Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Słowa z przedmowy do wydania książki „Servant leadeship w praktyce”:

„Na górze człowiek jest sam jak palec. Skoro będąc na górze, czuje się osamotniony, to znaczy, że nikt za nim nie podąża. Jeśli to prawda, lepiej zejść ze szczytu do miejsca, w którym są ludzie – a potem, ramię w ramię wspiąć się z nimi na szczyt.”. 
 Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest adresowane do osób – menadżerów, koordynatorów, liderów  którzy są odpowiedzialni za zarządzanie pracą zespołów zadaniowych czy grup eksperckich i projektowych w organizacjach oraz chcących doskonalić swoją wiedzę i umiejętności przywódcze w filozofii przywództwa służebnego.

 Korzyści ze szkolenia:

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:

  • Samodzielnie zaprojektować modele realizacji procesów ZZL w podległym zespole opierając się na standardach organizacji
  • Opracować program optymalizacji działań organizacyjnych wraz z dokumentacją adekwatną do potrzeb organizacji z uwzględnieniem potencjałów pracowników w zespole
  • Dokonać wyboru sposobów bezpośredniego reagowania oraz interwencji w stosunku do współpracowników rozwijających ich proaktywność i partycypację w odpowiedzialności
  • Wybrać właściwą ścieżkę produktywnego rozwiązania konfliktów w zespole
  • Koordynować przebieg procesów biznesowych w podległym zespole i niezwłocznie reagować na odchylenia metodami nieingerującymi w etyczne normy kultury pracy
  • Określić i dobrać sposoby reagowania i ścieżkę rozwoju współpracy osobistej z członkami zarządzanego zespołu
  • Zbudować profesjonalny wizerunek lidera – eksperta podążającego w kierunku turkusowych organizacji w oparciu o doświadczenia własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu.
 Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, nakierowane na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Wykorzystywane formy pracy z grupą:

  • Mini wykłady, prezentacje
  • Instruktaże narzędziowe, symulacje wdrożeń
  • Ćwiczenia indywidualne , zespołowe, grupowe
  • Testy, ankiety, kwestionariusze – do wykorzystania w praktyce własnej uczestników oraz narzędzia diagnozujące zespoły wraz interpretacja wyników i konsultacja bieżąca w wymiarach indywidualnym i/lub grupowym
  • Analiza studiów przypadków, praca warsztatowa
  • Analiza dobrych praktyk rynkowych w ramach tematyki merytorycznej
Program szkolenia:

FUNDAMENTY PRZYWÓDZTWA SŁUŻEBNEGO

  1. „Servant leadership” – innowacyjna wizja F. Laloux
  2. Od czerwieni do turkusu – historyczna i rozwojowa perspektywa organizacji pracy
  3. Przywództwo służebne vs. hierarchiczne
  4. Przykład liderów służebnych i ich podejścia do działania
  5. Pułapki i możliwości fałszywej interpretacji modelu przywództwa służebnego
  6. Umiejętności „kolorowej komunikacji” – czyli właściwy azymut na oczekiwaną zmianę postrzegania organizacji
  7. Przywództwo służebne w praktyce, czyli co możemy zrobić u siebie JUŻ?
  8. Przywództwo służebne a rzeczywistość; perspektywa krajowego rynku pracy i ograniczenia w dojściu do etapu turkusu

DOSKONALENIE ROLI MENADŻERA

  1. Funkcje i role menadżerów i liderów – wyzwania nowych czasów – szansa na zmianę optyki w postrzeganiu nowoczesnego przywództwa
  2. Cechy i umiejętności menadżerów (*profil kompetencyjny menadżerski ukierunkowany na kluczowe umiejętności SL)
  3. Budowanie zaufania i wiarygodności po zmianie roli (perspektywa awansu hierarchicznego wewnątrz i zewnątrz organizacyjnego)
    • Wyzwania emocjonalne towarzyszące awansowi* (dla menadżerów w/po sukcesji)
    • Neutralizacja oporu grupy zarządzanej
    • Budowanie autorytetu formalnego i nieformalnego
    • Zaufanie w nowej roli (zarządzanie różnorodnością)
  4. Model liderski SELFLESS (kalibracja roli menadżera w filozofii SL)
  5. Cechy wspólne modelu SL i możliwości diagnozowania jej poziomów w organizacji
  6. Implementacja zasad przywództwa służebnego w bieżącą pracę zespołów i menadżerów w modelu zrównoważonego rozwoju organizacyjnego
  7. Oddziaływanie na zaangażowanie podległego zespołu – proaktywność w ujęciu bieżących i okresowych celów w zespołach zadaniowych
  8. Wsparcie pracowników (komunikacja i efektywność pracy) w obszarze wykonywania zadań merytorycznych (działania bieżące, awaryjne, interwencyjne)
  9. Neutralizacja zachowań i kosztów reaktywnego podejścia podległego zespołu
  10. Analiza kluczowych ryzyk organizacyjnych (krajowy rynek pracy) oraz sposoby przeciwdziałania odchyleniom wdrożenia SL (skala mikro i makro grup)

