Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

 Adresaci szkolenia:

Szkolenie adresowane do osób chcących uzyskać równowagę między życiem zawodowym a osobistym, wzmocnić pewność siebie i dotrzeć do zasobów swojego potencjału.

Cel szkolenia:

Podniesienie świadomości uczestników dotyczącej równoważenia rozwoju zawodowego i osobistego oraz wyposażenie w praktyczne techniki podnoszące efektywność zawodową i osobistą. Poznanie metod diagnozowania i skutecznego radzenia sobie z obciążeniami oraz obniżania poziomu stresu, poznanie narzędzi pozwalających lepiej zarządzać sobą w czasie i osiągnąć stan harmonii i równowagi.

Wzmacnianie pewności siebie, budowanie poczucia własnej wartości, docieranie do swoich kompetencji, zasobów i talentów. Odnalezienie harmonii pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, nabycie umiejętności relaksacji w stresujących warunkach oraz odnalezienia inspiracji do rozwoju i odszukania w sobie pozytywnych emocji.

 Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy uświadomią sobie, jak ważne jest równoważenie życia osobistego i zawodowego, poznają techniki, dzięki którym dotrą do swojego potencjał i podniosą efektywność. Wzmocnią swoje umiejętności dotyczące radzenia sobie ze stresem oraz poznają techniki zarządzania emocjami. Poznają metody, dzięki którym uporządkują codzienne zadania i działania, aby podejmować skuteczniejsze decyzje, a przez to szybciej osiągać cele i odnosić większe sukcesy. Efektem udziału w warsztatach będzie odzyskanie poczucia kontroli nad własną pracą, większe zaufanie do podejmowanych decyzji i zdecydowane zmniejszenie odczuwanego stresu. Uczestnicy wzmocnią swoją pewność siebie, poznają techniki umożliwiające budowanie poczucia własnej wartości, nauczą się docierać i wykorzystywać  swoje  wewnętrzne zasoby. Poznają wiele technik mentalnych, zwiększą swój potencjał, wyznaczą cele, wytyczą drogę do realizacji swojej mapy marzeń.

 Metody pracy:

Trening ma charakter zajęć interaktywnych – ćwiczenia będą wykonywane indywidualnie, w parach i mniejszych grupach zadaniowych z wykorzystaniem m.in. następujących metod szkoleniowych: dyskusje moderowane, praca w podgrupach, praca indywidualna, mini wykłady, pogadanka, mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.  Struktura dokonywania pożądanych zmian odbywa się na trzech fundamentalnych poziomach: wiedzy, umiejętności, wartości i postaw.

Program szkolenia:

MODUŁ 1. RÓWNOWAGA W ŻYCIU PRYWATNYM I ZAWODOWYM 

Cel: Uświadomienie uczestnikom na czym polega równowaga zawodowa i osobista. 

  • Koło życia – mój stosunek do pracy i innych wartości
  • Role społeczne i maski
  • Poziomy neurologiczne Roberta Diltsa, ich kaskadowa struktura i wpływ na życie.
  • Przekonania – wewnętrzni sabotażyści czy uskrzydlacze naszych działań?
  • Jak wykorzystać siłę przekonań do osiągania sukcesu?
  • Wartości – motor napędowy naszych działań.

 MODUŁ 2. CZYM JEST STRES, JAKIE SĄ JEGO ŹRÓDŁA? FIZJOLOGICZNE I PSYCHOLOGICZNE PRZEJAWY SYTUACJI STRESOGENNYCH WPŁYWAJĄCYCH NA ZABURZENIE RÓWNOWAGI W ŻYCIU

Cel: Uświadomienie uczestnikom wewnętrznych i zewnętrznych czynników stresowych, które zaburzają poczucie kontroli, harmonii i równowagi

  • Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
  • Czym jest stres;  rodzaje stresu (eustres, dystres);
  • Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
  • Przyczyny chronicznego stresu
  • Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
  • Fizjologiczne  przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała)
  • Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Fazy stresu – od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”
  • Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność).

MODUŁ 3. JAK OSIĄGNĄĆ RELAKS I WEWNĘTRZNY SPOKÓJ

 Cel: wyposażenie uczestników w praktyczne techniki obniżające poziom stresu w celu wzmocnienia pewności siebie, zachowania równowagi i harmonii

  • Kiedy stres pomaga, a kiedy blokuje pewność siebie?
  • Gimnastyka mózgu – ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe
  • Office aerobik – ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe – ćwiczenia Dennisona, technika Jacobsona jak zredukować stres przed wystąpieniem publicznym
  • Ćwiczenia oddechowe – kontrola tętna, rozluźnianie mięśni
  • Trening relaksacji neuromięśniowej
  • Techniki umysłowe – wizualizacje, afirmacje
  • Techniki automotywacyjne
  • Odpoczynek i sen
  • Relaksująca muzyka
  • Dieta

 MODUŁ 4. JAK POPRAWNIE FORMUŁOWAĆ CELE 

Cel: Poznanie metod dobrze określonego celu oraz docierania do potencjału w celu osiągnięcia równowagi w życiu zawodowym i osobistym

