Szkolenie super. Spełniło wszystkie moje oczekiwania. Trener świetnie wykonała swoją pracę nie jednokrotnie pokazując i objaśniając elementy poboczne, aby mieć dobry kontekst i właściwą wiedzę do zrozumienia problemu.
Jak w przyszłości będę szukać szkoleń to z pewnością będę sprawdzał ofertę Kompetea, bo świetną pracę wykonujecie.
Jeszcze raz dziękuję serdecznie za kawał dobrej pracy ????
STILL Polska Sp. z o.o., Inżynier Serwisu
Kompetea, opinia o szkoleniu HR, Train the trainer
5.0
2022-11-04T09:09:45+00:00
STILL Polska Sp. z o.o., Inżynier Serwisu
Szkolenie super. Spełniło wszystkie moje oczekiwania. Trener świetnie wykonała swoją pracę nie jednokrotnie pokazując i objaśniając elementy poboczne, aby mieć dobry kontekst i właściwą wiedzę do zrozumienia problemu. Jak w przyszłości będę szukać szkoleń to z pewnością będę sprawdzał ofertę Kompetea, bo świetną pracę wykonujecie. Jeszcze raz dziękuję serdecznie za kawał dobrej pracy ????
https://kompetea.pl/testimonials/tt-1/
5.0
1
Jeżeli prowadzisz szkolenia wewnętrzne, instruktaże, grupy robocze czy projektowe i chcesz rozszerzyć swoje kompetencje, a do tej pory nie miałeś okazji ukończyć metodycznej szkoły trenerów, to szkolenie jest dla Ciebie!
“TRAIN THE TRAINER PREMIUM” to 3 dni szkolenia otwartego oraz indywidualna standaryzowana superwizja. Dzięki takiemu układowi nie tylko uporządkujesz swoją wiedzę i przećwiczysz poszczególne kompetencje trenerskie, ale także zyskasz przestrzeń na omówienie osobistych trudności.
TRENING WŁAŚCIWY - 3 dni
24 h zegarowe intensywnego warsztatu, prowadzonego przez metodyka i autora szkoły trenerskiej; kurs został przygotowany tak, by każdy uczestnik po jego ukończeniu miał rzeczywiste umiejętności do pracy w obszarze szkolenia i rozwoju
SUPERWIZJA - 1h
praca 1:1 z Trenerem w formule online; przestrzeń do przećwiczenia wybranego elementu szkolenia, przeanalizowania przygotowanych przez siebie materiałów czy planu warsztatu pod kątem metodycznym, przeanalizowania napotkanych trudności w pracy z grupą itp.;
sam decydujesz kiedy i na co wykorzystasz swój czas!
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane przede wszystkim do osób pełniących rolę trenera wewnętrznego (lub osób przygotowujących się do tej roli) realizujących zarówno szkolenia miękkie, jak i instruktażowe, onboardingowe etc
Korzyści ze szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli m.in:
Zidentyfikować potrzeby szkoleniowe uczestników
Samodzielnie zaprojektować szkolenie zgodnie z cyklem uczenia się dorosłych
Dobrać właściwe ćwiczenia, gry, case’y
Przygotować czytelne materiały szkoleniowe dla uczestników
Samodzielnie poprowadzić szkolenie stacjonarne lub on-line
Reagować na pojawiające się sytuacje trudne
Zarządzać czasem na szkoleniach
Umiejętnie zaprojektować i przeprowadzić aktywności ewaluacyjne zgodnie z założeniami projektu
Zbudować profesjonalny wizerunek Trenera Eksperta
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, nakierowane na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Wykorzystywane formy pracy z grupą:
Mini wykłady, prezentacje
Instruktaże narzędziowe, symulacje wdrożeń
Ćwiczenia indywidualne , zespołowe, grupowe
Testy, kwestionariusze, diagnostyka użytkowa – do wykorzystania w praktyce własnej uczestników oraz narzędzia diagnozujące zespoły wraz interpretacja wyników i konsultacja bieżąca w wymiarach indywidualnym i/lub grupowym
Analiza studiów przypadków, praca warsztatowa
Analiza dobrych praktyk rynkowych w ramach tematyki merytorycznej
Zadanie pre-work
Zadanie wdrożeniowe
Konsultacje poszkoleniowe dla każdego uczestnika wraz z rekomendacjami wdrożeniowymi
Cel modułu: dowiesz się jak zaprojektować efektywne (a nie tylko efektowne) szkolenie
Definiowanie celów rozwojowych w obszarze wiedzy, umiejętności i postaw
Wybór metod szkoleniowych – omówienie i rekomendacja
Miniwykład
Case study
Ćwiczenia indywidualne i grupowe
Gry szkoleniowe
Scenki
Dyskusje moderowane
Kwestionariusze itp
Planowanie struktury szkolenia – grupowanie, pozycjonowanie i kolejność treści przekazywanych uczestnikom
Przygotowanie materiałów szkoleniowych
Czytelność a atrakcyjność
Zasady merytoryczne i wizualne projektowania poszczególnych materiałów szkoleniowych: prezentacja wiodąca, skrypty, manuale, testy i kwestionariusze, arkusze ćwiczeń
Techniczne aspekty szkolenia – przygotowanie sprzętu audiowizualnego ( m.in. rzutnik, flipchart, projektor multimedialny) i przygotowanie sali – przestrzeń pracy trenera
Semantyka w procesie uczenia się
Skąd czerpać pomysły?
