Adresaci:
Pracownicy i menadżerowie działów Zakupów, Zaopatrzenia, Logistyki przedsiębiorstw produkcyjnych.
Cel szkolenia:
- Określenie roli Działu Zakupów i jego współuczestnictwa w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem.
- Odpowiedź na pytanie – gdzie jesteśmy jako jednostka zakupowa i jaką ścieżkę wdrożenia zmian powinniśmy wybrać
- Omówienie procesu zarządzania kategoriami i budowania strategii zakupowych
- Określenie możliwości optymalizacji zarządzania operacyjnego procesem zakupowym, logistyki i gospodarki magazynowej oraz wskazanie dobrych praktyk
- Przedstawienie rozwiązań informatycznych, wspierających proces negocjacji z dostawcami, oceny ofert i obiegu dokumentacji zakupowej.
- Omówienie kwestii zarządzania relacjami z dostawcami, w zależności od rodzaju asortymentu
- Przedstawienie przykładów, obrazujących poszczególne zagadnienia
- Przeprowadzenie ćwiczeń utrwalających nabytą wiedzę
Korzyści ze szkolenia:
- Nabycie teoretycznej i praktycznej wiedzy, popartej konkretnymi przykładami, w zakresie dobrych praktyk zakupowych i narzędzi umożliwiających obniżenie całkowitego kosztu nabycia (TCO)
- Uświadomienie uczestnikom, jakie zmiany mogą wdrażać w swoich firmach, żeby poprawić efektywność procesów zakupowych.
Metody pracy:
- Prezentacje
- Analiza przypadków
- Ćwiczenia praktyczne
Program szkolenia:
1. Transformacja z tradycyjnego działu zaopatrzenia w nowoczesną i efektywną jednostkę zakupową, główne zjawiska towarzyszące wdrożeniu zmiany.
- Wyzwania / problemy organizacji zakupowych
- Rola zakupów / zaopatrzenia w łańcuchu dostaw i strategii przedsiębiorstwa
- Tradycyjne zaopatrzenie a nowoczesne zakupy
- Zarządzanie zmianą w obszarze zakupów
- Analiza przypadku – wdrożenie zmiany – optymalizacja magazynowania
2. Strategia zakupowa / zarządzanie kategoriami
- Zarządzanie strategią zakupową
- Pozycjonowanie asortymentu (Macierz Krajlica) podstawą budowy strategii zakupowych i zarządzania kategoriami zakupowymi
- Budowanie strategii zakupowej dla poszczególnych kategorii zakupowych – decyzje w zakresie: liczby dostawców, przedmiotu zakupu, geograficznego obszaru działania, sterowania dostawami i polityką względem zapasów, podmiotu zakupów, miejsca tworzenia wartości dodanej, charakterystyki powiązań dostawca – odbiorca.
- Analiza przypadku – strategia zarządzania zakupami zapasów części zamiennych do instalacji produkcyjnych w przedsiębiorstwie przemysłowym w zakresie dotyczącym zarządzania zapasami.
3. Strategia zakupowa / Polityka Zakupów
- Profil kompetencyjny kupca,
- Zarządzanie informacją i efektywnością – Kluczowe Wskaźniki Efektywności (KPI).
- Określenie roli i znaczenia specyfikacji produktowych.
- Zarządzanie relacjami z dostawcami w zależności od rodzaju asortymentu.
- Centralizacja zakupów. Organizacja zakupów centralnych i grup zakupowych. Diagnoza i wybór modelu, Odpowiedź na pytanie – gdzie jesteśmy jako jednostka zakupowa i jaką ścieżkę wdrożenia powinniśmy wybrać.
4. Zarządzanie operacyjne procesem zakupowym
- Dokumentacja w procesie zakupowym
- Metody optymalizacji procesu i zwiększenia efektywności pracy kupca,
- Znaczenie drzewa kategorii i indeksu materiałowego
- Wykorzystanie narzędzi informatycznych wspierających proces,
- Przykłady rozwiązań i dobrych praktyk.
5. Prowadzenie negocjacji zakupowych
- model tradycyjny
- aukcje elektroniczne jednoparametrowe i wieloparametrowe
- gra symulacyjna.
Trener:
Ryszard Sobański
Doświadczony menadżer w zarządzaniu procesami zakupów, logistyki i gospodarki magazynowej. W latach 1996 – 2011 pracownik PKN ORLEN, w tym 12 lat na stanowiskach kierowniczych, 3 lata jako Dyrektor w obszarze zakupów. Wdrożył wiele innowacyjnych projektów, takich jak: strategie zarządzania asortymentem (części zamienne do instalacji produkcyjnych, usługi logistyczne), restrukturyzacja magazynów, optymalizacja wsparcia operacyjnego zakupów. Zapraszany jako prelegent na konferencje branżowe, tj. między innymi: LOGISTICS 2010, POLLOG 2010, EUROBUILD 2012, MAINTENANCE 2013. Aktualnie Prezes Zarządu VB Sp. z o.o. , spółki specjalizującej się w konsultingu logistycznym i zakupowym. Szef projektu budowy sieci sprzedaży dla PGE Obrót S.A. Autor zakupowej platformy aukcyjnej. Członek Polskiego Towarzystwa Menadżerów Logistyki (PTML).
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Terminy:
12-13 czerwca 2017, Gdańsk
Harmonogram godzinowy: 2 dni
Rozpoczęcie szkolenia 09:30
Przerwa kawowa 11:00 ; 15:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 16:30
Koszt uczestnictwa:
1290 zł + 23% VAT
* płatność za udział po szkoleniu
* przy zgłoszeniu większej ilości osób cena ustalana jest indywidualnie
Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu
Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania
W celu zgłoszenia się na szkolenie prosimy o wypełnienie formularza on-line znajdującego się na naszej stronie bądź pobranie formularza ze strony i przesłanie go faksem na numer 22 350 70 55 lub scanem na adres: info@kompetea.pl
W przypadku zainteresowania szkoleniem wewnętrznym z powyższego zakresu prosimy o kontakt.