NARZĘDZIA PRACY LIDERA SŁUŻEBNEGO

  1. Taktyka CMOWT jako struktura działania menadżera aktywizująca świadomą postawę Przywódczy służebnego
  2. Efektywne rozmowy w kontekście skuteczności pracy
  3. Narzędzia efektywnej komunikacji – modele rozmów
    • Rozmowa motywująca/ korygująca/ podsumowująca/wspierająca/ separująca/ oceniająca
    • Komunikaty „aktywnościowe”/ neutralizujące/ oznajmiające/ podtrzymujące decyzje
    • Reakcje na gry i mechanizmy podczas udzielania informacji zwrotnej
  4. Model Blancharda – przywództwo wyższego stopnia jako kluczowe narzędzie wspierające bieżące prowadzenie zespołów w filozofii SL
  5. Typologia pracowników – behawioralne ujęcie w kontekście zaangażowania i wyników pracy – prowadzenie menadżerskie w modelu przywództwa sytuacyjnego
  6. Narzędzia komunikacji menadżerskiej – narzędzia wspierające cele menadżerskie
    • Feedback kierowany
    • Zarządzanie oczekiwaniami pracowników
    • Grupa reflektująca
    • Mapa empatii
    • Modele i taktyki rekomendowane przez ekspertów SL (*wybór zgodnie z kulturą organizacji – po rekomendacji wewnętrznego eksperta HR)
    • Praktyki motywacyjne – ukierunkowanie podmiotowe na pracowników i/lub zespół
    • *Możliwość wdrożenia psychometrii – jako narzędzi wsparcia pogłębiania świadomości menadżerów i wykorzystania potencjałów (rekomendacja bezpiecznych narzędzi psychometrycznych wsparcia menadżerów)
  7. Organizacja pracy menadżera – skuteczne praktyki
    • Przygotowanie własne i świadomość osobista możliwości zastosowania filozofii SL w zawodowym
      i osobistym środowisku
    • Umiejętność zarządzania sobą w czasie
    • Czas na pracę koncepcyjne/interwencyjną/ merytoryczną/ menadżerską
    • Ewolucja (w) Przywódcę Służebnego
    • Doskonalenie samego siebie w ujęciu profesjonalizacji zawodowej i społecznej
    • Zagospodarowanie różnic kulturowych (w modelu organizacyjnym i lokalizacyjny

PROCESY ZARZĄDZANIA  

  1. Znaczenie kultury organizacyjnej we wzmacnianiu filozofii SL (poziom mikro i makro zespołów)
  2. Funkcjonowanie organizacji w praktyce „modelu-koloru” komunikowania się pomiędzy pracownikami
    • Przejawy komunikacji czerwonej
    • Przejawy komunikacji bursztynowej
    • Przejawy komunikacji pomarańczowej
    • Przejawy komunikacji zielonej
    • Przejawy komunikacji turkusowej
  3. Rozbieżności na szczeblach zarzadzania odnośnie świadomości rzeczywistego „koloru-modelu” komunikacji organizacyjnej
  4. Proces grupowy jako klucz do zarządzania – efektywne prowadzenie podległego zespołu
  5. Fazy procesy grupowego – rekomendacje aktywności menadżerskiej, analiza i neutralizacja zagrożeń w warunkach środowiska zawodowego
  6. Osiągnięcie samodzielności stanowiskowej i zadaniowej członków zarządzanego zespołu
  7. Świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki zespołu – model partycypacji pracowniczej
  8. Dynamiki reagowania w zespołach kierowniczych (układ horyzontalny i wertykalny)
  9. Przegląd praktyk i procesów organizacji turkusu

INNOWACJE W PRAKTYKACH KRAJOWEGO RYNKU PRACY

  1. Strategiczne centra wsparcia menadżerskiego we wdrożeniu zasad świadomego przywództwa – rola i możliwości działów eksperckich w organizacji (HR, EB, MA, PR)
  2. Paradygmat „fantastycznego miejsca pracy” – rola menadżerska w odpowiedzialności za bieżące prowadzenie zespołu w sytuacjach wymagających korekt zachowań i działań kierunkujących wymagania i oczekiwania efektów pracy
  3. Mentoring w podejściu SL jako element systemu podnoszenia jakości zarządzania strategicznego w organizacji

 PERSONAL BRANDING MENADŻERA SŁUŻEBNEGO

  1. Zarządzanie a przywództwo – budowanie osobistej marki menadżerskiej w filozofii SL
  2. Świadomość roli przywództwa sytuacyjnego (model SL) w odniesieniu do aktualnego modelu kultury organizacyjnej
  3. Praktyki związane z samorządzaniem – kierunki doskonalenia umiejętności menadżerskich
    • Partycypacja w zarzadzaniu i procesy doradcze
    • Mechanizmy rozwiązywania konfliktów
    • Ocenianie na zasadach partnerskich
    • Przywództwo służebne a zaufanie jako wartość przyszłości
    • Struktury organizacyjne i ich ewaluacja w kierunku turkusu
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Servant Leadership. Zarządzanie zespołem z perspektywy lidera służebnego.
22-23.01.2024 Warszawa, 04-05.04.2024 Warszawa, 08-09.07.2024 Warszawa
1790 zł + 23% VAT/ osoba
1590 zł + 23% VAT/ osoba