WPROWADZENIE DO SZKOLENIA
- Przedstawienie agendy, celów szkolenia i potrzeb szkoleniowych uczestników
- Kontrakt szkoleniowy (organizacyjny, logistyczny, merytoryczny)
- Twórcza rozgrzewka
FUNDAMENT – METODYKA SZKOLEŃ I ROZWOJU W ORGANIZACJACH
Cel modułu: dowiesz się o najważniejszych elementach procesu uczenia się dorosłych oraz roli trenera wewnętrznego w organizacji
- Proces uczenia się dorosłych i elementy kształcenia – jakie mechanizmy warto znać, z punktu widzenia prowadzenia szkoleń
- Etapy uczenia się dorosłych: cykl uczenia się doświadczalnego według Kolba oraz stożek doświadczenia Dale’a – jak je wdrożyć w plan szkolenia?
- Rola trenera wewnętrznego w organizacji – kluczowe cechy skutecznego działania rozwojowego; możliwości i ograniczenia
- Najczęściej popełniane błędy w procesie transferu wiedzy i umiejętności
IDENTYFIKACJA I ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Cel modułu: dowiesz się jak zidentyfikować deficyty w wiedzy, umiejętnościach i postawach
- Metody stosowane w diagnozie potencjału rozwojowego pracowników – jak wybrać technikę adekwatną do potrzeb
- Ankieta
- Wywiad
- Grupa focusowa
- Rozmowa z interesariuszami projektu
- Przegląd dokumentów organizacyjnych, raportów, analiz
- Benchmark
- Wnioski z procesu ->prezentacja do osób decyzyjnych z rekomendacją działań rozwojowych