Motto tego programu:
“Podstawą sukcesu w naborze nowego pracownika jest wiedza, kim on ma być i wiedza, jak sprawdzić, kim w rzeczywistości jest.”
Adresaci:
Szkolenie stanowi materiał dla każdego menedżera i specjalisty odpowiedzialnego za przygotowanie i/lub przeprowadzenie procesu naboru pracowników z zewnętrznego rynku pracy.
Cele szkolenia:
Korzyści ze szkolenia:
Podczas niniejszego szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:
Metody pracy:
Program szkolenia:
I. Przygotowanie się do rekrutacji a efektywność procesu selekcji.
Dokładna diagnoza potrzeby rekrutacyjnej
Cel modułu: Uczestnicy są świadomi, że sukces naboru pracowników zależy od właściwej odpowiedzi na pytania “kogo właściwie poszukuje organizacja?” potrafią sporządzić diagnozę bieżących potrzeb rekrutacyjnych i wskazać najodpowiedniejsze źródło kandydatów w kontekście danego naboru; potrafią wykorzystać (lub poprawić) istniejący w firmie opis stanowiska do przygotowania profilu „idealnego kandydata”
II. Reguły wyboru kanału i narzędzi rekrutacji i selekcji
2. Zasady doboru narzędzi selekcyjnych i przegląd najważniejszych technik dostępnych na rynku
Cel modułu: Uczestnicy zapoznają się z zasadami wyboru formy wywiadu i jego przeprowadzania; poznają podstawy przygotowywania m.in. Selection Center oraz narzędzia MAPP©; zapoznają się z wnioskami z autentycznego raportu poselekcyjnego wykonanego na podstawie zintegrowania wniosków z AC oraz MAPP©
III. Ocena aplikacji i przygotowanie się do wywiadu selekcyjnego
Cel modułu: ta część szkolenia skupia się na efekcie komunikatu rekrutacyjnego i tym, jak poradzić sobie z szybką administracyjną „obróbką” aplikacji; Uczestnicy dowiedzą się, jakie kroki najlepiej jest sformalizować i wystandaryzować; jak stworzyć formularze porządkujące niekompletne dane o kandydatach; na jakiej podstawie od razu usuwać niektóre aplikacje (czyli, jak oszacować granicę niepoprawności aplikacji, by nie stracić wartościowych kandydatur); jakie kryteria wstępnej oceny stosować; poznają najlepsze kryteria oceny aplikacji na różne stanowiska zarówno niższego jak i wyższego szczebla; Uczestnicy dowiedzą się jak na bazie aplikacji wnioskować o potencjale zawodowym kandydata; w tej części nacisk położony jest na warunki diagnostyczne wywiadu, czyli na te elementy rozmowy kwalifikacyjnej, które zmieniają ją ze zwykłej rozmowy poszerzającej wiadomości z życiorysu w pełną technikę diagnostyczną
IV. Zasady przeprowadzania wywiadów selekcyjnych i umiejętności formułowania wniosków a w konsekwencji ocen
Cel modułu: symulacje wywiadów behawioralnych; analizowanie i ocenianie.
Trener:
dr Kinga Padzik
Ekspert w dziedzinie oceny i rozwoju pracowników oraz projektowania stanowisk pracy. Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Psychologii UW Warszawskiego oraz studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania tejże uczelni ukończonych tytułem doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wieloletni konsultant w zakresie doboru, oceny i rozwoju pracowników, projektowania stanowisk pracy oraz organizacji pracy. Specjalista w zakresie AC oraz systemów okresowej oceny pracowniczej (SOOP) posiadający także autorskie programy w zakresie obydwu tych metod. Wieloletni współpracownik Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, w ramach której jest kierownikiem studiów podyplomowych z zakresu ZZL w SWPS oraz kierownikiem bloku specjalizacyjnego Psychologia Organizacji i Pracy. Jest także wykładowcą akademickim. Autorka pierwszego na polskim rynku leksykonu z zakresu dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi oraz wielu publikacji specjalistycznych i kilku naukowych. Stały współpracownik Wydawnictwa ABC (WoltersKluwer Polska), w ramach którego wydała książkę poświęconą nowej generacji aplikacji do oceny pracowników wraz z praktycznym narzędziem IT oraz dla którego w ramach Serwisu HR opracowała kilkanaście procedur ZZL poświęconych przeprowadzaniu takich procesów jak: Assessment Center, Development Center, zarządzanie kompetencjami, okresowa ocena pracowników, budowa planów ścieżek karier i planów sukcesji, rekrutacja pracowników, selekcja pracowników, dopasowanie pracownika do stanowiska pracy, opisy stanowisk pracy. Licencjonowany konsultant techniki MAPP (Motivational Appraisal of Personal Potential). Prowadzi także szkolenia z tematyki towarzyszącej zakresowi oferowanych usług doradztwa personalnego. Główne zainteresowania zawodowe to rozwiązania dotyczące zarządzania pracą zespołów zadaniowych bazujące na wykorzystaniu pełnej lub częściowej wirtualizacji oraz pełnego odpersonalizowania kontaktów między członkami zespołu, a także aspekt zarządzania pracą ludzi poprzez grupy projektowe/zadaniowe i związane z tym zagadnienia integracji wewnątrzgrupowej, zarządzania emocjami i konfliktami. Zainteresowania naukowe koncentrują się na charakterystyce procesów poznawczych i afektywnych w warunkach wirtualnych.
Czas trwania: 2 dni
Wartość projektu: 7900 zł + 23% VAT
Cena zawiera: analizę potrzeb szkoleniowych (rozmowa telefoniczna/telekonferencja lub/i pretest i postest), realizację szkolenia wg ustalonego programu dla gr do 10 osób, materiały dydaktyczne, dyplomy dla Uczesników
Kompetea all rights reserved