Cel szkolenia:
Każda organizacja potrzebuje efektywnych systemów komunikowania się pracowników pomiędzy sobą. Okazuje się, że problem ten możemy rozpatrywać na kilku płaszczyznach: organizacji, zespołów i jednostek. Wzmacniając umiejętności interpersonalne swoich pracowników organizacja staję się efektywniejsza, zespoły mogą ze sobą współpracować, a procesy i procedury nie hamują rozwoju i płynności pracy. Problemem może być jednak fakt, że natłok zadań, presja czasu, kondycja psychofizyczna, niska świadomość siebie mogą wywoływać sytuacje stresogenne, a te w konsekwencji prowadzić do konfliktów.
Celem szkolenia jest integracja zespołu w celu poprawy komunikacji i współpracy, dzięki której osiąganie celów staje się łatwiejsze i pewniejsze – wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy. Uświadomienie własnych niedostatków komunikacyjnych, ich wyeliminowanie i rozwój umiejętności komunikacyjnych . Trening komunikatów asertywnych.
Cele szczegółowe szkolenia:
- poznanie barier psychologicznych, które utrudniają zarządzanie sobą w stresie
- autoanaliza zachowań psychologicznych i fizjologicznych w sytuacjach stresogennych
- poznanie metod diagnozowania i skutecznego radzenia sobie z obciążeniami stresowymi
- minimalizowanie stresu w pracy zespołowej
- trening antystresowy
- nabycie umiejętności relaksacji w warunkach stresujących
- odnalezienia inspiracji do rozwoju i odszukania w sobie pozytywnych emocji
- poznanie zasad skutecznej komunikacji
- kształtowanie postawy asertywnej sprzyjającej pracy zespołowej
- poznanie metod ustalania priorytetów w celu minimalizowania stresu
- wykorzystanie narzędzi do planowania i wykonywania zadań pod presją czasu
- odnalezienie harmonii pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym