Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

„Narzędziownia HR” – najważniejsze procesy i narzędzia w obszarze zzl

 Adresaci szkolenia:

osoby, które zaczynają pracę w dziale HR albo stoją przed wyzwaniem poszerzenia zakresu obowiązków w ramach pracy w dziale HR i chcą poznać całość procesów i stosowane narzędzia

Cel szkolenia:

Przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, prowadzenia procesów HR oraz tworzenia i wdrażania narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi lub doskonalenie umiejętności w tym zakresie. Szczególna uwaga będzie poświęcona realizacji poniższych celów:

  • przeanalizowanie procesów zarządzania zasobami ludzkimi i narzędzi wspierających procesy HR, tj. opis stanowiska pracy, profil stanowiska itp.
  • poznanie technik prowadzenia metod selekcyjnych
  • tworzenie pytań do wywiadów kompetencyjnych
  • opracowywanie scenariuszy rozmowy kwalifikacyjnej
  • zdefiniowanie elementów składowych metody AC/DC(assessment centres/development centres)
  • przygotowanie koncepcji działań rozwojowych pod kątem organizacyjnych i finansowym
  • dostosowanie metod, form i środków do analizy potencjału u pracowników (model zarządzania talentami)
  • opracowanie scenariusza umożliwiającego wsparcie dla określania w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele rozwojowe dla pracowników (scenariusz rozmów rozwojowych)
  • zdefiniowanie i przeanalizowanie ewaluacji szkoleń (mierniki skuteczności działań rozwojowych)
  • ćwiczenie scenariuszy przeprowadzania rozmów z tzw. trudnym pracownikiem
  • przygotowanie koncepcji rozmowy dyscyplinującej, a zarazem nie demotywującej.
  • wybór i zastosowanie mierników i narzędzi pomiaru efektywności procesów HR
 Korzyści ze szkolenia:

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:

  • zbudować kwestionariusz do opisu stanowiska pracy dający możliwość analizy pracy na stanowisku
  • opracować schemat procesu rekrutacji wraz z scenariuszem wywiadu kompetencyjnego
  • przeprowadzić wywiad kompetencyjny
  • dokonać wyboru elementów składowych do opracowywania metody diagnostycznej AC/DC
  • określić elementy składowe planowania zapotrzebowania na pracowników w organizacji w ujęciu jakościowym i ilościowym
  • zdefiniować korzyści zarządzania talentami, w tym opracować schemat planu działań rozwojowych oraz planu szkoleń
  • zdiagnozować mierniki efektywności procesów HR, w szczególności działań rozwojowych
 Metody pracy:
  • wiedza teoretyczna
  • ćwiczenia praktyczne
  • case study
Program szkolenia:

Procesy HR oraz użyteczne narzędzia w pracy działu personalnego

  • Analiza pracy i planowanie kadr oraz opisy stanowisk pracy/profile stanowisk / job families
  • Dobór kadr – elementy składowe w perspektywie pokoleń X,Y,Z…
  • Adaptacja nowych pracowników jako element employer branding
  • Narzędzia zarządzania rozwojem pracowników
  • Diagnoza potencjału- metody analizy poziomu kapitału intelektualnego
  • Elementy składowe systemów motywacyjnych w perspektywie pokoleń X,Y,Z…
  • Exit interview oraz employer branding jako działania niezbędne do budowania przewagi konkurencyjnej organizacji

Proces doboru pracowników w perspektywie skutecznego i efektywnego narzędzia HR

  • Metody i sposoby pozyskiwania kandydatów do pracy na „rynku pracownika”
  • Metody selekcji pracowników
  • Struktura i sposób prowadzenia wywiadu zawodowego i kompetencyjnego
  • Techniki prowadzenia wywiadów i ich skuteczność diagnostyczna
  • Wywiad kompetencyjny w oparciu o metodę STAR
  • Narzędzia wspierające ocenę kompetencji- metoda AC/DC

Programy talentowe w perspektywie HR czyli narzędzia wspierające lojalność i zaangażowanie pracowników w organizacji

  • Podejścia do talentów w organizacjach, zasady „dobrych praktyk”
  • Definicja talentów dla organizacji
  • Założenia programów talentowych
  • Metody identyfikacji talentów
  • 9 box jako narzędzie wspierające zarządzanie talentami
  • Korzyści programów talentowych
  • Bariery we wdrażaniu programów talentowych

Działania rozwojowe w perspektywie HR oraz narzędzia wspierające rozwój kompetencji pracowników i podnoszące ich efektywność działania w organizacji

  • Planowanie ścieżki kariery
  • Programy zarządzania karierą -plany sukcesji, plany zastępstw/następstw
  • Rola oceny pracowniczej w rozwijaniu pracowników
  • Planowanie rozwoju – zestaw korzyści
  • Metody rozwoju pracowników w tym plany szkoleń
  • Procesy szkoleniowy – utrzymanie i rozwój kompetencji
  • Badanie efektywności działań rozwojowych – metoda D. Kirkpatricka
  • Biznesowe uwarunkowania do zarządzania projektami szkoleniowymi

Teorie motywacyjne, rodzaje motywatorów jako narzędzia wspierające działania HR w zakresie podnoszenia zaangażowania i satysfakcji pracowników w organizacji

  • Hierarchia potrzeb i stosowane środki i metody motywowania
  • Motywatory materialne
  • Zasady skutecznego wynagradzania
  • Trendy w systemach wynagradzania pracowników
  • Motywatory pozapłacowe
    • Motywowanie osoby
    • Motywowanie zespołu
  • Motywująca krytyka
  • Zasady i techniki skutecznego motywowania dla pokolenia X,Y,Z

Podsumowanie – Lista KPI dla działu HR

Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Opinie Uczestników o szkoleniu:

„Szkolenie Narzędziownia HR, prowadzone przez Panią Beatę Wiernicką-Bełz, było znakomite – zorientowane także na kształcenie umiejętności praktycznych z wykorzystaniem ćwiczeń do pracy indywidualnej i grupowej. Prowadząca idealnie łączyła teorię z doświadczeniem z praktyki biznesowej nabytej w trakcie swojej pracy zawodowej.  Doskonale  przygotowane slajdy – sama Pani Beata jest osobą niezwykle żywiołową, komunikatywną, elastyczną, otwartą na sugestie / potrzeby słuchaczy.” (Starszy Specjalista ds. Szkolenia i Spraw Socjalnych, Südzucker Polska S.A.)

„Narzędziownia HR” – najważniejsze procesy i narzędzia w obszarze zzl
15-16 października 2018 Warszawa, 13-14 grudnia 2018 Wrocław
1290 zł + 23% VAT/ osoba