Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

 Adresaci szkolenia:

Szkolenie adresowane do pracowników urzędów, szczególnie do osób mających bezpośredni kontakt z Klientem.

Cel szkolenia:
  • Podwyższenie wiedzy i umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego
  • Zapoznanie z zasadami komunikacji z klientem
  • Zdobycie wiedzy w zakresie asertywnej komunikacji interpersonalnej
 Korzyści ze szkolenia:

Po warsztatach uczestnicy

  • Uświadomią sobie mechanizmy skutecznej komunikacji w czasie obsługi Klienta
  • Dowiedzą się, jakie czynniki decydują o zadowoleniu Klienta (triada wartości Klienta)
  • Dowiedzą się o zmianach zachodzących w relacjach między tradycyjnym a nowoczesnym modelem obsługi Klienta
  • Uświadomią sobie rolę pierwszego wrażenia, a także znaczenie wizerunku osobistego na kształtowanie wizerunku instytucji, którą reprezentują
  • Będą potrafili odczytać sygnały mowy ciała i wykorzystać je w skutecznej komunikacji
  • Poznają ćwiczenia poprawiające mowę ciała
  • Nauczą się sztuki uważnego, aktywnego słuchania
  • Poznają rodzaje pytań i zakres ich wykorzystania w obsłudze mieszkańców
  • Poznają różne typy interesantów i przećwiczą sposoby komunikowania się z nimi
  • Nauczą się posługiwać konstruktywną krytyką, żeby umieć przezwyciężać trudne sytuacje w relacjach z Klientem
  • Poznają asertywne komunikaty i przećwiczą je
  • Uczestnicy wzmocnią swoje umiejętności dotyczące radzenia sobie ze stresem w obsłudze Klienta oraz poznają nowe techniki zarządzania emocjami.
 Metody pracy:

Warsztat zawiera dużo praktycznych ćwiczeń indywidualnych i grupowych, dyskusje moderowane oraz mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, uzupełnione interaktywnym wykładem w formie prezentacji zawierające wiedzę merytoryczną.

Program szkolenia:

MODUŁ 1.  ZNACZENIE JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA W PROCESIE BUDOWANIA WIZERUNKU INSTYTUCJI. ZASADY PROFESJONALNEJ OBSŁUGI I SCHEMATY SKUTECZNEGO POROZUMIEWANIA SIĘ W INTERAKCJI KLIENT – PRACOWNIK INSTYTUCJI.

Cel: Uświadomienie uczestnikom mechanizmów psychologicznych uruchamiających się podczas relacji z klientem

  • Specyfika urzędu a specyfika i potrzeby klienta urzędu
  • Psychologiczne potrzeby klienta w administracji
  • Czego boi się klient, kiedy przychodzi do urzędu?
  • Czego boi się urzędnik, kiedy obsługuje klienta?
  • Przyczyny powstawania trudnych sytuacji
  • Triada wartości klienta – kiedy klient jest zadowolony
  • Obsługa klienta w tradycyjnym i nowoczesnym ujęciu
  • Profesjonalizm w kontakcie z klientemczynniki zwiększające zadowolenie klienta.

MODUŁ 2. TWORZENIE POZYTYWNYCH RELACJI Z KLIENTEM  WEWNĘTRZNYM I ZEWNĘTRZNYM

Cel: Uświadomienie uczestnikom roli wizerunku w budowaniu relacji z klientem

  • Warunki efektywnej komunikacji i zarządzanie relacjami z klientem
  • Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi
  • Reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta – nawiązywanie kontaktu z klientem
  • Istota wizerunku i autoprezentacji – Czy nasz wizerunek osobisty ma wpływ na postrzeganie przez otoczenie instytucji, którą reprezentujemy i budowanie relacji z klientem?
  • „Zasada 4 x 20” – psychologia pierwszego wrażenia i rola oceny w kontakcie z odbiorcą
  • „Najważniejszy pierwszy krok” – znaczenie powitania w autoprezentacji
  • Psychologia pierwszego wrażenia – efekt diabelski i anielski
  • Nastawienie i stereotypy – przyczyny sytuacji stresogennych: „czy każdy Włoch jest doskonałym….”, a „Kobiety z dużymi ….są bardzo…”
  • „Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha” – Jak cię widzą tak cię piszą, czyli  jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.

