Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

0
lat na rynku szkoleń
0
zrealizowanych edycji szkolenia
0
przeszkolonych pracowników
0
% udzielonych rekomendacji w ankiecie satysfakcji
"Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, z przekazaniem wiedzy praktycznej jak i merytorycznej. Mogę polecić firmę do przeprowadzenia szkoleń."

Head of HR, Greiner Packaging Sp. z o.o.

Kompetea, Profesjonalne zarządzanie wynagrodzeniami, szkolenia HR
5.0
2021-10-26T21:32:09+00:00

Head of HR, Greiner Packaging Sp. z o.o.

"Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, z przekazaniem wiedzy praktycznej jak i merytorycznej. Mogę polecić firmę do przeprowadzenia szkoleń."
"Profesjonalne szkolenie, szkoleniowiec z ogromnym doświadczeniem. Jestem pod ogromnym wrażeniem."

HR manager, Stalgast Sp. z o.o.

Kompetea, Profesjonalne zarządzanie wynagrodzeniami, szkolenia HR
5.0
2021-10-26T21:33:03+00:00

HR manager, Stalgast Sp. z o.o.

"Profesjonalne szkolenie, szkoleniowiec z ogromnym doświadczeniem. Jestem pod ogromnym wrażeniem."
5.0
2
Jeśli pracujesz w dziale HR, a do Twoich zadań należy prowadzenie działań w obszarze wynagrodzeń i benefitów i/lub motywowania – prowadzisz analizy i budżety kosztów pracy, planujesz i rozliczasz działania HR, to szkolenie jest dla Ciebie !

Szkolenie jest podzielone na 4 kluczowe obszary tematyczne:

Wartościowanie lub mapowanie stanowisk pracy i budowa siatek płac

Budowa systemów premiowych i prowizyjnych w oparciu o wyniki pracy

Motywacyjny system wynagradzania w koncepcji Employee Value Proposition

Dokumentacja, zgodność z prawem, porównania z rynkiem, ocena efektywności

 Adresaci szkolenia:
Szkolenie z zarządzania wynagrodzeniami skierowane jest do
  • kierowników HR wyższego i niższego szczebla
  • ekspertów i specjalistów ds. HR
  • specjalistów ds. płac / wynagrodzeń
  • specjalistów ds. controllingu; analityków HR
  • audytorów i kontrolerów oceniających obszar HR
  • konsultantów, wdrożeniowców HR oraz KEY Userów i projektantów systemów HR
  • HR Business Partnerów
  • oraz osób, które aspirują do tych ról

Zapraszamy również osoby początkujące w HR lub w obszarze wynagrodzeń. 

Cel szkolenia:

Główną ideą szkolenia jest ,,Efektywność i sprawiedliwość systemu wynagrodzeń i benefitów, który będzie motywował pracowników i skłaniał ich do realizacji celów biznesowych na zakładanym poziomie”, z niej wynikają cele szkolenia :

  • Przygotowanie (ogólne) do opracowania struktury organizacyjnej, ścieżek karier i opisów stanowisk pracy, niezbędnych do kształtowania prawidłowego systemu wynagrodzeń
  • Przećwiczenie stosowanych na rynku metod wartościowania i mapowania stanowisk, ocena ich wad i zalet
  • Przećwiczenie korzystania z raportów płacowych i porównywania wysokości wynagrodzeń z rynkiem, ocena użyteczności raportów płacowych
  • Analiza najlepszych praktyk w zakresie systemów premiowych, prowizyjnych, nagrodowych w tym np. premiowania za cele, KPI, projekty, jakość i efektywność, a także dodatkowych np. za polecenie kandydatów, prowadzenie szkoleń
  • Przećwiczenie stosowania tzw. koszyka wartości (system wynagrodzeń i świadczeń oraz motywatorów pozapłacowych),
    by wszystkie pracowały na rzecz motywacji i zaangażowania
  • Przygotowanie do opracowania rozwiązań systemu wynagradzania adekwatnych do różnych grup zawodowych m.in. menedżerów, obszarów produkcji, handlu, ekspertów merytorycznych
    i młodych talentów
 Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, nakierowane będzie na transfer wiedzy i rozwój praktycznych umiejętności uczestników, z wykorzystaniem dobrych praktyk rynkowych i metodologicznych. Formy pracy z grupą:

  • Mini wykłady
  • Prezentacje i instruktaże narzędziowe
  • Ćwiczenia indywidualne / grupowe
  • Analiza studiów przypadków
  • Rozwiązywanie zagadnień problemowych
  • Praca warsztatowa
  • Analiza dobrych praktyk
Program szkolenia:

Dzień 1. Wartościowanie lub mapowanie stanowisk pracy i budowa optymalnych siatek płac.

