Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Skuteczność menadżerska jest cechą oczekiwaną już od pierwszego dnia objęcia nowego stanowiska po awansie. Tymczasem odnalezienie się w nowej roli tj. przejście od „Kolegi” do Szefa wymaga od sukcesora rewizji postawy osobistej i rozwinięcia umiejętności, których we wcześniejszych aktywnościach zawodowych nie były tak mocno akcentowane.

Skupiając się na kluczowych obszarach: potencjale menadżera, podległym zespole i standaryzowanych procesach organizacyjnych, niniejszy warsztat za zadanie pokazać nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym, a także ukierunkować i wesprzeć menadżerów po awansie w wyzwaniach zawodowych z obszarów zarządczych i merytorycznych.  Wszystko po to, by z większą płynnością pracy i komfortem, przewodzić swoim zespołom i prowadzić organizację ku przyszłości.

 Adresaci szkolenia:

Szczególnie polecane dla osób w procesie sukcesji stanowiskowej – zarówno po objęciu nowego stanowiska jak i w czasie przygotowania jako rezerwy kadrowej – niezależnie od kierunku awansu (rekrutacji wewnętrznych i zewnętrznych, rotacji stanowiskowych) pełniących role związane z zarządzaniem pracownikami – przełożonych, menadżerów, kierowników, koordynatorów projektów wewnątrzorganizacyjnych.

Cel szkolenia:

Przygotowanie uczestników szkolenia do przyjęcia roli Szefa, zarządzającego zespołem oraz koordynatora projektu w organizacjach (niezależnie od jej wielkości, profilu, struktury, wieku współpracowników, sektora czy branży) oraz doskonalenie umiejętności własnych w tym zakresie.

 Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy/ instruktażu aktywizującego –  nakierowane będzie na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników, z wykorzystaniem dobrych praktyk rynkowych. Formy pracy z grupą:

  • Mini wykłady prezentacje i instruktaże narzędziowe
  • Praca warsztatowa / instruktaż aktywizujący
  • Warsztaty narzędziowe na matrycach, kwestionariuszach i dokumentach wdrożeniowych
  • Testy diagnostyczne w obszarze kompetencji menadżerskich
  • Ćwiczenia indywidualne / grupowe
  • Analiza studiów przypadków
  • Rozwiązywanie zagadnień problemowych
  • Analiza dobrych praktyk, wymiana i analiza doświadczeń
  • Fiszki, kwestionariusze i narzędzia wdrożeniowe na dokumentacji procesowej

Doradztwo indywidualne w ramach wsparcia realizowanych działań i projektów (2 h)

 Korzyści ze szkolenia:

UMIEJĘTNOŚCI

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:

  • Samodzielnie zaprojektować model relacji wewnątrz zespołowych,  z ustawieniem granic wpływu i zasad współpracy
  • Zarządzać „portfelem osobowości” w zespole i dobrać efektywne działania wspierające rozwój poszczególnych jego członków
  • Skutecznie zarządzać zespołem, używając nowoczesnych narzędzi efektywnej pracy menadżera
  • Wybrać właściwą ścieżkę produktywnego rozwiązania konfliktów w zespole
  • Koordynować przebieg procesów biznesowych w podległym zespole i niezwłocznie reagować na odchylenia
  • Zbudować profesjonalny wizerunek Szefa – w oparciu o doświadczenia własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu.

NARZĘDZIA

  • STANDARYZOWANE MODELE ROZMÓW przydatnych w praktyce menadżerskiej (z ukierunkowaniem na: kalibrację zespołu, budowanie wizerunku i roli menadżera, delegowanie i egzekwowanie zadań w nowej roli, komunikację z pozycji Szefa, budowanie marki profesjonalnej Szefa)
  • Pakiet materiałów – dobrych praktyk rynkowych z omówieniem i rekomendacjami dla wdrożenia organizacyjnego (z zakresu postaw, aktywności menadżerskich, działań po-sukcesyjnych)
  • Pakiet materiałów i rekomendacji literatury, artykułów branżowych w obszarze prowadzenia/ koordynowania procesami zarządzania kapitałem pracowniczym w organizacji
  • Realizacja testu z interpretacją i rekomendacjami, do osobistej zmiany behawioralnej w zakresie poprawy kompetencji menadżerskich (Oparty na modelu Blancharda– Servant Leaderhip )

BONUS

Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, w obszarze optymalizacji własnej praktyki menadżerskiej.

