Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

First Time Manager – szkolenia menedżerskie online i stacjonarnie

Skuteczność menadżerska jest cechą oczekiwaną już od pierwszego dnia objęcia nowego stanowiska po awansie. Tymczasem odnalezienie się w nowej roli tj. przejście od „Kolegi” do Szefa wymaga od sukcesora rewizji postawy osobistej i rozwinięcia umiejętności, których we wcześniejszych aktywnościach zawodowych nie były tak mocno akcentowane.

Szkolenia First Time Manager dla menedżerów przygotowujemy skupiając się na kluczowych obszarach: potencjale menadżera, podległym zespole i standaryzowanych procesach organizacyjnych. Dlatego też niniejszy warsztat ma za zadanie pokazać nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym, a także ukierunkować i wesprzeć menadżerów po awansie w wyzwaniach zawodowych z obszarów zarządczych i merytorycznych.  Wszystko po to, by z większą płynnością pracy i komfortem, przewodzić swoim zespołom i prowadzić organizację ku przyszłości.

 Adresaci szkolenia:

Szczególnie polecane dla osób w procesie sukcesji stanowiskowej – zarówno po objęciu nowego stanowiska jak i w czasie przygotowania jako rezerwy kadrowej – niezależnie od kierunku awansu (rekrutacji wewnętrznych i zewnętrznych, rotacji stanowiskowych) pełniących role związane z zarządzaniem pracownikami – przełożonych, menadżerów, kierowników, koordynatorów projektów wewnątrzorganizacyjnych.

Cel szkolenia:

Przygotowanie uczestników szkolenia do przyjęcia roli Szefa, zarządzającego zespołem oraz koordynatora projektu w organizacjach (niezależnie od jej wielkości, profilu, struktury, wieku współpracowników, sektora czy branży) oraz doskonalenie umiejętności własnych w tym zakresie.

 Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy/ instruktażu aktywizującego –  nakierowane będzie na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników, z wykorzystaniem dobrych praktyk rynkowych. Formy pracy z grupą:

  • Mini wykłady prezentacje i instruktaże narzędziowe
  • Praca warsztatowa / instruktaż aktywizujący
  • Warsztaty narzędziowe na matrycach, kwestionariuszach i dokumentach wdrożeniowych
  • Testy diagnostyczne w obszarze kompetencji menadżerskich
  • Ćwiczenia indywidualne / grupowe
  • Analiza studiów przypadków
  • Rozwiązywanie zagadnień problemowych
  • Analiza dobrych praktyk, wymiana i analiza doświadczeń
  • Fiszki, kwestionariusze i narzędzia wdrożeniowe na dokumentacji procesowej

Doradztwo indywidualne w ramach wsparcia realizowanych działań i projektów (2 h)

Korzyści ze szkolenia dla menedżerów:

  • Zrozumieniu wpływu dotychczasowych relacji na nowe stanowisko
  • Skuteczne ustalenie zasad współpracy z zespołem
  • Zbudowanie swojego autorytetu i wpływu lidera poprzez skuteczną współpracę z zespołem i kadrą menedżerską
  • Lepsze zrozumienie różnic między autorytetem formalnym a nieformalnym
  • Skuteczniejsze zarządzanie zmianą po awansie lidera
  • Radzenie sobie z presją czasu, decyzji i terminów
  • Szybsze rozwiązywanie konfliktów dzięki zrozumieniu i wdrożeniu strategii ich rozwiązania
  • Umiejętność budowania kultury otwartości i wsparcia zmian
  • Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań
  • Skuteczniejsze zarządzanie czasem pracy własnej, ustalania priorytetów
  • Skuteczniejsze zarządzanie zdalne dzięki poznaniu platform do komunikacji, zarządzania projektami oraz współdzielenia dokumentów.

BONUS

Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, w obszarze optymalizacji własnej praktyki menadżerskiej.

Program szkolenia dla menedżerów:

MODUŁ 1 OD KOLEGI DO SZEFA: NOWA ROLA, NOWA ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Przygotowanie do awansu w perspektywie indywidualnej oraz zespołowej („stary-nowy” zespół)
  2. Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę w nowej roli
  3. Komunikacja awansu – jak na nowo ustalić zasady współpracy aby uniknąć niejasności i konfliktów – EXPOSE SZEFA
  4. Budowanie pozycji lidera w zespole oraz wśród kadry menedżerskiej
  5. Radzenie sobie z wyzwaniami emocjonalnymi towarzyszącymi awansowi wewnętrznemu

MODUŁ 2 SKUTECZNA KOMUNIKACJA W KIEROWANIU ZESPOŁEM

  1. Identyfikacja etapu rozwoju zespołu (model Tuckmana). Jak zmiana lidera wpływa na dynamikę zespołu?
  2. Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej pomocne w wejściu w nową rolę (MODEL GROW, MODEL DESC)
  3. Komunikacja oparta na feedbacku, uczuciach, konsekwencjach i oczekiwaniach, czyli FUKO w praktyce
  4. Komunikacja w sytuacjach trudnych np. presji czasu, terminu, decyzji
  5. Konflikty w zespole i strategie ich rozwiązywania.

