Skuteczność menadżerska jest cechą oczekiwaną już od pierwszego dnia objęcia nowego stanowiska po awansie. Tymczasem odnalezienie się w nowej roli tj. przejście od „Kolegi” do Szefa wymaga od sukcesora rewizji postawy osobistej i rozwinięcia umiejętności, których we wcześniejszych aktywnościach zawodowych nie były tak mocno akcentowane.
Szkolenia First Time Manager dla menedżerów przygotowujemy skupiając się na kluczowych obszarach: potencjale menadżera, podległym zespole i standaryzowanych procesach organizacyjnych. Dlatego też niniejszy warsztat ma za zadanie pokazać nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym, a także ukierunkować i wesprzeć menadżerów po awansie w wyzwaniach zawodowych z obszarów zarządczych i merytorycznych. Wszystko po to, by z większą płynnością pracy i komfortem, przewodzić swoim zespołom i prowadzić organizację ku przyszłości.
Szkolenia menadżerskie realizujemy w formule on-line i stacjonarnej.
Adresaci szkolenia:
Szczególnie polecane dla osób w procesie sukcesji stanowiskowej – zarówno po objęciu nowego stanowiska jak i w czasie przygotowania jako rezerwy kadrowej – niezależnie od kierunku awansu (rekrutacji wewnętrznych i zewnętrznych, rotacji stanowiskowych) pełniących role związane z zarządzaniem pracownikami – przełożonych, menadżerów, kierowników, koordynatorów projektów wewnątrzorganizacyjnych.
Cel szkolenia:
Przygotowanie uczestników szkolenia do przyjęcia roli Szefa, zarządzającego zespołem oraz koordynatora projektu w organizacjach (niezależnie od jej wielkości, profilu, struktury, wieku współpracowników, sektora czy branży) oraz doskonalenie umiejętności własnych w tym zakresie.
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy/ instruktażu aktywizującego – nakierowane będzie na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników, z wykorzystaniem dobrych praktyk rynkowych. Formy pracy z grupą:
Mini wykłady prezentacje i instruktaże narzędziowe
Praca warsztatowa / instruktaż aktywizujący
Warsztaty narzędziowe na matrycach, kwestionariuszach i dokumentach wdrożeniowych
Testy diagnostyczne w obszarze kompetencji menadżerskich
Ćwiczenia indywidualne / grupowe
Analiza studiów przypadków
Rozwiązywanie zagadnień problemowych
Analiza dobrych praktyk, wymiana i analiza doświadczeń
Fiszki, kwestionariusze i narzędzia wdrożeniowe na dokumentacji procesowej
Doradztwo indywidualne w ramach wsparcia realizowanych działań i projektów (2 h)
LIDER W ROLI FACYLITATORA JAKO TWÓRCY BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI WSPÓŁPRACY
Lider w roli facylitatora
Techniki angażowania zespołu jako kluczowy element skutecznego zarządzania
Strategie radzenia sobie z trudnymi współpracownikami
Wsparcie zmian, budowanie kultury otwartości współpracy
DELEGOWANIE ZADAŃ I EGZEKWOWANIE EFEKTÓW
Rozumienie roli lidera w delegowaniu – jak efektywne delegowanie wpływa na efektywność zespołu oraz rozwój indywidualny członków zespołu.
Identyfikacji zadań do delegacji, wybór odpowiednich osób, ustalanie jasnych oczekiwań i terminów – TECHNIKA 4D
Techniki wspierające delegowanie zadań, ich realizację
Ustalanie priorytetów – jak skutecznie alokować zasoby i osiągać kluczowe cele indywidualne i zespołowe (METODA EISENHOWERA, TECHNIKA ABC)
rozproszeniem uwagi (TECHNIKA “ZAMKNIĘTA DRZWI”, TECHNIKA “ZERO EKRANU”)
Radzenie sobie z przeszkodami pojawiającymi się w pracy (TECHNIKA “PODZIAŁ NA CZĘŚCI, TECHNIKA “5X5”)
Wskaźniki efektywności zespołu – wydajność, jakość pracy oraz zaangażowanie – jak je diagnozować i jak reagować na odchylenia
Egzekwowanie i feedback – metody zbierania feedbacku i egzekwowania zadań, zarządzanie wynikami i wprowadzanie korekt. Prowadzenie rozmowy:
podsumowującej
korygującej
dyscyplinującej
wzmacniającej
Strategia promująca empatię i zarządzanie dla różnorodności – narzędzia przyjaznego feedbacku i ewaluacji zadań bieżącej pracy, gdzie członkowie wymieniają się doświadczeniami (narzędzia wykorzystywane w metodykach zwinnych: SPRINT, SPRINT REVIEW, RETROSPEKCJA)
Technologie wspierające współpracę zdalną w tym platform do komunikacji, zarządzania projektami oraz współdzielenia dokumentów
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ, KONFLIKTEM I SPORAMI WEWNĄTRZ ZESPOŁOWYMI
Rola lidera w sytuacji konfliktowej – czego oczekują wszystkie strony zainteresowane konfliktem?
Mój styl postępowania w konflikcie (autodiagnostyka) – KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)
Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
Opór wobec szefa i nowo przyjętej przez niego roli
Jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego?
Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontr-produktywnych
Dysfunkcyjne postawy pracowników
Kontr-produktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
Prowadzący:
Elżbieta Sucharska
Certyfikowany Trener biznesu. Praktyk. Mediator. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.
Obszar wiedzy fachowej:
Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników
Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia
Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach
Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje)
Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych
Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.