MODUŁ 3. SZTUKA SŁOWA – KOMUNIKACJA WERBALNA, ROLA AKTYWNEGO SŁUCHANIA. JAK POKONAĆ BARIERY UTRUDNIAJĄCE UWAŻNE SŁUCHANIE I JAK SKONCENTROWAĆ SIĘ NA TREŚCI ODBIERANEGO PRZEKAZU 

Cel: Uświadomienie uczestnikom roli pytań w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego

  • Zasady kierowania rozmową z klientem – sztuka komunikacji i porozumiewania się
  • Aktywne, bierne, kosmetyczne, czy głębokie – jak słuchanie wpływa na nawiązywanie relacji i zarządzanie relacjami z innymi?
  • Rola aktywnego i empatyczne słuchania „Jeśli dobrze rozumiem…” – dlaczego parafraza jest tak skutecznym narzędziem w budowaniu dobrych relacji z klientem?
  • Siła pytań – jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi – rodzaje pytań i zakres ich stosowania w obsłudze klienta
  • „Okrutnie troskliwe pytania” – pytania na szczególne okoliczności
  • Jak być w pełni aktywnym słuchaczem? Kształtowanie słuchania opartego na empatii i otwartości.

MODUŁ 4. ZASADY KULTURALNEJ ROZMOWY TELEFONICZNEJ I SPECYFIKA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ

Cel: Wyposażenie uczestników w praktyczne zasady dotyczące klienta przez telefon oraz drogą mailową

  • Etapy rozmowy telefonicznej
  • Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych nawiązywanych
  • Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych odbieranych
  • Telefoniczny savoir – vivre
  • Zasady redagowania tekstu
  • Netykieta
  • Formy grzecznościowe w e-mailach

MODUŁ 5. SZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA. MOWA CIAŁA – JAK ODCZYTYWAĆ SYGNAŁY NIEWERBALNE I JAK JE WYKORZYSTYWAĆ W OBSŁUDZE KLIENTA?

Cel: Wyposażenie uczestników w praktyczne techniki pozwalające rozpoznać stany emocjonalne klienta na podstawie mowy ciała

  • „Ze spuszczoną głową, powoli…” postawa ciała – jak wyglądają pozycje „otwarte” i „zamknięte”  i jakie niosą komunikaty?
  • Gesty ułatwiające i blokujące obsługę Klienta
  • Sposoby wykorzystywania dłoni w procesie komunikacji
  • Rola gestów w wyrażaniu emocji i wywieraniu wpływu – gesty pożądane i wzbudzające agresję
  • Mimika – jak odczytywać emocje, kiedy oczy kłamią, a kiedy uśmiech jest szczery?
  • W jaki sposób tworzone są zależności przestrzenne; nasze strefy osobistego bezpieczeństwa – jak je wykorzystać w komunikacji z klientem
  • Budowanie kontaktu i dobrych relacji dzięki odzwierciedleniu
  • Kiedy się dopasować, a kiedy prowadzić w komunikacji?
  • Przyczyny powstawania trudnych sytuacji
  • „Dlaczego mój stres wpływa na innych”? – wpływ stresu na komunikację z Klientem
  • Radzenie sobie ze stresem i emocjami podczas obsługi Klientami
  • Obszary konfliktu – jak im zapobiegać?

MODUŁ 6. „TRUDNY KLIENT”  – CZY ISTNIEJE? 

Cel: Uświadomienie uczestnikom różnych typów osobowości i gier psychologicznych, które uruchamiają klienci. Wyposażenie uczestników w praktyczne asertywne.

  • Typy  postaw: asertywna, agresywna, uległa, manipulująca, odważna
  • Ofiara, Kat, a może Wybawca – która rola jest najlepsza? – „Trójkąt dramatyczny”, gra którą uruchamiamy w kontakcie z innymi
  •  „Z kim mi po drodze, a do kogo mi daleko” – znaczenie stylów komunikacyjnych w nawiązywaniu i budowaniu dobrych relacji z Klientem
  • „Lew, kobra, piesek, a może żółw?” – Różne typy osobowości i sposoby komunikacji z nimi
  • Techniki asertywne i odważne
  • Asertywność – trening wypowiedzi asertywnych:
    • Komunikat Ja
    • UFO – komunikat asertywny
    • FUKOZ – kształtowanie postawy odważnej
  • Jak sobie radzić z emocjami
  • Słowa i wyrażenia perswazyjne – techniki reagowania
  • Trudne sytuacje, jak z nich wybrnąć
    • propozycje korupcyjne
    • aluzje
    • nieprawdziwe zarzuty
    • reklamacje i skargi
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

centrum konferencyjne Golden Floor Millennium Plaza; Al.Jerozolimskie 123A, 02-017 Warszawa

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Doskonalenie umiejętności obsługi Klienta wewnętrznego i zewnętrznego w urzędzie
28-29.02.2024 Warszawa, 18-19.04.2024 Warszawa, 17-18.06.2024 Warszawa
1550 zł netto/ osoba