Słowa z przedmowy do wydania książki „Servant leadeship w praktyce”:
„Na górze człowiek jest sam jak palec. Skoro będąc na górze, czuje się osamotniony, to znaczy, że nikt za nim nie podąża. Jeśli to prawda, lepiej zejść ze szczytu do miejsca, w którym są ludzie – a potem, ramię w ramię wspiąć się z nimi na szczyt.”.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do osób – menadżerów, koordynatorów, liderów którzy są odpowiedzialni za zarządzanie pracą zespołów zadaniowych czy grup eksperckich i projektowych w organizacjach oraz chcących doskonalić swoją wiedzę i umiejętności przywódcze w filozofii przywództwa służebnego.
Korzyści ze szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
Samodzielnie zaprojektować modele realizacji procesów ZZL w podległym zespole opierając się na standardach organizacji
Opracować program optymalizacji działań organizacyjnych wraz z dokumentacją adekwatną do potrzeb organizacji z uwzględnieniem potencjałów pracowników w zespole
Dokonać wyboru sposobów bezpośredniego reagowania oraz interwencji w stosunku do współpracowników rozwijających ich proaktywność i partycypację w odpowiedzialności
Wybrać właściwą ścieżkę produktywnego rozwiązania konfliktów w zespole
Koordynować przebieg procesów biznesowych w podległym zespole i niezwłocznie reagować na odchylenia metodami nieingerującymi w etyczne normy kultury pracy
Określić i dobrać sposoby reagowania i ścieżkę rozwoju współpracy osobistej z członkami zarządzanego zespołu
Zbudować profesjonalny wizerunek lidera – eksperta podążającego w kierunku turkusowych organizacji w oparciu o doświadczenia własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu.
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, nakierowane na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Wykorzystywane formy pracy z grupą:
Mini wykłady, prezentacje
Instruktaże narzędziowe, symulacje wdrożeń
Ćwiczenia indywidualne , zespołowe, grupowe
Testy, ankiety, kwestionariusze – do wykorzystania w praktyce własnej uczestników oraz narzędzia diagnozujące zespoły wraz interpretacja wyników i konsultacja bieżąca w wymiarach indywidualnym i/lub grupowym
Analiza studiów przypadków, praca warsztatowa
Analiza dobrych praktyk rynkowych w ramach tematyki merytorycznej
Znaczenie kultury organizacyjnej we wzmacnianiu filozofii SL (poziom mikro i makro zespołów)
Funkcjonowanie organizacji w praktyce „modelu-koloru” komunikowania się pomiędzy pracownikami
Przejawy komunikacji czerwonej
Przejawy komunikacji bursztynowej
Przejawy komunikacji pomarańczowej
Przejawy komunikacji zielonej
Przejawy komunikacji turkusowej
Rozbieżności na szczeblach zarzadzania odnośnie świadomości rzeczywistego „koloru-modelu” komunikacji organizacyjnej
Proces grupowy jako klucz do zarządzania – efektywne prowadzenie podległego zespołu
Fazy procesy grupowego – rekomendacje aktywności menadżerskiej, analiza i neutralizacja zagrożeń w warunkach środowiska zawodowego
Osiągnięcie samodzielności stanowiskowej i zadaniowej członków zarządzanego zespołu
Świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki zespołu – model partycypacji pracowniczej
Dynamiki reagowania w zespołach kierowniczych (układ horyzontalny i wertykalny)
Przegląd praktyk i procesów organizacji turkusu
INNOWACJE W PRAKTYKACH KRAJOWEGO RYNKU PRACY
Strategiczne centra wsparcia menadżerskiego we wdrożeniu zasad świadomego przywództwa – rola i możliwości działów eksperckich w organizacji (HR, EB, MA, PR)
Paradygmat „fantastycznego miejsca pracy” – rola menadżerska w odpowiedzialności za bieżące prowadzenie zespołu w sytuacjach wymagających korekt zachowań i działań kierunkujących wymagania i oczekiwania efektów pracy
Mentoring w podejściu SL jako element systemu podnoszenia jakości zarządzania strategicznego w organizacji
PERSONAL BRANDING MENADŻERA SŁUŻEBNEGO
Zarządzanie a przywództwo – budowanie osobistej marki menadżerskiej w filozofii SL
Świadomość roli przywództwa sytuacyjnego (model SL) w odniesieniu do aktualnego modelu kultury organizacyjnej
Praktyki związane z samorządzaniem – kierunki doskonalenia umiejętności menadżerskich
Partycypacja w zarzadzaniu i procesy doradcze
Mechanizmy rozwiązywania konfliktów
Ocenianie na zasadach partnerskich
Przywództwo służebne a zaufanie jako wartość przyszłości
Struktury organizacyjne i ich ewaluacja w kierunku turkusu
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.