Moduł 1. WYSTĄPIENIA PUBLICZNE ONLINE
Cel: Uświadomienie uczestnikom podstawowych zasad online w wystąpieniach publicznych
- Praca z kadrem – jak ustawić kadr, żeby był wzmocnieniem przekazu.
- Perspektywa – żabia, ptasia czy neutralna?
- Światło – na co zwrócić uwagę, czego unikać.
- Oko kamery – jak wykorzystać kamerę, żeby odbiorcy mieli poczucie, że przekaz jest kierowany do nich, a nie w próżnię.
Moduł 2. ZASADY TWORZENIA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH – SCENARIUSZ
Cel: Poznanie przez uczestników zasad wystąpień publicznych
- Jak zacząć i jak zakończyć (zamknąć) wystąpienie? (Kierunek, Koszyści, Fun)
- Struktura budowania wystąpienia publicznego.
- Kotwice – jak zainteresować publiczność i sprawić, aby lepiej rozumiała i zapamiętała wystąpienie.
- Schematy językowe w wystąpieniach publicznych. Jak mówić, a jak nie mówić, aby dobrze wypaść.
- Zasady budowania kontaktu w trudnych sytuacjach
Moduł 3. JAK ZOSTAĆ CHARYZMATYCZNYM MÓWCĄ
Cel: Uświadomienie uczestnikom istoty komunikacji interpersonalnej w wystąpieniach publicznych
- Istota autoprezentacji i wystąpień publicznych.
- Psychologia pierwszego wrażenia
- Mowa ciała: gesty – ich rola i znaczenie, mimika twarzy.
- Techniki budowania kontaktu z audytorium.
- Sposoby budowania własnej wiarygodności. Identyfikacja umiejętności i wewnętrznych zasobów w kontekście autoprezentacji i wystąpień publicznych.
- Spójność i brak spójności w wystąpieniach publicznych.
- „Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha” – Jak cię widzą tak cię piszą, czyli jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.
- Stres w wystąpieniach publicznych: identyfikacja indywidualnych schematów reagowania na stres.
- Techniki radzenia sobie ze stresem w sytuacjach publicznych.