Przygotowanie różnych aktywności szkoleniowych dla realizacji wybranych procesów organizacyjnych:
On-boardingu
Instruktaży stanowiskowych
Wsparcia on-the-job podległych pracowników
Instruktaży zadaniowych
Karta Strategiczna Projektu jako narzędzie wspierające Trenera we wdrożeniu i koordynacji szkolenia
Kwestionariusz Strategic Project matrix jako narzędzie skutecznego projektowania procesu szkoleniowego (jednostki szkoleniowej, cyklu, programu typu akademia)
REALIZACJA SZKOLENIA – TRENING WŁAŚCIWY NA SALI SZKOLENIOWEJ LUB ON-LINE
Cel modułu: dowiesz się jak przeprowadzić szkolenie stacjonarne lub on-line, dbając o proces grupowy, ramy czasowe, aktywność uczestników; nauczysz się reagować na sytuacje trudne
Proces grupowy
Fazy rozwoju grupy i role grupowe
Utrzymywanie pozytywnego nastawienia i koncentracji – budowanie klimatu
Trudne zachowania uczestników – postępowanie wobec oporu w grupie, radzenie sobie z trudnymi emocjami
Autoprezentacja trenera i jej wpływ na przekaz szkoleniowy:
Mowa ciała, praca głosem
Panowanie nad stresem
Jak zdobyć zaufanie grupy?
Treści w przekazie „sali szkoleniowej” (wyświetlone -> przeczytane -> omówione -> przyswojone)
Trudności na sali szkoleniowej – jak im zapobiegać i jak je neutralizować
Mała aktywność uczestników
Niezdyscyplinowana grupa
Zbyt duża ilość pytań
Problemy techniczne
Sytuacja kryzysowe
Udzielanie instrukcji do zadań i moderowanie dyskusji
Sposoby angażowania/aktywizowania uczestników
„Rytuały szkoleniowe”– praktyki trenerów biznesu, które wspierają jakość transferu wiedzy i budują markę własną Trenera
Zarządzanie czasem na szkoleniach
Planowanie harmonogramu i efektywne wykorzystanie czasu
Dynamika grupy a plan szkolenia – co zrobić kiedy założenia rozmijają się z możliwościami
Korzystanie z marginesów czasowych
Interaktywne metody pracy z uczestnikami szkoleń (m.in. Kahoot, Miro, Whiteboard)
Aplikacje do prowadzenia szkoleń online (m.in. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet)
Cel modułu: dowiesz się jak ocenić skuteczność szkolenia, zidentyfikować obszary do poprawy i dostosować przyszłe działania szkoleniowe
Modele ewaluacji Kirkpatricka i Philipsa – kiedy, co i komu służy a co nie jest efektywne
Ocena wrażenia (bezpośrednio/ pośrednio po szkoleniu)
Ocena efektów uczenia się
Ocena umiejętności
Ocena postaw
Ocena zachowania
Ocena wskaźników organizacyjnych
Jak przygotować dobrą ankietę
ROI w szkoleniach – sposoby rozliczania efektywności szkoleń
Korzyści niewymierne szkolenia i wartości dodane z projektów szkoleniowych
Raport poszkoleniowy jako punkt wyjścia do kolejnych projektów rozwojowych w organizacji
Efekty i konsekwencje dopasowanej i niedopasowanej ewaluacji – dla prowadzącego, uczestników, działu HR, organizacji.
INDYWIDUALNA KARTA ROZWOJU ZAWODOWEGO – rozwój marki osobistej trenera
Cel modułu: jakie są moje mocne strony jako trenera, w jakim obszarze chcę się rozwijać
Kompetencje osobiste – sposób przekazywania wiedzy i umiejętności, budowanie autorytetu
Samorozwój trenera w kontekście doskonalenia umiejętności i wiedzy merytorycznej; self-directed learning
Trendy w obszarze szkolenia i rozwoju
Model CCAF – skuteczne narzędzie bieżącego feedbacku szkoleniowego dla trenera
Etyka pracy trenera
Prowadzący:
Ekspert obszaru – szkolenia HR. Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie w obszarze HR (ścieżka menadżerska, ekspercka i wdrożeniowa). Realizator projektów implementacji /optymalizacji procesów HR w organizacjach w randze Kierownika projektu, Eksperta oraz Konsultanta wiodącego. Współtwórca, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Trenerstwo i Coaching w WSZP w Warszawie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji.
Obszar wiedzy fachowej:
Zarządzanie kapitałem pracowniczym,
Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje)
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
SUPERWIZJA: 1h pracy online z Trenerem, ustalane indywidualnie; do wykorzystania przez 6 msc od dnia ukończenia szkolenia
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.