  1. Baza systemu płacowego :
    • uporządkowany podział pracy w organizacji (struktura organizacyjna, przebieg ścieżek karier, opisy stanowisk pracy) – omówienie na realnych przykładach
    • wartościowy i użyteczny wzór opisu stanowiska pracy– z perspektywy obszarów wynagrodzeń, kadrowego, rekrutacyjnego i rozwojowego – omówienie na realnych przykładach
  2. Wartościowanie stanowisk pracy – warsztat
    • Metody wartościowania i ich występowanie na rynku pracy
    • Dobór metody wartościowania a późniejsze zarządzanie systemem wynagrodzeń
    • Wybór metody wartościowania stanowisk dostosowanej do specyfiki branży i charakterystyki stanowisk pracy w firmie
    • Kryteria wartościowania a późniejsze wyniki
    • Proces wartościowania w firmie
    • Przećwiczenie procedury wartościowania dwiema metodami wartościowania (porównywanie parami i metoda analityczno-punktowa)
    • Metodyka określania wynagrodzeń adekwatnych do zakresów zadań pracowników i wynagrodzeń na rynku pracy
    • Konstruowanie siatki płac na podstawie wyników wartościowania
    • Wynagrodzenia w firmie a rynek
      • Zasady wykorzystanie benchmarków płacowych i raportów wynagrodzeniowych w praktyce, podejście do płac na tle branży i rynku regionalnego
      • Porównywanie wynagrodzeń z rynkiem i raporty płacowe (przykłady z rynku)
      • Polityka kształtowania płac zasadniczych względem rynku
    • Sporządzenie finalnego taryfikatora i siatki płac oraz zaszeregowania stanowisk
      • Taryfikator, siatka płac
      • Koszty zmian wynagrodzeń – zestawienia potencjalnych kosztów wdrożenia taryfikatora i siatki płac
      • Ścieżki rozwoju, awansów i karier w organizacji a taryfikator, siatka płac
    • Regulamin wynagradzania i zapisy do zakładowego układu zbiorowego pracy – na przykładzie
  3. Alternatywa dla wartościowania stanowisk pracy : mapowanie stanowisk (wady, zalety, przećwiczenie podejścia)

 Uwaga : z uwagi na prawa autorskie trener nie może przekazać raportów płac czy schematów wartościowania. Prezentowane są fragmenty odpowiednio zmodyfikowane.

Dzień 2. Budowa efektywnych systemów premiowych i prowizyjnych w oparciu o wyniki pracy.

  1. Zasady systemu zarządzania przez cele (w tym również zarządzania kluczowymi wskaźnikami efektywności wskaźnikowej – KPI np. w obszarach wydajności, wyników ilościowych, oceny jakości)
    • Cele strategiczne firmy, a cele jednostek organizacyjnych, zespołów i pracowników
    • Cele i główne funkcje systemu
    • Planowanie
      • Planowanie celów strategicznych na bazie BSC oraz w przypadku strategii niesparametryzowanej
      • Kaskadowanie celów strategicznych w dół organizacji – zasady i ćwiczenie
      • Zasada SMART w planowaniu celów – ćwiczenie
      • Jakościowe i ilościowe podejście do wskaźników realizacji celów
      • Proste i zaawansowane wskaźniki realizacji celów
      • Parametryzacja celów / zadań jako wskaźniki efektywności tzw. KPI – zasady i ćwiczenie
    • Realizacja celów i wsparcie w realizacji
      • Monitoring realizacji celów / zadań przez menedżerów oraz zespół HR –zasady i ćwiczenie
      • Wpływ systemu zarządzania przez cele na efektywność zarządzania zespołem przez menedżerów
      • Wpływ systemu zarządzania przez cele na efektywność i motywację pracowników
    • Rozliczenie celów i akceptacja rozliczenia
      • Procedura odwoławcza w systemie zarządzania przez cele
      • Omówienie wpływu wyników rozliczania celów na możliwe decyzje względem pracownika
      • Przećwiczenie zastosowania standardowych dokumentów – przykładowe karty planowania, aktualizacji i rozliczania celów
  1. Premiowanie na bazie systemu zarządzania przez cele / wskaźniki
    • Wynagradzanie za efekty, powiązanie wynagrodzeń zmiennych z wynikami biznesowymi – koncepcja motywowania
    • Kształtowanie wynagrodzeń zmiennych – najważniejsze zasady
    • Wynagrodzenia zależne od realizacji zestawu celów – systemy premiowe
    • Wynagrodzenia zależne od targetu sprzedaży – systemy prowizyjne
    • Wynagrodzenia zależne od ilości – systemy akordowe
    • Wynagrodzenia zależne od jakości – premiowanie doskonalenia
    • Wynagrodzenia zależne od innowacyjności – premie projektowe
    • Algorytmy naliczania wynagrodzeń zmiennych
    • Funkcjonowanie zmiennych składników wynagradzania zależnych od efektów z perspektywy formalnej (prawo pracy) i biznesowej
    • Regulamin premiowania – na przykładzie
  2. Nagrody
    • Koncepcja nagród za szczególne osiągnięcia
    • Nagrody i ich sprawiedliwe parametryzowanie
    • Funkcjonowanie nagród z perspektywy formalnej (prawo pracy) i biznesowej
    • Regulamin nagród – na przykładzie
  3. Szczególne rozwiązania – case studies np. nagrody za polecenie kandydatów do pracy, dodatki funkcyjne dla opiekunów adaptacyjnych, wynagradzanie trenerów
  4. Składniki materialne (niefinansowe) i ich rozdział w zależności od wyników
  5. Wpływ efektywności pracy na stałe składniki wynagradzania oraz perspektywy awansowe – możliwości i kontrowersje, prawidłowe rozwiązania
  6. Zasady efektywnego zarządzania wynagrodzeniami
    • Koncepcja Wynagrodzenia Całkowitego obejmującego wszystkie elementy finansowe kierowane do pracowników
    • Zmiany w strukturze płac na bardziej efektywne (często bez znacznych nakładów finansowych)

