Skuteczna komunikacja HR to fundament budowania zaufania oraz kształtowania kultury organizacyjnej wśród pracowników. Właściwie moderowane rozmowy to także znacząco niższy poziom stresu, niezależnie od skali problemu. Dlatego też przygotowaliśmy program, który ma wyposażyć uczestników w umiejętność prowadzenia rozmów w wariantach najczęściej realizowanych w praktyce HR-owej tj. rozmów interwencyjnych, profilaktycznych i operacyjnych.
Jednak podczas szkolenia omówione zostaną również techniczne aspekty prowadzenia rozmów w dziale HR z pracownikami np: kiedy i jak sporządzać notatki służbowe, kiedy warto zaprosić świadka do rozmowy, jak prowadzić rozmowy dotyczące naruszeń zasad, aby były zgodne z przepisami prawa i wewnętrznymi procedurami czy jak archiwizować dokumenty.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR każdego szczebla.
Cel szkolenia:
Zrozumiesz znaczenie i cel rozmów HR:
Dowiesz się, jak różne typy rozmów wpływają na procesy organizacyjne.
Otrzymasz praktyczne wskazówki, jak przygotować się do każdej rozmowy, by osiągnąć zamierzone rezultaty.
Weźmiesz udział w realistycznych symulacjach rozmów, zyskując pewność siebie i umiejętność dostosowywania komunikacji do różnych sytuacji i osobowości.
Dowiesz się, kiedy warto mieć świadka podczas rozmowy oraz kiedy i w jaki sposób sporządzić notatkę
Poznasz schematy rozmów interwencyjnych, profilaktycznych oraz rozmów w procesach HR:
Rozmowy interwencyjne: Nauczysz się, jak skutecznie reagować w sytuacjach kryzysowych, rozwiązywać konflikty i radzić sobie z trudnymi przypadkami pracowniczymi.
Rozmowy profilaktyczne: Zrozumiesz, jak zapobiegać problemom poprzez regularne rozmowy z pracownikami, wzmacniając tym samym ich zaangażowanie i motywację.
Rozmowy w procesach HR: Przećwiczysz schematy rozmów rekrutacyjnych, onboardingowych, ewaluacyjnych, rozwojowych oraz exit interview.
Metody pracy:
75 % czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych w poszczególnych procesach; po każdym z modułów uczestnicy biorą udział w grze symulacyjnej
25 % czasu – instruktaże, mini wykłady, rekomendacje, w czasie których pracujemy na dedykowanych skryptach, modelach, scenariuszach oraz odnosimy się do ugruntowanej wiedzy i modeli opisanych w literaturze fachowej przedmiotu
Przy każdym obszarze uczestnicy będą mieli okazję, by doskonalić swoje kompetencje poprzez ćwiczenia indywidualne, zadania grupowe, symulacje i gry strategiczne, zaś w ramach materiałów dodatkowych do wykorzystania w swojej pracy zawodowej otrzymają:
Modele rozmów, czyli praktyczne schematy ułatwiające przeprowadzenie i zapamiętanie kluczowych zasad poszczególnych rozmów
Dokumenty wspierające, czyli kontekst około komunikacyjny, który ma wpływ na efektywność przeprowadzania rozmowy
Zadania rozwojowe umożliwiające samodzielne doskonalenie umiejętności w środowisku pracy
archiwizacja i agregacja danych z rozmowy – kotwiczenie efektów
Podsumowanie modułu: autodiagnoza potencjału własnego w oparciu o testy diagnostyczne dotyczące kompetencji osobistych uczestników zrealizowane na pre-work: Test TKI oraz Test DISC wariant Marstoon
MODUŁ 2. ROZMOWY PROFILAKTYCZNE
Dotyczące świadomości grup stanowiskowych (np. potrzeba optymalizacji procesów, wprowadzenia zmian organizacyjnych/strukturalnych)
Dotyczące polityki komunikacji (wspierające/kierunkujące politykę komunikacji przy procesach HR)
Prowadzenie zebrań, spotkań, grup eksperckich
Podsumowanie moduły: gra doskonaląca umiejętności komunikacyjne w zakresie ekspresji niewerbalnej uczestników rozmowy
Moduł 3. ROZMOWY DEDYKOWANE PROCESOM HR
Prowadzenie spotkania „WITAJ W FIRMIE” (proces onboardingu w wariantach: 1:1/grupa/formuła tradycyjna- online)
Rozmowa monitorująca 30 (pierwszy miesiąc)
Rozmowa monitorująca 90 (pierwszy miesiąc)
Rozmowa podsumowywująca proces onboardingu (w wariantach: zakończenie współpracy/kontynuacja współpracy)
Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych
1 stopień Kirkpatricka – badanie satysfakcji ewaluacji szkoleń i rozwoju
3 stopień Kirkpatricka – badanie ewaluacji szkoleń – symulacja zmiany behawioralnej po interwencjach rozwojowych
Rozmowa dedykowana Szefom – przygotowanie do offboardingu pracownika (w wariantach: odejścia, awans, rotacja, przesunięcie czasowe + check lista proceduralna )
Rozmowa z pracownikiem dotycząca sukcesji (w wariantach: HR oraz HR + Nestor, etap sondowania/etap decyzji)
Kontraktowanie ustaleń dodatkowych (rozwojowych/strategicznych) z pracownikami
(w wariantach: uprawnienia/kontrakty rozwojowe/realizacja kontraktu rozwojowego/role projektowe)
Rozmowa kontraktującą wejście do programu program ZT
Rozmowa kontraktująca wyjście z programu ZT (w wariantach awans, rotacja, rezerwa kadrowa)
Rozmowa EXIT INTERVIEW (w wariantach inicjatywa Pracownika/ew. inicjatywa Pracodawcy)
Podsumowanie: Gra „Mądrość słów” dzięki której uczestnicy poznają kluczowe zasady udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych, a dodatkowo zwiększą swoją uważność w rozmowach z innymi ludźmi.
Podsumowanie modułu: gra negocjacyjna „TABU – Konflikt w pracy” – trójpozycyjne symulacje problemowe angażująca wszystkich uczestników warsztatu z wykorzystaniem „Waterline model” R. Harrisona
Moduł 5. ROZMOWY DEDYKOWANE PROFESJONALIZACJI DZIAŁAŃ HR
Prezentacje inwestorskie dla zarządu
Prezentowanie procesów HR (wyników, efektywności, rozliczenia projektów/programów realizowanych)
Podsumowanie modułu: symulacja rozmowy prezentacyjnej w modelu „elevator speech”
*Program szkolenia jest własnością Kompetea i jest chroniony prawami autorskimi. Jego Kopiowanie i powielanie jest zabronione.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.