Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

  • małe warsztatowe grupy do 10 osób
  • szkolenie prowadzone jest przez certyfikowanego trenera MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction)
  • każdy uczestnik otrzymuje nagrania CD do indywidualnej codziennej praktyki, która stanowi nieodłączny element treningu i decyduje o jego skuteczności
 Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą poznać, przećwiczyć i wykorzystać technikę mindfulness w codziennej aktywności biznesowej.

Cel szkolenia:
  • Poznanie metody mindfulness, której regularna praktyka wspiera: redukcję stresu, zdolność kierowania uwagą i skupienie, budowanie relacji w oparciu o uważną komunikację, kreatywność i zdolność rozwiązywania problemów, życzliwość i akceptację.
  • Przećwiczenie medytacji uważności oraz wykonanie ćwiczeń wglądowych w kontekście codziennych zadań i pełnionych ról.
  • Odkrycie własnych wzorców reagowania w sytuacjach zawodowych oraz zasobów do radzenia sobie z codziennymi obowiązkami.
  • Zapoznanie się z neurobiologicznymi mechanizmami leżącymi u podstaw efektywności z zakresu: radzenia sobie z napięciem i przeżywania emocji, zdolności do podejmowania decyzji, uważnego słuchania, skupiania uwagi i kierowania nią, powstawania i utrwalania nawyków oraz automatyzmów i kreatywności.
 Korzyści ze szkolenia:

Trening mindfulness  łączy w sobie świeckie techniki medytacyjne oraz ćwiczenia rozwijające umiejętność rozpoznawania i obserwowania myśli, emocji oraz doznań z ciała, które prowadzą do świadomego kierowania własnym zachowaniem. Rozwija zdolność sterowania uwagą do wewnątrz i uważnej obserwacji świata zewnętrznego.

 Metody pracy:
  • ćwiczenia – praca indywidualna i grupowa
  • sesje medytacji midfulness
Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie do Mindfulness – czym jest uważność?
    • przećwiczymy umiejętność pełnego koncentrowania uwagi na bieżącej chwili,
    • dowiemy się czym jest uwaga (jej funkcje) oraz uważność i uświadomimy sobie jej znaczenie w codziennym życiu zawodowym,
    • przećwiczymy techniki medytacyjne oraz wykonamy ćwiczenia zwiększające samoświadomość
  2. Projekcje i automatyczny pilot – co uruchamia nasze reakcje i działanie?
    • uświadomimy sobie czym jest automatyczny pilot i jak wpływa na nasze postrzeganie, myślenie i zachowanie oraz czym jest świadome kierowanie własnym zachowaniem w pracy?
    • dowiemy się jak kształtują się mentalne i behawioralne nawyki oraz jak wychodzić poza utarte schematy, by zwiększać własną skuteczność?
    • wykonamy ćwiczenia zwiększające samoświadomość
  3. Uważność w stresie – jak wyłączyć autopilota i przejąć kontrolę nad sytuacją?
    • poznamy wpływ praktyki uważności na radzenie sobie z codziennym stresem w pracy,
    • zbudujemy własną mapę stresu, odkryjemy mechanizm automatycznej reakcji oraz tworzenia błędnych kół stresu,
    • doświadczymy jak praktyka mindfulness pozwala nam opanować „panikę”, poszerzyć percepcję i radzić sobie z wizją katastrofy.
  4. Myśli – dystraktory czy motywatory?
    • poznamy ich naturę oraz możliwości i pułapki umysłu,
    • dowiemy się w jaki sposób pracować z myślami, tak by były bardziej zdrowe i wspierające oraz stworzymy własne „antidotum” na trudną sytuację.
  5. Strefa przetrwania – jak radzić sobie trudnymi emocjami w pracy?
    • odkryjemy prawdziwą naturę emocji, rozwiniemy ich świadomość oraz zdolność do kierowania energią,
    • uświadomimy sobie w jaki sposób przyjmować postawę obserwatora własnych uczuć i jak dystansować się do tego co czujemy, tak by świadomie kierować swoim zachowaniem i nie reagować w sposób automatyczny
  1. Prawdziwa skuteczność – czy multizadaniowość jest możliwa?
    • dowiemy się przez praktyczne doświadczenia oraz eksperymenty dlaczego nasz mózg nie jest wielozadaniowy,
    • odkryjemy nawyki, które blokują naszą skuteczność,
    • poznamy najlepsze praktyki zarządzania uwagą i uważnością oraz radzenia sobie z dystraktorami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
  2. Podejmowanie decyzji i tworzenie rozwiązań – jak zostać szefem swojego umysłu?
    • dowiemy się jak i gdzie powstaje kreatywność oraz czego potrzebuje umysł do uzyskania optymalnej efektywności na co dzień,
    • wykonamy medytację mindfulness wspierającą podejmowanie optymalnych decyzji i rozwijającą kreatywność.
  3. Osiąganie porozumienia – jak życzliwość wspiera realizację celów biznesowych?
    • dowiemy się co wspiera uważną komunikację w pracy,
    • przećwiczymy techniki medytacyjne oraz wykonamy ćwiczenia zwiększające samoświadomość w zakresie rozwijania relacji opartej na współpracy,
    • doświadczymy ćwiczeń, które rozwijają życzliwość dla siebie oraz innych.
  4. Uważność na co dzień – jak rozwijać swoją elastyczność i otwartość na zmiany?
    • poznamy techniki rozwijające elastyczność, spontaniczność oraz otwartośćna zmiany,
    • dowiemy się jak w praktyczny sposób rozwijać uważność na co dzień zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym,
    • przygotujemy plan rozwijania własnej uważności w codzienności zawodowej.
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia:  SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Kompetea all rights reserved

Mindfulness at work. Trening uważności w biznesie.
05-06.09.2019 Warszawa, 14-15.11.2019 Warszawa
1390 zł + 23% VAT