Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 | info@kompetea.pl

 

Kalendarz szkoleń otwartych

0
zrealizowanych edycji szkolenia
0
przeszkolonych pracowników
0
% udzielonych rekomendacji w ankiecie satysfakcji

"Zdecydowanie rekomenduję szkolenie z zakresu "Reklamacje w ujęciu B2B i B2C – nowelizacja przepisów od 01.01.2021" prowadzone przez firmę Kompetea. Prowadzący posiadał ogromne doświadczenie i obszerną wiedzę, którą w sposób profesjonalny i przystępny przekazał uczestnikom. Wiedza była zaprezentowana w sposób bardzo przejrzysty, poparta licznymi przykładami, przekazywana w sposób wyczerpujący i zrozumiały. Było to najlepsze szkolenie w trybie on-line, w jakim do tej pory brałem udział."



Starszy Specjalista ds. Sprzedaży, Budmech

Kompetea, Zmiany w prawie reklamacyjnym od 01 stycznia 2023 r. – obsługa procesu reklamacji, szkolenie sprzedaż
5.0
2021-12-15T12:38:03+00:00

Starszy Specjalista ds. Sprzedaży, Budmech

"Zdecydowanie rekomenduję szkolenie z zakresu "Reklamacje w ujęciu B2B i B2C – nowelizacja przepisów od 01.01.2021" prowadzone przez firmę Kompetea. Prowadzący posiadał ogromne doświadczenie i obszerną wiedzę, którą w sposób profesjonalny i przystępny przekazał uczestnikom. Wiedza była zaprezentowana w sposób bardzo przejrzysty, poparta licznymi przykładami, przekazywana w sposób wyczerpujący i zrozumiały. Było to najlepsze szkolenie w trybie on-line, w jakim do tej pory brałem udział."

„Dziękuję bardzo za przeprowadzone szkolenie. Z pewnością jedno z najciekawszych i lepiej przeprowadzonych, w których miałam okazję uczestniczyć. Pełen profesjonalizm i ogromna wiedza.”


specjalista ds. zakupów, Saint Gobain

Kompetea, Zmiany w prawie reklamacyjnym od 01 stycznia 2023 r. – obsługa procesu reklamacji, szkolenie sprzedaż
5.0
2021-12-15T12:39:13+00:00

specjalista ds. zakupów, Saint Gobain

„Dziękuję bardzo za przeprowadzone szkolenie. Z pewnością jedno z najciekawszych i lepiej przeprowadzonych, w których miałam okazję uczestniczyć. Pełen profesjonalizm i ogromna wiedza.”

„Szkolenie rewelacja. Jedno z nielicznych, gdzie nabyta wiedza przełoży się bezpośrednio na działanie w rynku. Bardzo dobry kontakt z wykładowcą plus bardzo dużo przykładów z życia.”


specjalista ds. sprzedaży, Saint Gobain

Kompetea, Zmiany w prawie reklamacyjnym od 01 stycznia 2023 r. – obsługa procesu reklamacji, szkolenie sprzedaż
5.0
2021-12-15T12:53:48+00:00

specjalista ds. sprzedaży, Saint Gobain

„Szkolenie rewelacja. Jedno z nielicznych, gdzie nabyta wiedza przełoży się bezpośrednio na działanie w rynku. Bardzo dobry kontakt z wykładowcą plus bardzo dużo przykładów z życia.”

„Przede wszystkim dziękuję za profesjonalizm Prowadzącego. Jasno przekazane i nakreślone zagadnienia z zakresu reklamacji B2B i B2C. Możliwość zadawania pytań stricte branżowych daje możliwość zgłębienia zagadnienia a Trener rzeczowo wyjaśnił wszelkie niuanse. Szczerze polecam szkolenia firmy Kompetea!”


Koordynator Działu Serwisu, Profbud

Kompetea, Zmiany w prawie reklamacyjnym od 01 stycznia 2023 r. – obsługa procesu reklamacji, szkolenie sprzedaż
5.0
2022-02-18T14:06:57+00:00

Koordynator Działu Serwisu, Profbud

„Przede wszystkim dziękuję za profesjonalizm Prowadzącego. Jasno przekazane i nakreślone zagadnienia z zakresu reklamacji B2B i B2C. Możliwość zadawania pytań stricte branżowych daje możliwość zgłębienia zagadnienia a Trener rzeczowo wyjaśnił wszelkie niuanse. Szczerze polecam szkolenia firmy Kompetea!”
5.0
4
Zapraszamy na szkolenie dotyczące najnowszych zmian w zakresie prawa reklamacyjnego.

