Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Sprawdź tutaj

 Adresaci szkolenia:
  • Kadra wyższego i średniego szczebla zarządzająca zakupami,
  • Pracownicy działów zaopatrzenia, zakupów, logistyki
  • Planiści, dysponenci  zapasów, zakupów (surowców, komponentów, towarów, wyrobów)
Cel szkolenia:
  • Nabycie wiedzy związanej z  poprawą skuteczności procesów w obszarze zakupów
  • Przygotowanie uczestników do zastosowania w praktyce metod wyboru i oceny dostawcy, organizacji procesu zakupowego w przedsiębiorstwie, prognozowania popytu w celu opracowania planów zakupowych,
  • Nabycie umiejętności niezbędnych dysponentowi tj. wyznaczania wielkości zapasu zabezpieczającego i wielkości dostawy,
  • Zdobycie umiejętności poprawy dostępności produktów przy zwiększeniu efektywności procesu zakupowego
 Korzyści ze szkolenia:

Uczestnik posiądzie wiedzę i umiejętności oraz wykorzystania arkusza Ms Excel do:

  • zastosowania metod wyboru i oceny dostawcy
  • poprawy dostępności surowców, towarów i wyrobów gotowych
  • skutecznych negocjacji z dostawcą
  • możliwości poprawy trafności prognoz w formułowaniu planów zakupowych
  • dyskusji dotyczącej optymalizacji procesów zakupowych dla poszczególnych kategorii grup zakupowych
  • reorganizacji procesu zarządzania zakupami w przedsiębiorstwie

czas szkolenia wydłużony aż do 18h zegarowych

Dodatkowo, każdy uczestnik otrzyma:

  • Wzorcowy arkusz klasyfikacji ABC/XYZ pozycji z zakupu (Ms Excel)
  • Wzorzec kategoryzacji z wykorzystaniem macierzy Krajicka
  • Wzorzec macierzy 5 sił Portera
  • Arkusz edukacyjny z 14 modelami prognostycznymi (Ms Excel)
  • Arkusz kalkulacyjny zapas zabezpieczający (Ms Excel)
  • Dostęp do branżowej, wielojęzycznej platformy e-learningowej – jest to doskonała okazja do utrwalenia wiedzy zdobytej na szkoleniu oraz doskonalenia kompetencji językowych w obszarze logistyki
 Metody pracy:
  • Wykład
  • Ćwiczenia
  • Analiza przypadków
  • Symulacje obliczeniowe
  • Ćwiczenia grupowe z zastosowaniem burzy mózgów
  • Gra symulacyjna – uzupełnianie zapasów

Wykorzystanie oraz zastosowanie MS Excel w zarządzaniu zapasami (symulacje, case’y obliczeniowe, analiza przypadków).

Program szkolenia:

Dzień 1 – Zakupy jako element strategii przedsiębiorstwa

Zarządzanie zakupami w organizacji  – potężne źródło przewagi konkurencyjnej

  • Rola i miejsce procesów zakupowych w organizacji – czyli kto jest odpowiedzialny za świadome zakupy w firmie
  • Insourcing i outsourcing – czyli zanim kupisz to rozważ czy nie warto zrobić samemu
  • Zakupy w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa – czyli jaki wpływ ma proces zakupów na wyniki i działalność organizacji
  • Centralizować czy decentralizować zakupy w przedsiębiorstwie – czyli znajdź swoje rozwiązanie
  • Potrzeby informacyjne w zakresie zakupów
  • Asymetria informacyjna, czyli kto ma lepsze informacje ten ma przewagę w negocjacjach
  • E-procurement – istota z znaczenie w procesach zakupowych
  • Model TCO (Total Cost of Ownership) – czyli gdzie znaleźć oszczędności

Zarządzenie kategoriami zakupowymi – czyli dlaczego warto zrozumieć istotę kategorii zakupowych

  • Kategorie zakupowe – mit czy rzeczywista potrzeba przedsiębiorstwa
  • Kategorie zakupowe vs strategie zakupowe
  • Model Kraljica– czy jak dobrać strategię zakupową w przedsiębiorstwie

