Warszawa
1790 zł + 23% VAT/ osoba