Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 | info@kompetea.pl |  Kalendarz szkoleń otwartych

Skuteczność menadżerska jest cechą oczekiwaną już od pierwszego dnia objęcia nowego stanowiska po awansie. Tymczasem odnalezienie się w nowej roli tj. przejście od „Kolegi” do Szefa wymaga od sukcesora rewizji postawy osobistej i rozwinięcia umiejętności, których we wcześniejszych aktywnościach zawodowych nie były tak mocno akcentowane.

Zostań skutecznym liderem już dziś!

Awans to nowy rozdział w karierze, ale też nowe wyzwania. Przekształcenie się z kolegi w szefa wymaga nowych umiejętności i podejścia. Nasze szkolenie First Time Manager pomoże Ci płynnie przejść przez ten proces i osiągnąć sukces jako Lider.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Praktyczne narzędzia: Nauczysz się skutecznie zarządzać zespołem, motywować pracowników i osiągać cele biznesowe.
  • Rozwój osobisty: Zyskasz pewność siebie i umiejętności niezbędne do podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów.
  • Szybka adaptacja: Dzięki naszym szkoleniom szybciej odnajdziesz się w nowej roli i zbudujesz efektywny zespół.
  • Indywidualne wsparcie: Otrzymasz indywidualne konsultacje, które pomogą Ci wdrożyć nowe umiejętności w praktyce.

Szkolenia menadżerskie realizujemy w formule on-line i stacjonarnej.

 Adresaci szkolenia:

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Menedżerowie początkujący: jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z zarządzaniem, to szkolenie jest dla Ciebie idealne.
  • Osoby na stanowiskach kierowniczych: jeśli chcesz doskonalić swoje umiejętności liderskie, to szkolenie pomoże Ci osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
  • Rezerwy kadrowe: jeśli jesteś przygotowywany do objęcia stanowiska kierowniczego, to szkolenie pozwoli Ci zdobyć niezbędne kompetencje.
Cel szkolenia:

Przygotowanie uczestników szkolenia do przyjęcia roli Szefa, zarządzającego zespołem oraz koordynatora projektu w organizacjach (niezależnie od jej wielkości, profilu, struktury, wieku współpracowników, sektora czy branży) oraz doskonalenie umiejętności własnych w tym zakresie.

Co zyskasz?

  • Zwiększenie efektywności: nauczysz się optymalizować pracę zespołu i osiągać lepsze wyniki.
  • Poprawa komunikacji: będziesz skutecznie komunikować się z pracownikami na różnych poziomach.
  • Budowanie relacji: zbudujesz silne relacje z zespołem i stworzysz pozytywną atmosferę pracy.
  • Rozwój kariery: zyskasz nowe kompetencje, które otworzą przed Tobą nowe możliwości rozwoju zawodowego.
 Metody pracy:
  • Od teorii do praktyki –szkolenie łączy w sobie teoretyczną wiedzę z praktycznymi ćwiczeniami. Dzięki temu nie tylko poznasz najnowsze trendy w zarządzaniu, ale również nauczysz się stosować je w praktyce.
  • Kompleksowe wsparcie – 0trzymasz bogaty zestaw materiałów szkoleniowych, w tym manual, prezentacje, scenariusze i szablony dokumentów. Dzięki temu będziesz mógł samodzielnie doskonalić swoje umiejętności po zakończeniu szkolenia.
  • Studia przypadków – analizując rzeczywiste sytuacje biznesowe, nauczysz się podejmować lepsze decyzje.
  • Odkryj swój potencjał liderski – podczas szkolenia wykorzystamy nowoczesne narzędzia diagnostyczne, które pozwolą Ci dokładnie poznać swoje mocne strony i obszary do rozwoju jako menedżer. Dzięki temu będziesz mógł skoncentrować się na obszarach, które wymagają największej uwagi.
  • Twoja droga do sukcesu – na zakończenie szkolenia opracujesz indywidualny plan działania, który pozwoli Ci wdrożyć nową wiedzę w swojej organizacji i osiągnąć wyznaczone cele.
  • Indywidualne konsultacje – otrzymasz wsparcie w rozwiązywaniu konkretnych problemów w cenie szkolenia (1 h online)

Program szkolenia dla menedżerów:

OD KOLEGI DO SZEFA: NOWA ROLA, NOWA ODPOWIEDZIALNOŚĆ
  1. Przygotowanie do awansu w perspektywie indywidualnej oraz zespołowej („stary-nowy” zespół)
  2. Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę w nowej roli
  3. Komunikacja awansu, czyli jak na nowo ustalić zasady współpracy, uniknąć niejasności i konfliktów – EXPOSE SZEFA
  4. Budowanie pozycji lidera w zespole oraz wśród kadry menedżerskiej
  5. Radzenie sobie z wyzwaniami emocjonalnymi towarzyszącymi awansowi wewnętrznemu
SKUTECZNA KOMUNIKACJA W KIEROWANIU ZESPOŁEM
  1. Identyfikacja etapu rozwoju zespołu (model Tuckmana). Jak zmiana lidera wpływa na dynamikę zespołu?
  2. Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej pomocne w wejściu w nową rolę (MODEL GROW, MODEL DESC)
  3. Komunikacja oparta na feedbacku, uczuciach, konsekwencjach i oczekiwaniach, czyli FUKO w praktyce
  4. Rozmowa w sytuacjach trudnych np. presji czasu, terminu, decyzji
  5. Konflikty w zespole i strategie ich rozwiązywania.