Zmiany w reklamacjach od 2023 r. wprowadzają nowe zasady rękojmi dla konsumentów. Przepisy regulujące to zagadnienie zostaną przeniesione z kodeksu cywilnego do ustawy o prawach konsumenta. Zmiany od 2023 r. określają prawa konsumenta z tytułu braku zgodności towaru z umową, wprowadzają regulacje dotyczące umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej. Ustawa zmieniająca wprowadza także zmiany w kodeksie cywilnym polegające na usunięciu z przepisów prawa cywilnego o rękojmi przy sprzedaży rzeczy ruchomych odrębności dotyczących umów zawieranych z konsumentami. Wymusi to zmiany w zakresie regulaminu sprzedaży, regulaminu reklamacji, zmian w formularzach reklamacyjnych.

Na kilka dni przed szkoleniem każdy Uczestnik otrzyma ankietę dotyczącą procedury reklamacyjnej funkcjonującej w swojej firmie.
 Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników działu obsługi Klienta
  • Pracowników działu handlowego
  • Pracowników działu sprzedaży
  • Pracowników działu serwisu
  • Pracowników sklepów internetowych
  • Pracowników działu zakupów / logistyki
  • Wszystkich osób odpowiedzialnych za rozpatrywanie reklamacji w przedsiębiorstwach

Korzyści ze szkolenia z procesu reklamacji:

Nabycie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu procedur reklamacyjnych, rękojmi i gwarancji, w celu zapewnienia rzetelnej i zgodnej z prawem obsługi klienta w procesie reklamacji. Od 13 grudnia 2024 roku obowiązuje również Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1206 z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR).  Rozporządzenie ma na celu zapewnienie wysokiego poziomu ochrony konsumentów w całej Unii Europejskiej poprzez wprowadzenie jednolitych zasad dotyczących bezpieczeństwa produktów.

Korzyści szczegółowe: 

  • Zrozumienie różnic między rękojmią a gwarancją
  • Uprawnienia konsumenta
  • Obowiązki sprzedawcy/producenta
  • Terminy zgłoszenia reklamacji
  • Dokumentacja reklamacji
  • Weryfikacja zgłoszonych wad
  • Podejmowanie decyzji o sposobie załatwienia reklamacji
  • Polityka reklamacyjna firmy
 Metody pracy:

Ćwiczenia praktyczne:

  • Przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji
  • Komunikacja z klientem w sytuacji reklamacji

Case study:

  • Reklamacja wadliwego produktu
  • Spór z klientem dotyczącym sposobu załatwienia reklamacji
  • Złożona reklamacja wieloetapowa

Metody realizacji:

  • Analiza opisów przypadków
  • Dyskusja grupowa
  • Opracowanie prezentacji

Dyskusje i prezentacja:

  • Różnice między rękojmią a gwarancją
  • Dobre praktyki w zarządzaniu reklamacjami

Wybór metod dydaktycznych będzie dostosowany do celów szkolenia, potrzeb uczestników i specyfiki tematu. Stosowane będą różne metody dydaktyczne, aby ułatwić uczestnikom przyswajanie wiedzy. Metody dydaktyczne będą ze sobą powiązane.

Program szkolenia z rozpartywania reklamacji:

Stanowiska UOKIK, rzeczników praw konsumenta i sądów w 2024 r.

  • uprawnienia konsumentów do reklamacji wadliwych produktów i usług
  • obowiązki sprzedawców w zakresie reklamacji
  • zasady rozpatrywania reklamacji

Reklamacje z 2022 r. obowiązujące nawet w 2025 r.

  • ochrona konsumencka dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
  • „Przedsiębiorca, który ma uprawnienia konsumenckie” – przepisy regulujące procedurę reklamacyjną w ujęciu B2B
  • analiza PKD pod kątem reklamacji
  • zmiana regulaminów sprzedażowych (niedozwolone postanowienia umowne (klauzule abuzywne, rękojmia za wady, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość)
  • dokumentacja reklamacyjna
  • Przedsiębiorca-Przedsiębiorca, Przedsiębiorca-Konsument – wskazanie różnic
  • umowy niezwiązane z zawodową działalnością
  • proces reklamacyjny „krok po kroku” według nowych przepisów – procedura,
  • nowy termin na ustosunkowanie się do reklamacji Konsumenta
  • odpowiedzialność za cechy produktu – sprzedawca na równi z producentem

Odpowiedzialność za produkt – GPSR (General Product Safety Regulation)

  • zapoznanie uczestników z kluczowymi pojęciami wprowadzonymi przez GPSR.
  • wyjaśnienie zasad odpowiedzialności za produkt, w tym odpowiedzialności producenta, importera i dystrybutora.
  • omówienie obowiązków podmiotów gospodarczych wynikających z GPSR, w tym obowiązków informacyjnych i związanych z monitorowaniem bezpieczeństwa produktów.
  • przedstawienie praktycznych aspektów stosowania GPSR w kontekście reklamacji
  • odpowiedzialność producenta
  • odpowiedzialność importera
  • odpowiedzialność dystrybutora
  • obowiązki podmiotów gospodarczych nałożone przez GPSR

 Podstawowe przepisy prawa regulujące problematykę reklamacji w 2024/2025 r. 