Dzień 3. Motywacyjny system wynagradzania w koncepcji Employee Value Proposition.

  1. Składniki niefinansowe a system płac
    • Świadczenia i bonusy (benefity) – możliwości i praktyki rynkowe
    • Efektywny i zgodny z prawem system świadczeń i benefitów – kluczowe wskazówki
  2. Motywacyjny system wynagrodzeń w dobie ,,rynku pracownika”
    • Skutki rynku pracownika dla systemu wynagrodzeń, efekty niedostosowania systemu wynagrodzeń do rynku pracownika
    • Nowy trend rynkowy : Koncepcja Employee Value Proposition a możliwości efektywnego budowania systemów motywacji i wynagradzania – zasady i warsztat
    • Analiza systemu wynagrodzeń (wspólna analiza, czy obecnie stosowany system wynagrodzeń spełnia cele organizacji) – arkusze analityczne i ich zastosowanie
  3. Opinia pracowników na temat rozwiązań wynagrodzeniowych i odpowiednie jej kształtowanie
    • Fakty i mity na temat wynagrodzeń upowszechniające się wśród załogi
    • Skuteczne techniki zmiany postrzegania wynagrodzeń przez pracowników – kilka case studies
  4. Konstytuowanie nowego systemu wynagradzania – kluczowe zasady
    • Strategia wynagradzania w świetle kluczowych celów strategii firmy – sporządzanie założeń do systemu wynagrodzeń stałych i zmiennych oraz dobór składników
    • Racjonalizacja podejścia do wynagrodzeń w organizacji
    • Konstruowania rocznego budżetu wynagrodzeń – tabela analityczna
    • Metody ograniczania / stabilizowania kosztów pracy ogółem a zachowanie motywacyjnej funkcji wynagrodzenia
    • Wdrożenie mechanizmów aktualizacji wynagrodzeń w firmie z zachowaniem motywacyjnej funkcji podwyżek
  5. Formalne aspekty wdrażania nowego systemu wynagradzania – zasady i warsztat
    • Włączanie w proces zmiany reprezentacji załogi – wymagania formalne
    • Zmiany w dokumentach personalnych dot. warunków wynagradzania (w tym regulaminy wynagradzania i układy zbiorowe pracy oraz indywidualne umowy i pracę)
    • Decentralizacja wynagrodzeń w firmie – przygotowanie menedżerów do zarządzania wynagrodzeniami – wady i zalety podejścia
Prowadzący:

Irmina Gocan - trener szkolenie zarządzanie wynagrodzeniami Dr Irmina Gocan | MBA

Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania i personalnym, jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, zastępca dyrektora HR, HR business partner w dużych organizacjach m.in. PSE S.A., PGE S.A., a do niedawna Zastępca Dyrektora Zarządzającego Pionem Kapitału Ludzkiego ds. Strategii HR i Rozwoju w Poczcie Polskiej S.A., która jest największym polskim pracodawcą.

W swojej karierze odpowiedzialna m.in. za opracowywanie strategii personalnej, wdrażanie i koordynację złożonych projektów strategicznych HR, pozyskiwanie i rozwój zawodowy kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów, a także systemy pozyskiwania, angażowania i motywowania pracowników. Autorka wielu praktycznych rozwiązań, procedur i narzędzi, takich jak systemy planowania zatrudnienia, systemy rekrutacji i selekcji, Assessment i Development Center, opisy stanowisk pracy i wartościowanie, systemy wynagradzania, systemy motywowania, programy motywacji płacowej i pozapłacowej, zarządzania wynikami i zarządzania przez cele, kompetencyjnej oceny pracowniczej, zwolnień i outplacementu.

więcej
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

3 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 15:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

3 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Profesjonalne zarządzanie wynagrodzeniami
zapytaj o termin
2850 zł + 23% VAT/ osoba
2450 zł + 23% VAT/ osoba
zapytaj o termin