Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

System motywacyjny to praktyczne, autorskie pokazanie zasad przygotowania i wdrożenia systemów wynagrodzeń wraz z technikami weryfikacji ich efektywności w organizacji. Gotowe mechanizmy do zastosowania w organizacji w celu znacznego zwiększenia wydajności i efektywności pracy pracowników oraz poprawienia ich satysfakcji. Zasady umożliwiające korelację systemów motywacyjnych z założeniami rozwojowymi organizacji i pracowników.

 Adresaci szkolenia porozumienie bez przemocy:

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą zadbać o komunikację, wzmocnić zaufanie wśród współpracowników, nie eskalować emocji i konfliktów. A wszystko to w duchu metody NVC.

Cel szkolenia NVC:

Cele i korzyści z warsztatu:

  • Zdobycie umiejętności niezbędnych do konstruktywnego porozumiewania się
  • Zwiększenie uważności na potrzeby własne i innych
  • Zdobycie umiejętności zastosowania zasad komunikacji bez przemocy w swoim środowisku pracy
  • Poznanie efektywnych sposobów budowania relacji z uwzględnieniem emocji i potrzeb własnych oraz innych
  • Zwiększenie umiejętność asertywnej komunikacji
  • Zdobycie umiejętności wprowadzenia znaczącej zmiany jakościowej do swoich relacji z innymi
  • Poznanie założenia Porozumienia bez Przemocy i zastosowanie czterech kroków komunikacji empatycznej
  • Zdobycie umiejętności szczerego wyrażania swoich uczuć i potrzeb jak również poznanie jak w prosty sposób samodzielnie o nie zadbać
  • Poznanie narzędzi przydatnych podczas słuchania, wyrażania siebie oraz okazywania empatii sobie i innych

Metody pracy:

Warsztat oparty o metody aktywne – ćwiczenia grupowe, indywidualne, burze mózgów itp

Program szkolenia komunikacja bez przemocy:

Odczarowanie metody NVC

  • Mechanika działania człowieka
  • Psychologia relacji międzyludzkich
  • Kontekst relacyjny i komunikacyjny
  • Filary DIALOGU

Sposoby na agresję i niezadowolenie

  • Metoda „4 uszu”, czyli jak mówić, żeby komunikat dotarł do rozmówcy
  • Język żyrafy/język szakala w rozmowach
  • Budowanie relacji – nastawienie na trwałość czy na rozwój w relacji

Nawykowe blokady komunikacyjne

  • Krytyka i trudne komunikaty – 4 perspektywy słuchacza w kontaktach interpersonalnych
  • Empatia dla siebie
  • Przyjmowanie odmowy
  • Dialog- koncepcja porozumienia

Jak dobierać odpowiednio słowa?

  • Cztery kroki komunikatu JA w ujęciu NVC (wyrażanie siebie)
  • Cztery kroki w okazywaniu empatii (słuchanie i współodczuwanie)
  • Odróżnianie spostrzeżeń od ocen i po co?
  • Wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności

Dlaczego warto „słyszeć to czego nie wypowiedział Twój rozmówca?

  • Dostrzeganie ukrytych za uczuciami zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzeb czyli wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób akceptujący odmowę czyli bądź odpowiedzialny i skuteczny
  • Dostrzeganie emocji u siebie i innych
  • Wypracowanie służące naszemu wewnętrznemu systemowi – dialog wewnętrzny

Okazywanie empatii w środowisku pracy

  • Czy to w ogóle możliwe? Kiedy, gdzie, jak i po co?
  • Pytania i dialog w duchu NVC
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum miasta; informacja u organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Komunikacja oparta o NVC (Non-Violent Communication) – Porozumienie Bez Przemocy