 Analiza rynku dostawców czyli wpływ struktury rynku dostawców na zarządzanie zakupami

  • Mechanizm rynkowy vs. zakupy
  • Pomiar struktury rynku dostawców
  • Relacje pomiędzy ceną a popytem
  • Wpływ dostawców na zarzadzanie firmą – model Portera

 Komunikacja z dostawcą –  czyli zrozum jakie „triki” negocjacyjne stosuje dostawca

  • Pozycjonowanie dostawców
  • Formy i narzędzia komunikacji
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Podstawowe formy komunikacji interpersonalnej i ich zastosowanie w praktyce
  • Poziomy relacji z partnerami biznesowymi
  • Wizerunek odbiorcy w oczach dostawcy

Dzień 2 – Operacyjne zarządzanie zakupami

Planowanie popytu i podaży w zmiennym otoczeniu rynkowym – czyli czy jak skutecznie zaprognozować potrzeby zakupowe

  • Rola prognozowania w procesie zakupowym – czyli jak trafnie zaplanować wielkość potrzeb zakupowych
  • Podstawowe metody prognozowania – czyli jak zbudować modele prognostyczne w MS Excel
  • Jak ocenić trafność prognozy – czyli do czego wykorzystać błąd prognozy

Powiązanie zakupów i zaopatrzenia – czyli czy łączenie funkcji kupca i dysponenta to dobre rozwiązanie

  • Organizacja procesu zakupów operacyjnych i zaopatrzenia w przedsiębiorstwie – czyli czy warto wdrożyć lean management w procesach zakupowych
  • Kupiec czy dysponent – czyli jak powiązać zakupy z zapasami
  • Podstawowe determinanty kształtowania zapasów w przedsiębiorstwie
  • Klasyfikacja ABC/XYZ – czyli jaki wpływ ma klasyfikacja asortymentów na dobór strategii zakupowej w przedsiębiorstwie
  • Rola zapasu zabezpieczającego w przedsiębiorstwie
  • Parametry dostaw – jak sprawić, by koszty utrzymania zapasu były jak najniższe, a ceny zakupu wciąż akceptowalne

Metody oceny i wyboru dostawcy – czyli jak wybrać i ocenić dostawcę

  • Proces kwotowania RFx (Request for Proposal, Request for Information, Request for Quotation)
  • System kwalifikacji i oceny okresowej dostawców
  • Metody wyboru dostawcy – czyli jak wykorzystać Excela do wyboru dostawcy
  • Modelowanie preferencji w ocenie dostawców
  • Prawidłowe wprowadzenie nowego dostawcy (Phase In Phase Out proces)

Controlling procesów zakupowych – czyli jak zmierzyć skuteczność procesu zakupowego

  • Podstawowe KPI w procesie zakupów – jak je zmierzyć i zinterpretować
  • Mierniki oceny pracy kupca i dysponenta
  • Controlling operacyjny jako narzędzie do poprawy procesu zarządzania zakupami
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:30
Zakończenie szkolenia 19:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30
Zakończenie szkolenia 17:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu, laptop dla każdego uczestnika* (*możesz obniżyć koszt szkolenia o 100 zł, korzystając z własnego komputera)

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania,


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Opinie Uczestników o szkoleniu:

„Szkolenie na wysokim poziomie zarówno merytorycznym, jak i organizacyjnym. Prowadzone przez ekspertów z zakresu logistyki, zarządzania zapasami. Zagadnienia teoretyczne omawiane na wielu przykładach z przedsiębiorstw, dodatkowo ćwiczenia praktyczne – MS Excel. Szkolenie w pełni zgodne z programem przedstawionym na stronie. Doskonały kontakt z organizatorami.” (Specjalista ds. zakupów, DANHOSS Sp. z o.o. Sp. komandytowa)

Kompetea all rights reserved

Strategiczne i operacyjne zarządzanie zakupami w przedsiębiorstwie
16-17.12.2019 Warszawa
1550 zł + 23% VAT/ osoba