Praca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemu ocen okresowych w organizacji, poprzez przygotowanie uczestników do procesu tworzenia, wdrażania, planowania, organizowania, prowadzenia ocen pracowniczych lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. Wspólne wypracowanie korzyści ocen okresowych, elementów składowych systemu w tym przygotowanie scenariusza, jak tworzyć i wdrożyć SOOP, jak wykorzystywać rozmowę oceniającą do rozwoju pracowników oraz jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie rozmów oceniających.
Adresaci szkolenia:
– osoby, które przygotowują się do opracowania i wdrożenia SOOP
– osoby, które mają za zadanie wdrożyć lub skorygować system oceny już istniejący
Korzyści ze szkolenia:
poznanie elementów składowych systemu ocen okresowych i przećwiczenie umiejętności tworzenia narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia motywującej rozmowy oceniającej w organizacji
opracowanie scenariusza umożliwiającego określanie w sposób jasny i klarowny konkretne, mierzalne i rozwijające cele na przyszłość z pracownikiem
wypracowanie modelu wdrożenia systemu ocen okresowych do organizacji w tym harmonogram kompanii informacyjnej
Jakie są założenia SOOP – określenie celów i założeń ocen okresowych z perspektywy zarządu, kadry kierowniczej i pracownika
Czym jest SOOP i jakie cele ma realizować, do jakich rezultatów może doprowadzić?
Korzyści związane z wdrożeniem SOOP z perspektywy ocenianego i oceniającego, poprzez pracę nad studium przypadku i przełożenie zebranych refleksji do rzeczywistości przedsiębiorstwa
Szanse i zagrożenia we wdrażaniu systemu w obszarze zarządzania zmianą i zmianą nastawienia uczestników procesu
Metody weryfikacji celów i wyników w korelacji ze strategią organizacji
Zespół projektowy opracowujący i wdrażający SOOP – definiowanie zasad budowy i działania
Zakres projektu oraz model SOOP dla organizacji
Jakie są metody oceniania – szanse i zagrożenia dla organizacji i uczestników SOOP
Elementy składowe systemu ocena tworzonego na bazie modelu kompetencyjnego
Model tworzenia systemu ocen w korelacji z MBO (zarządzanie przez cele)
Założenia i zasady tworzenie oceny 180stopnie
Wytyczne i „dobre praktyki” oceny wieloźródłowej – oceny 360stopni
Centrum Oceny/Centrum Rozwoju – ocena AC/DC
Feedback vs. Feedforward – co, jak i na kogo działa?
Określanie macierzy kompetencji dla organizacji i map kompetencyjnych dla stanowisk
Techniki diagnozy poziomu kompetencji
Techniki określania celów na kolejny okres – karta wynikowa
kaskadowanie celów
kryteria poprawnie sformułowanego celu, wskaźnikowanie, kotwiczenie celów
cele ilościowe i jakościowe realizowane na stanowisku
cele stanowiskowe wynikające z bazowych procesów biznesowych
Pakiet wspierający funkcjonowanie SOOP – regulamin, procedury, manual dla oceniającego, ocenianego czyli lista elementów składowych wspierających działanie SOOP w organizacji
Jakie działania towarzyszą skutecznemu wdrożeniu SOOP i jaki jest pakiet dobrych praktyk stosowanych na rynku HR?
Zespół wdrożeniowy – rola, zadania, zakres odpowiedzialności
Zasady i elementy składowe kampanii informacyjnej czyli tworzenie modelu kompanii informacyjnej
Zakres i metody szkoleń dla uczestników SOOP (oceniający, oceniany)
Procedury funkcjonowania SOOP w organizacji
Ewaluacja systemu i sposoby jego aktywacji
Narzędzia wspierające funkcjonowanie SOOP oraz powiązanie SOOP z innymi narzędziami HR
Jakie są sposoby minimalizacji oporów przed oceną poprzez poznanie psychologicznych aspektów oceniania ?
Sytuacje psychologicznie trudne i sposoby konstruktywnego reagowania, w tym techniki aktywnego słuchania, parafrazowania, zasady asertywności itp.
Opis sytuacji oceny i istota procesu ocenyczyli czynniki wpływające na obiektywny proces oceniania i pozytywny klimat rozmowy
Potencjalne błędy i pułapki oceniania i sposoby ich eliminowania
Radzenie sobie z oporem, emocjami i stresem – „trudna rozmowa oceniająca”
Techniki przekazywania informacji zwrotnej o wynikach oceny
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.