Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Skuteczne komunikowanie w lean manufacturing

Szkolenia zamknięte

Rozwiązania „szyte na miarę” są jedną z najskuteczniejszych form wsparcia rozwoju organizacji i budowaniu jej przewagi konkurencyjnej. Szkoląc z Kompetea otrzymujesz profesjonalne wsparcie na każdym etapie procesu, od momentu badania potrzeb aż po wdrożenie, przy udziale doświadczonych trenerów-praktyków oraz opiekunów projektu.

Pracujemy zgodnie z normą ISO 9001:2015, dlatego masz 100% pewność co do jakości naszych szkoleń wewnętrznych!

Korzyści ze szkolenia zamkniętego:

 OSADZENIE SZKOLENIA W REALIACH ORGANIZACJI – podczas szkolenia trener pracuje z grupą na wewnętrznych procesach firmowych, dokumentach, konkretnych sytuacjach problemowych

INDYWIDUALNE PODEJŚCIE – realizację szkolenia zamkniętego poprzedza diagnoza potrzeb szkoleniowych Klienta, w ramach bezpośrednich spotkań lub rozmów telefonicznych z przełożonymi/uczestnikami; szkolimy na terenie całej Polski, w siedzibie Klienta lub zewnętrznych ośrodkach szkoleniowych

 RAPORT POSZKOLENIOWY – w ramach działań poszkoleniowych przekazujemy Klientowi raport zawierający zestawienie ocen z ankiet ewaluacyjnych, podsumowanie przebiegu warsztatu, mocnych i słabych stron Uczestników oraz rekomendację dalszych działań

E-KONSULTACJE – po zakończonym projekcie dajemy możliwość zdalnych konsultacji z trenerem

INFORMACJE O SZKOLENIU
Adresaci szkolenia:

Kierownicy każdego szczebla, osoby zajmujące się koordynacją wdrożenia LEAN / KAIZEN, szefowie produkcji, mistrzowie, liderzy, kierownicy projektów Lean i innych, specjaliści.

Cel szkolenia:

Przekazanie umiejętności i wiedzy w zakresie skutecznego komunikowania się w organizacji przy użyciu narzędzi LEAN manufacturing oraz elementów wiedzy z pogranicza psychologii i socjologii dotyczącej skutecznej komunikacji i wywierania wpływu.

Korzyści ze szkolenia:
  • Poznanie sposobów komunikacji
  • Zdobycie wiedzy jak zidentyfikować strumienie nie skutecznej komunikacji
  • Poznanie technik wywierania wpływu Przećwiczenie technik komunikacyjnych zmierzających do budowania zaangażowania
  • Poznanie zasad tworzenia skutecznych zespołów
  • Poznanie struktury motywowania
  • Poznanie pułapek komunikacyjnych
  • Zrozumienie roli PRZWÓDZTWA LEAN
  • Zrozumienie ról: coach / mentor
  • Konsultacje e-mail z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia
Metody pracy:
  • ćwiczenia w zespołach
  • prezentacje uczestników
  • wykład
  • CASE STUDIES
  • Best Practice – wymiana doświadczeń
  • PROBLEM SOLVING – rozwiązywanie problemów
  • Zastosowanie narzędzi LEAN oraz narzędzi COACHing
Wyjściowy program szkolenia:

* w drodze konsultacji z Trenerem program szkolenia zostanie dopasowany do Państwa potrzeb

  1. Powitanie, rozpoznanie potrzeb i celu szkolenia, zdefiniowanie oczekiwań, ćwiczenie kreatywne.
  1. KOMUNIKACJA w firmie a LEAN Manufacturing
  • Definicje komunikacji  – co to oznacza? Komunikacja a MUDA
  • Po czym poznam skuteczną komutacje interpersonalną ?
  • CEL  – czyli co, kto, kiedy i z jakiego powodu ?
  1. Kodowanie i dekodowanie
  • Kontekst komunikatu
  • Szum zamierzony oraz niezamierzony
  • Sygnały werbalne oraz komunikaty niewerbalne
  • Mowa ciała i t p . – ćwiczenia
  • Człowiek i jego temperament a skuteczność wymiany myśli – test
  1. Skuteczność komunikacji
  • Pytanie a słuchanie
  • Rodzaje pytań – ćwiczenia
  • Coaching – pomocna dłoń
  • Mentoring  – pomocna wiedza
  • Kierunki komunikacji
  • Modele rozmów: polecenia, instruowanie, informacja zwrotna, coaching epizodyczny, korygowanie – ćwiczenia
  1. Bariery komunikacyjne i jak sobie z nimi radzić
  • Wtórna socjalizacja komunikacyjna pracownika w organizacji
  • Wywieranie wpływu – metody  – przykłady – ćwiczenia  oraz praca zespołowa
  • Techniki komunikacyjne w organizacji
  • Znaczenie autorytetu w skutecznej komunikacji  – formalne a nie formalne
  • Styl przywództwa a skuteczność komunikacji  – test
  1. Komunikowanie się w organizacji LEAN
    • Continuous Improvement = Ciągłe doskonalenie = CIĄGŁE KOMUNIKOWANIE
    • Visual Management
    • Hoshin Kanri & Shopfloor Management
    • Standaryzacja
    • Martyce kompetencji
    • Struktura zarządzania: pracownik, lider, mistrz, kierownik, dyrektor
    • Kaizen – system sugestii
    • 5S / TPM – systemy permanentnej informacji zwrotnej
    • Media komunikowania
    • Kultura komunikacji: spotkania, poczta e-mail,
    • Kwadrat Eisenhowera – wybór komunikatów a „mój CEL”
  2. Ludzka strona – Lean
  • Ludzie w LEAN
    • jak motywować:
    • pokolenia X, Y, Z
  • Umysł i mózg człowieka
  • Motywowanie – piramida
  • Zmiana nawyków
  • Negocjacje, poziomy komunikacji
  • Zespół w LEAN i Przywództwo
  1. Podsumowanie szkolenia:
  • Sesja GOLD Coaching uczestników vs. oczekiwania
  • Podsumowanie trenera
  • Ankiety
  • Dyplomy

Zakończenie szkolenia

Kompetea all rights reserved

09-10 lipca 2018 Wrocław, 12-13 listopada 2018 Wrocław, 11-12 grudnia 2018 Wrocław
1290 zł + 23% VAT/ osoba