  • Sztuka stawiania celu – SMARTER – kiedy nasze cele są paliwem?
  • Cele zawodowe i osobiste, czy są spójne?
  • Pytania kartezjańskie – matryca badania ekologii celu
  • Motywacja a realizacja wyznaczonych celów – metoda CUD.
  • Wizualizacja – sposób motywacji, wzbudzania pozytywnych emocji i wzmacniania pewności siebie
  • Wyobraźnia – jak ją wykorzystać przy realizowaniu celów
  • Docieranie do zasobów na linii  czasu
  • Mapa Marzeń – zaprojektuj swoją przyszłość, wzbudź pozytywne emocje i zmotywuj do działania

MODUŁ 5. STYLE PRACY A PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA CZASEM

Cel: Uświadomienie uczestnikom barier utrudniających skuteczne zarządzanie sobą w czasie oraz  analiza własna „rozpraszaczy” czasu

  • Bariery utrudniające skuteczne zarządzanie sobą w czasie, czyli które poglądy i nawyki powinniśmy zmienić
  • Pozytywne i negatywne nawyki związane z wykorzystaniem czasu
  • Co zyskasz zarządzając czasem – korzyści z zarządzania sobą w czasie
  • Obalamy mity – wielozadaniowość i twórczy bałagan
  • Codzienna rutyna – ile czasu przecieka nam przez palce?
  • Remanent czasu – analiza własna
  • Pożeracze czasu – przyczyny i środki zaradcze

 MODUŁ 6. STRUKTURALIZACJA CZASU – NAJPIERW RZECZY NAJWAŻNIEJSZE, CZYLI JAK USTALAĆ  PRIORYTETY, ŻEBY MIEĆ POCZUCIE KONTROLI, RÓWNOWAGI I WEWNĘTRZNEGO SPOKOJU

Cel: Poznanie metod ustalania priorytetów

  • Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa – dlaczego praca czasem nas frustruje?
  • Zasada Pareta – 20/80 – jak ustalić priorytety?
  • Metoda ABC – najpierw ważne czy pilne?
  • Krzywa wydajności pracy – jak ją określić i wykorzystać w planowaniu zadań?
  • Matryca Eisenhowera – gdzie powinno być nasze serce?

MODUŁ 7. PLANOWANIE PRACY WŁASNEJ – KLUCZEM DO SUKCESU. JAK WYKORZYSTAĆ NAWYKI, ŻEBY OSIĄGNĄĆ WORK- LIFE&BALANCE?

Cel: Poznanie metod planowania pracy własnej. Opracowanie skutecznych zasad codziennego zarządzania czasem Indywidualnego Planu Działania

  • Metoda ALPEN – jak wykorzystać do robienia harmonogramu
  • Reguła 60 : 40 – jak planować realistyczne plany
  • Kalendarz Covey’a – planowanie tygodniowe
  • Hierarchia ważności zadań tygodniowych
  • ZEN TO DONE Leo Babauty – innowacyjne podejście ułatwiające organizację pracy
  • Dwa ekspresowe rozwiązania Keith Abrahama
  • Zasady wspomagające skuteczną organizację pracy:
    • koło ratunkowe:  ”zasada 1”, „zasada 2 minut”, „zjedz tę żabę”, „reguła 5…4…3…2…1”
    • metoda POMODORO
    • listy kontrolne – samokontrola i redukcja codziennego stresu
  • Jak maksymalnie wykorzystywać swój umysł – organizacja jednostek pracy umysłowej, krzywa wydajności dobowej, przerwy, relaks i koncentracja

Moduł 8. MÓJ POTENCJAŁ, MOJA WEWNĘTRZNA SIŁA – JAK WZMACNIAĆ PEWNOŚĆ SIEBIE I JAK JĄ WYKORZYSTAĆ DO BUDOWANIA RÓWNOWAGI MIĘDZY ZYCIEM ZAWODOWYM A PRYWATNYM

Cel: Uświadomienie uczestnikom ich wewnętrznych zasobów i tego co buduje ich wewnętrzną siłę. 

  • Pewność siebie – od czego zależy?
  • Co wiem o sobie? Jak rozstać się ze schematami, które nas osłabiają i demotywują?
  • Moje mocne i słabe strony (samoocena)
  • Moja lista życiowych sukcesów, czyli jak nauczyć się doceniać siebie
  • Pewność siebie – jak zasilać swoje korzenie?
  • Mój system wartości – kręgosłup pozwalający wyznaczyć priorytety
  • Myśli  – afirmacja i jej znaczenie w budowaniu pewności siebie
  • Ograniczające przekonania – jak je zmienić na pozytywne
  • Wdzięczność – metoda czyszczenia mózgu z „chwastów”
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

centrum konferencyjne Golden Floor Millennium Plaza; Al.Jerozolimskie 123A, 02-017 Warszawa

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Work-life balance
18-19.12.2023 Warszawa
1550 zł + 23% VAT