  • definicja przedsiębiorcy i konsumenta,
  • przepisy reklamacyjne w stosunku do konsumentów (osób fizycznych),
  • przepisy reklamacyjne w stosunku do przedsiębiorców,
  • źródła prawa oraz hierarchia aktów prawnych dot. reklamacji,
  • zakres zastosowania ustawy o prawach konsumenta,
  • zakres zastosowania kodeksu cywilnego,
  • reguły kolizyjne;

Charakterystyka umowy sprzedaży

  • treść i forma umowy,
  • ogólne warunki umów,
  • wzory umów i regulaminy,
  • obowiązki sprzedawcy przy zawieraniu umów w lokalu przedsiębiorcy,
  • tworzenie umów regulujących odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji;
  • sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość,
  • pojęcie umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstw oraz sprzedaż na odległość; 

Gwarancja a rękojmia – zmiany w 2024 i 2025 r.

  • gwarancja – pojęcie, forma i treść gwarancji,
  • czas trwania gwarancji,
  • odpowiednie zapisy gwarancyjne,
  • możliwość rezygnacji z gwarancji,
  • rękojmia – przepisy kodeksu cywilnego, czas trwania; interpretacja przepisów,
  • rękojmia a gwarancja –krzyżowanie się uprawnień; 

Niedozwolone klauzule umowne przy sprzedaży konsumenckiej – na podstawie orzecznictwa z 2024 r.

  • klauzule abuzywne (niedozwolone),
  • orzecznictwo SN, NSA oraz UOKIK; 

Wady rzeczy, czyli niezgodność towaru z umową 

  • wady fizyczne,
  • wady prawne,
  • niezgodność towaru z umową,
  • znaczenie dokumentów gwarancyjnych, atestów certyfikatów
  • niekompletność rzeczy, kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za braki ilościowe,
  • nieprawidłowość w zamontowaniu i uruchomieniu rzeczy jako wada fizyczna;

Procedura reklamacyjna wg. najnowszych wytycznych UOKIK i innych organów adm. publicznej

  • sposób i forma zawiadomienia o wadzie,
  • obniżenie ceny – uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi,
  • odstąpienie od umowy i jego skutki (możliwość obciążenia kupującego),
  • wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad, sposób i termin wymiany,
  • naprawa rzeczy,
  • sposób naprawy,
  • żądanie demontażu rzeczy i ponownego jej zamontowania – skutki niewykonania
  • zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego,
  • koszty naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu;

Terminy dot. reklamacji (rękojmi i gwarancji) – z uwzględnieniem 2025 r. 

  • terminy wygaśnięcia uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową,
  • terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady,
  • dochodzenie odpowiedzialności sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru,
  • terminy dot. rękojmi,
  • terminy dot. gwarancji; 

Regulacje dotyczące odstąpienia od umowy 

  • termin do odstąpienia,
  • kiedy konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy;
Prowadzący:

Prawnik i Ekspert w tematyce prawa gospodarczego, prawa administracyjnego oraz prawa pracy. Absolwent prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla sektora prywatnego jak i Administracji Państwowej. Przez kilka lat współpracował i publikował w Dzienniku Gazecie Prawnej. Współpracował z Polską Agencją Prasową oraz firmą Wolters Kluwer – łącznie wydał ponad 300 publikacji prawniczych.

Szkolił m. in. dla: BRITA Polska Sp. z o.o. / International Tobacco Machinery Poland Sp. z o.o. / Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o. / Triumph International Polska / Norauto Polska sp. z o.o. . / ITM POLAND SP. Z O.O. / Sits Sp. z o.o. / Tata Global Beverages Polska Sp. z o.o. / DENCKERMANN SP. Z O.O. / Centrum Eletronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o. / Auto Land Polska S.A. / Krosno Glass S.A. / MISPOL S.A. / Promotorzy Trading Sp. z o.o. sp.k./ Meblolux Sp. z o.o. / Invena S.A. / Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego “PZL-KALISZ” S.A. / Budmech sp. z o.o. sp. k / BZS Sklejka-Multi S.A. / Polflam Sp. z o.o. / Trodat Polska Sp. z o.o. / Stolbud Włoszczowa S.A.

Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:00 – 12:40
Zakończenie szkolenia 15:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Obsługa procesu reklamacji. Prawo reklamacyjne z uwzględnieniem orzecznictwa z 2024 r.
19.05.2025 Warszawa
790 zł + 23% VAT/osoba
690 zł+ 23% VAT/ osoba
26.02.2025 on-line, 08.04.2025 on-line, 10.06.2025 on-line