BUDOWANIE ZAUFANIA I AUTORYTETU LIDERA

  1. Jak zarządzać byłymi kolegami bez utraty relacji osobistych?
  2. Kreowanie autorytetu formalnego i nieformalnego – jak być autentycznym w zarządzaniu zespołem
  3. Zaufanie w pogłębianiu relacji organizacyjnych
    • Formułowanie oczekiwań
    • Zarządzanie ryzykiem personalnym
    • Pielęgnowanie wspierającej atmosfery relacji współpracy ukierunkowanej na efekty
LIDER W ROLI FACYLITATORA JAKO TWÓRCY BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI WSPÓŁPRACY
  1. Lider w roli facylitatora
  2. Techniki angażowania zespołu jako kluczowy element skutecznego zarządzania
  3. Strategie radzenia sobie z trudnymi współpracownikami
  4. Wsparcie zmian, budowanie kultury otwartości współpracy
DELEGOWANIE ZADAŃ I EGZEKWOWANIE EFEKTÓW
  1. Rozumienie roli lidera w delegowaniu – jak efektywne delegowanie wpływa na efektywność zespołu oraz rozwój indywidualny członków zespołu.
  2. Identyfikacji zadań do delegacji, wybór odpowiednich osób, ustalanie jasnych oczekiwań i terminów – TECHNIKA 4D
  3. Techniki wspierające delegowanie zadań, ich realizację
    • Ustalanie priorytetów – jak skutecznie alokować zasoby i osiągać kluczowe cele indywidualne i zespołowe (METODA EISENHOWERA, TECHNIKA ABC)
    • rozproszeniem uwagi (TECHNIKA “ZAMKNIĘTA DRZWI”, TECHNIKA “ZERO EKRANU”)
    • Radzenie sobie z przeszkodami pojawiającymi się w pracy (TECHNIKA “PODZIAŁ NA CZĘŚCI, TECHNIKA “5X5”)
  4. Wskaźniki efektywności zespołu – wydajność, jakość pracy oraz zaangażowanie – jak je diagnozować i jak reagować na odchylenia
  5. Egzekwowanie i feedback – metody zbierania feedbacku i egzekwowania zadań, zarządzanie wynikami i wprowadzanie korekt. Prowadzenie rozmowy:
    • podsumowującej
    • korygującej
    • dyscyplinującej
    • wzmacniającej
  6. Strategia promująca empatię i zarządzanie dla różnorodności – narzędzia przyjaznego feedbacku i ewaluacji zadań bieżącej pracy, gdzie członkowie wymieniają się doświadczeniami (narzędzia wykorzystywane w metodykach zwinnych: SPRINT, SPRINT REVIEW, RETROSPEKCJA)
  7. Technologie wspierające współpracę zdalną w tym platform do komunikacji, zarządzania projektami oraz współdzielenia dokumentów
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ, KONFLIKTEM I SPORAMI WEWNĄTRZ ZESPOŁOWYMI
  1. Rola lidera w sytuacji konfliktowej – czego oczekują wszystkie strony zainteresowane konfliktem?
  2. Mój styl postępowania w konflikcie (autodiagnostyka) – KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)
  3. Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
  4. Opór wobec szefa i nowo przyjętej przez niego roli
    • Jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego?
    • Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
  5. Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontr-produktywnych
    • Dysfunkcyjne postawy pracowników
    • Kontr-produktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
    • Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
  6. Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
Prowadzący:

Elżbieta Sucharska

Ekspert obszaru – szkolenia menedżerskie oraz HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w biznesie (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami w organizacjach o profilu produkcyjnym (restrukturyzacje, standaryzacje procesów, operacje, wdrożenia zmian modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowych dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.

Obszar wiedzy fachowej:

  • Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
  • Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
  • Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
  • Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
  • Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
  • Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych
  • Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
  • Mediator (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja)

Certyfikaty:

  • Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
  • Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
  • Management Trainers School MATRIK
  • Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
  • Mediatora w postępowaniu z prawa pracy, a także w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

First Time Manager - zarządzanie zespołem po awansie. Przewodnik dla nowych liderów.
10-11.03.2025 Warszawa, 05-06.05.2025 Katowice, 02-03.06.2025 Warszawa, 17-18.07.2025 Szczecin
1750 zł + 23% VAT/ osoba
1550 zł + 23% VAT/ osoba
28-29.04.2025 on-line