Program szkolenia:

MODUŁ 1. Menadżer w nowej roli czyli od „Kolegi” do Szefa

  1. Menadżer na starcie – wyzwania i możliwości w pierwszych miesiącach po awansie
  2. Droga do zarządzania zespołem – od objęcia stanowiska do efektywnego działania
  3. Sukcesja – rekomendacje skutecznych praktyk od przygotowania kadry do osadzenia w strukturach organizacji
  4. Radzenie sobie z wyzwaniami emocjonalnymi towarzyszącymi awansowi
  5. Zespół po awansie szefa – jak na nowo ustalić zasady pracy (wariant po rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej)
  6. Funkcje i role menadżerów i liderów – wyzwania czasów „postcovid”
  7. Efektywna komunikacja na różnych poziomach organizacji (układ funkcjonalny – pracownicy, współpracownicy, przełożeni, zarząd) – kluczowe komunikaty wspierające oczekiwania interesariuszy
  8. Język lidera – skuteczne działania na zadania bieżące i interwencyjne – realizowane w codzienności menadżerskiej

MODUŁ 2.  Budowanie zespołu czyli układanie relacji po awansie

  1. Rola autorytetu formalnego i nieformalnego w wyzwaniach na początku kariery menadżerskiej
  2. Onboarding po awansie – skuteczne praktyki płynnego przejęcia stanowiska (w wariantach rekrutacji : wewnętrznej i zewnętrznej)
  3. Proces grupowy w zarządzaniu zespołem – efektywne prowadzenie podległego zespołu
    w warunkach dynamiki zmian otoczenia organizacji
  4. Fazy procesy grupowego – rekomendacje aktywności menadżerskiej, analiza i neutralizacja zagrożeń w warunkach środowiska zawodowego
    • Zależność
    • Różnicowanie
    • Kryzys odpowiedzialności
    • Bunt jednostki/grupy
    • Współpraca/ energia synergii rozwiązań
    • Samodzielność stanowiskowa, świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki zespołu
  5. Nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym (ujęcie narzędziowe)
    • Instruowanie, instruktaże kompetencyjne, kalibracja zachowań
    • Delegowanie zadań , uprawnień, odpowiedzialności za efektywność – połączenie zasady rezultatu i starannego działania
    • Rozwiązywanie problemów
    • Konsultowanie decyzji uzyskiwanie partycypacji odpowiedzialności
    • Rozmowa kontrolna / korekcyjna / separacyjna
    • Feedback okresowy /Przekazywanie informacji zwrotnej
    • Bezpieczne i efektywne korygowanie – w ujęciu mentalnym i zadaniowym
    • Decydowanie jako sztuka wychodzenia z niepewności
    • Komunikowanie decyzji
    • Praktyki motywacyjne – ukierunkowanie podmiotowe na pracowników i/lub zespół