MODUŁ 3 BUDOWANIE ZAUFANIA I AUTORYTETU LIDERA

  1. Jak zarządzać byłymi kolegami bez utraty relacji osobistych?
  2. Kreowanie autorytetu formalnego i nieformalnego – jak być autentycznym w zarządzaniu zespołem
  3. Zaufanie w pogłębianiu relacji organizacyjnych czyli zarządzanie dynamiką współpracy
    • Formułowanie oczekiwań
    • Zarządzanie ryzykiem personalnym
    • Pielęgnowanie wspierającej atmosfery relacji współpracy ukierunkowanej na efekty

MODUŁ 4 LIDER W ROLI FACYLITATORA JAKO TWÓRCY BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI WSPÓŁPRACY

  1. Lider w roli facylitatora
  2. Techniki angażowania zespołu jako kluczowy element skutecznego zarządzania
  3. Strategie radzenia sobie z trudnymi współpracownikami
  4. Efektywność facylitatora w wyzwaniach transformacji czyli wsparcie zmian, budowanie kultury otwartości współpracy

MODUŁ 5 DELEGOWANIE ZADAŃ I EGZEKWOWANIE EFEKTÓW

  1. Rozumienie roli lidera w delegowaniu – jak efektywne delegowanie wpływa na efektywność zespołu oraz rozwój indywidualny członków zespołu.
  2. Identyfikacji zadań do delegacji, wybór odpowiednich osób, ustalanie jasnych oczekiwań i terminów – TECHNIKA 4D
  3. Techniki wspierające delegowanie zadań, ich realizację
    • Ustalanie priorytetów – jak skutecznie alokować zasoby i osiągać kluczowe cele indywidualne i zespołowe (METODA EISENHOWERA, TECHNIKA ABC)
    • rozproszeniem uwagi (TECHNIKA “ZAMKNIĘTA DRZWI”, TECHNIKA “ZERO EKRANU”)
    • Radzenie sobie z przeszkodami pojawiającymi się w pracy (TECHNIKA “PODZIAŁ NA CZĘŚCI, TECHNIKA “5X5”)
  4. Wskaźniki efektywności zespołu – wydajność, jakość pracy oraz zaangażowanie – jak je diagnozować i jak reagować na odchylenia
  5. Egzekwowanie i feedback – metody zbierania feedbacku i egzekwowania zadań, zarządzanie wynikami i wprowadzanie korekt.
    • Rozmowa podsumowująca
    • Rozmowa korygująca
    • Rozmowa dyscyplinująca
    • Rozmowa wzmacniająca
  6. Strategia promująca empatię i zarządzanie dla różnorodności – narzędzia przyjaznego feedbacku i ewaluacji zadań bieżącej pracy, gdzie członkowie wymieniają się doświadczeniami (narzędzia wykorzystywane w metodykach zwinnych: SPRINT, SPRINT REVIEW, RETROSPEKCJA)
  7. Technologie wspierające współpracę zdalną w tym platform do komunikacji, zarządzania projektami oraz współdzielenia dokumentów

Moduł 6 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ, KONFLIKTEM I SPORAMI WEWNĄTRZ ZESPOŁOWYMI

  1. Rola lidera w sytuacji konfliktowej – czego oczekują wszystkie strony zainteresowane konfliktem?
  2. Opór wobec lidera – co zrobić kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją przełożonego w roli interwencyjnej
  3. Mój styl postępowania w konflikcie (autodiagnostyka) – KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)
  4. Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
  5. Opór wobec szefa – kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją nowej roli
    • Formy oporu w pracy zespołowej – jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego
    • Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
  6. Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontr-produktywnych
    • Dysfunkcyjne postawy pracowników
    • Kontr-produktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
    • Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
  7. Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
Prowadzący:

Elżbieta Sucharska

Certyfikowany Trener biznesu. Praktyk. Mediator.  Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.

Obszar wiedzy fachowej:

  • Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
  • Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
  • Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
  • Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
  • Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
  • Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych
  • Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
  • Mediator (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja)

Certyfikaty:

  • Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
  • Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
  • Management Trainers School MATRIK
  • Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
  • Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
  • Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

First Time Manager - zarządzanie zespołem po awansie. Przewodnik dla nowych liderów.
17-18.06.2024 Warszawa, 01-02.07.2024 Katowice, 15-16.10.2024 Warszawa, 04-05.12.2024 Warszawa
1650 zł + 23% VAT/ osoba
1450 zł + 23% VAT/ osoba
11-12.07.2024 on-line, 12-13.09.2024 on-line, 28-29.11.2024 on-line