osoby, które zaczynają pracę w dziale HR albo stoją przed wyzwaniem poszerzenia zakresu obowiązków w ramach pracy w dziale HR i chcą poznać całość procesów i stosowane narzędzia
Cel szkolenia:
Przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, prowadzenia procesów HR oraz tworzenia i wdrażania narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi lub doskonalenie umiejętności w tym zakresie. Szczególna uwaga będzie poświęcona realizacji poniższych celów:
przeanalizowanie procesów zarządzania zasobami ludzkimi i narzędzi wspierających procesy HR, tj. opis stanowiska pracy, profil stanowiska itp.
poznanie technik prowadzenia metod selekcyjnych
tworzenie pytań do wywiadów kompetencyjnych
opracowywanie scenariuszy rozmowy kwalifikacyjnej
zdefiniowanie elementów składowych metody AC/DC(assessment centres/development centres)
przygotowanie koncepcji działań rozwojowych pod kątem organizacyjnych i finansowym
dostosowanie metod, form i środków do analizy potencjału u pracowników (model zarządzania talentami)
opracowanie scenariusza umożliwiającego wsparcie dla określania w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele rozwojowe dla pracowników (scenariusz rozmów rozwojowych)
zdefiniowanie i przeanalizowanie ewaluacji szkoleń (mierniki skuteczności działań rozwojowych)
ćwiczenie scenariuszy przeprowadzania rozmów z tzw. trudnym pracownikiem
przygotowanie koncepcji rozmowy dyscyplinującej, a zarazem nie demotywującej.
wybór i zastosowanie mierników i narzędzi pomiaru efektywności procesów HR
Korzyści ze szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
zbudować kwestionariusz do opisu stanowiska pracy dający możliwość analizy pracy na stanowisku
opracować schemat procesu rekrutacji wraz z scenariuszem wywiadu kompetencyjnego
przeprowadzić wywiad kompetencyjny
dokonać wyboru elementów składowych do opracowywania metody diagnostycznej AC/DC
określić elementy składowe planowania zapotrzebowania na pracowników w organizacji w ujęciu jakościowym i ilościowym
zdefiniować korzyści zarządzania talentami, w tym opracować schemat planu działań rozwojowych oraz planu szkoleń
zdiagnozować mierniki efektywności procesów HR, w szczególności działań rozwojowych
Działania rozwojowe w perspektywie HR oraz narzędzia wspierające rozwój kompetencji pracowników i podnoszące ich efektywność działania w organizacji
Planowanie ścieżki kariery
Programy zarządzania karierą -plany sukcesji, plany zastępstw/następstw
Rola oceny pracowniczej w rozwijaniu pracowników
Planowanie rozwoju – zestaw korzyści
Metody rozwoju pracowników w tym plany szkoleń
Procesy szkoleniowy – utrzymanie i rozwój kompetencji
Badanie efektywności działań rozwojowych – metoda D. Kirkpatricka
Biznesowe uwarunkowania do zarządzania projektami szkoleniowymi
Teorie motywacyjne, rodzaje motywatorów jako narzędzia wspierające działania HR w zakresie podnoszenia zaangażowania i satysfakcji pracowników w organizacji
Hierarchia potrzeb i stosowane środki i metody motywowania
Motywatory materialne
Zasady skutecznego wynagradzania
Trendy w systemach wynagradzania pracowników
Motywatory pozapłacowe
Motywowanie osoby
Motywowanie zespołu
Motywująca krytyka
Zasady i techniki skutecznego motywowania dla pokolenia X,Y,Z
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.