MODUŁ 3. Zarządzanie zespołem czyli meandry efektywności menadżerskiej

  1. Cykl kierowania zespołem – funkcjonalność kierownicza w praktyce
    • Krótki i wydłużony cykl kierowania – proces grupowy w służbie sprawczości działania
    • Narzędzia interwencji menadżerskiej – skuteczne działanie wspierające efektywność pracy
    • Etapy cyklu kierowania pracownikami
  2. Świadomość społeczna i zespołowa podległych pracowników – kierunkowanie efektywności w zarzadzaniu pracą zespołową
  3. Zarządzanie „portfelem osobowości w zespole” – rekomendacje prowadzenia efektywnych działań
    • Skuteczne delegowanie – plany delegowania i siatki uprawnień i odpowiedzialności
    • Wsparcie pracowników i zespołu w obszarze wykonywania zadań merytorycznych (działania bieżące, awaryjne, interwencyjne)
    • Udzielanie przydatnych informacji zwrotnych wspierających potencjał poszczególnych członków zespołu
    • Rozwój pracowników na miarę ich możliwości
  4. Organizacja pracy menadżera – skuteczne praktyki
    • Umiejętność zarządzania sobą w czasie
    • Czas na pracę koncepcyjne/interwencyjną/ merytoryczną/ menadżerską
    • Doskonalenie samego siebie w ujęciu profesjonalizacji zawodowej i społecznej
    • Zagospodarowanie różnic kulturowych (w modelu organizacyjnym i lokalizacyjnym)
    • Budowanie wizerunku menadżera – świadomy wybór pól efektywności menadżerskich

MODUŁ 4. Wyzwania pracy menadżera czyli umiejętność zarządzania konfliktami

  1. Budowanie zaufania i wiarygodności w nowej roli (perspektywa awansu hierarchicznego wewnątrz i zewnątrz organizacyjnego)
    • Wyzwania emocjonalne towarzyszące awansowi
    • Neutralizacja oporu grupy zarządzanej
    • Budowanie autorytetu formalnego i nieformalnego
    • Zaufanie w nowej roli (zarządzanie różnorodnością)
  2. Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
  3. Opór wobec szefa – kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją nowej roli
    • Formy oporu w pracy zespołowej – jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego
    • Dysfunkcje zespołowe utrudniające realizacje celów
    • Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
  4. Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontrproduktywnych
    • Dysfunkcyjne postawy pracowników
    • Kontrproduktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
    • Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
  5. Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)

MODUŁ 5. Narzędziownik czyli inwestycja w menadżerski „personal branding”

  1. Fundament nowoczesnego przywództwa – kształtowanie osobistej marki menadżerskiej w każdym z etapów kariery menadżerskiej
  2. Skuteczne zarzadzanie zasobami (L, R, F, C) w wymiarach zadań menadżerskich
  3. Narzędzia efektywnej komunikacji menadżerskiej
    • Rozmowa motywująca/ korygująca/ podsumowująca/wspierająca/ separująca/ oceniająca
    • Komunikaty „aktywnościowe”/ neutralizujące/ oznajmiające/ podtrzymujące decyzje
    • Feedback kierowany
    • Zarządzanie oczekiwaniami pracowników
    • Grupa reflektująca
    • Mapa empatii
  4. Cechy i umiejętności menadżerów (*profil kompetencyjny menadżerski rekomendowany przez organizację)*
  5. Diagnostyka i psychometria wspierająca menadżerów – praktyki rynkowe ułatwiające skuteczne prowadzenie zespołów
  6. Specyfika pracy menadżerów w Polsce – wyzwania otoczenia prawnego – zespoły podległości pracowniczej versus rozwiązania B2B
Prowadzący:

trener Kompetea

Elżbieta Sucharska

Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.

Obszar wiedzy fachowej:

  • Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
  • Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
  • Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja)
  • Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
  • Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
  • Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
  • Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
  • Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych

Certyfikaty:

  • Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej
  • Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu
  • Management Trainers School MATRIK
  • Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense
  • Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji
  • Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
więcej
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 08:45 Rozpoczęcie szkolenia 09:00 Przerwa obiadowa 13:00 Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:00 Przerwa obiadowa 12:00 Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Pobierz program szkolenia

SZKOLENIE STACJONARNE

Miejsce realizacji szkolenia: SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU

SZKOLENIE ON-LINE

Miejsce realizacji szkolenia: on-line


Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line, materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej, dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU. Uczestnik musi posiadać komputer z dostępem do internetu oraz słuchawki (rekomendowane).

Kompetea all rights reserved

First Time Manager - pierwsze kroki w zarządzaniu zespołem po awansie
02-03.12.2021 Warszawa (pewny), 13-14.01.2022 Warszawa
1450 zł + 23% VAT
1250 zł + 23% VAT
20-21.12.2021 (ostatnie miejsca)