Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Czy zdarza Ci myśleć, że doba jest za krótka, aby zdążyć wykonać wszystkie zadania? Czy zdarza Ci się odkładać ważne sprawy na później, z powodu braku czasu? Czy czujesz się przytłoczony ilością zadań w ciągu dnia i nie wiesz od czego zacząć? Jeśli tak, to znak, że dobrze trafiłeś. Na tym szkoleniu będziemy wspólnie pracować nad technikami i narzędziami, które pomogą Ci lepiej zarządzać swoim czasem, zwiększyć produktywność i skuteczność w realizacji celów zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Cel szkolenia:

Poznanie metod zarządzania sobą w czasie w celu poprawienia efektywności zawodowej i osobistej

 Korzyści ze szkolenia:
  • Poznają bariery psychologiczne, które utrudniają zarządzanie sobą w czasie
  • Dokonają oceny wykorzystywania czasu w swoim aktualnym życiu
  • Nauczą się, w jaki sposób ustalać priorytety i odróżniać rzeczy ważne od nieważnych
  • Będą potrafili poprawnie formułować swoje cele krótko i długoterminowe
  • Nauczą się planować działania konieczne do osiągania celów
  • Dokonają analizy wykorzystania czasu w swojej pracy
  • Poznają bariery, które utrudniają efektywne wykorzystanie czasu w pracy
  • Nauczą się wykorzystywać poznane narzędzia dla planowania i wykonywania działań
  • Nabędą wiedzę na temat możliwości szybkiego i skutecznego pozyskiwania informacji, dzięki technikom pozwalającym na oszczędność czasu
 Metody pracy:

Trening ma charakter zajęć interaktywnych – ćwiczenia będą wykonywane indywidualnie, w parach i mniejszych grupach zadaniowych.  Struktura dokonywania pożądanych zmian odbywa się na trzech fundamentalnych poziomach: wiedzy, umiejętności, wartości i postaw.

Program szkolenia:

Moduł I. CO ZROBIĆ BY CZAS NIE PRZECIEKAŁ PRZEZ PALCE? STYLE PRACY A PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA CZASEM

Cel: Uświadomienie uczestnikom barier utrudniających skuteczne zarządzanie sobą w czasie oraz analiza własna „rozpraszaczy” czasu

  • Pozytywne i negatywne nawyki związane z wykorzystaniem czasu
  • Pożeracze czasu – kiedy „kilka minut” zamienia się w godziny
  • Co zyskasz zarządzając czasem? Jak skuteczne zarządzanie czasem wpływa na osiąganie celów?
  • Typologia osobowości wg C.G. Junga – mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem

Moduł II. PROKRASTYNACJA KONTRA DZIAŁANIE

Cel: Poznanie schematów i rytuałów, które są kluczem do efektywnego działania

  • Czym jest prokrastynacja?
  • Eliminacja czynników rozpraszających – jak skupić swoją uwagę i „zrobić to teraz”?
  • Rytuały – kluczem do efektywności w nowej rzeczywistości
  • Schemat dnia – na co zwrócić uwagę, jakich pułapek się ustrzec?
  • Rytm dnia – jak wykorzystać krzywą wydajności dnia, jak ją określić i wykorzystać w planowaniu zadań?
  • Celebracja – dlaczego się wynagradzać i kończyć dzień z pozytywnym myśleniem?
  • Obalamy mity – wielozadaniowość i twórczy bałagan 

Moduł III. JAK POPRAWNIE SFORMUŁOWANE CELE WPŁYWAJĄ NA PLANOWANIE CZASU

Cel: Poznanie metod dobrze określonego celu oraz docieranie do potencjału

  • Koło życia – wartości wpływające na moje decyzje
  • Sztuka stawiania celu – SMARTER – kiedy nasze cele są „paliwem”?
  • Pytania kartezjańskie – matryca badania ekologii celu
  • Określenie potencjału, czyli swoich zasobów
  • Motywacja a realizacja wyznaczonych celów – Metoda CUD- u.

Moduł IV. JAK ZARZĄDZAĆ SWOIM CZASEM, GDY CHCĄ ZARZĄDZAĆ NIM INNI?

Cel: Poznanie kluczowych zasad ustalania współpracy i komunikacji asertywnej

  • Zarządzanie swoim czasem, a polecenia przełożonych – jak sobie radzić w sytuacji otrzymania dodatkowych zadań?
  • Jak rozmawiać z przełożonymi i współpracownikami, aby chronić swój czas?
  • Jak delegować, aby osiągnąć więcej pracując mniej?
  • Metoda POOCO – upewnij się, że wiesz co i jak masz zrobić
  • Czyje „małpy” nosisz na swoich plecach – sztuka asertywności
  • Asertywność – stwórz długą listę NIE i krótką listę TAK
  • Narzędzia komunikacyjne:
    • parafraza „Jeśli dobrze rozumiem”
    • siła pytań – jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi – rodzaje pytań i zakres ich stosowania
  • Asertywna komunikacja kluczem do zarządzania sobą w czasie – komunikaty asertywne
    • Komunikat „JA”
    • Kanapka informacji zwrotnej
    • Komunikat UFO
    • Technika FUKOZ

Moduł I. PRIORYTETYZACJA ZADAŃ – NAJPIERW RZECZY NAJWAŻNIEJSZE

Cel: Poznanie metod ustalania priorytetów

  • Hierarchia potrzeb wg A. Maslowa – dlaczego praca czasem nas frustruje?
  • Zasada Pareta – 20/80 – jak ustalić priorytety?
  • Metoda ABC – najpierw ważne czy pilne?
  • Krzywa wydajności pracy – jak ją określić i wykorzystać w planowaniu zadań?
  • Matryca Eisenhowera – gdzie powinno być nasze serce?

 Moduł II. SZTUKA PLANOWANIA DZIAŁAŃ KRÓTKO I DŁUGOTERMINOWYCH KLUCZEM DO SUKCESU

Cel: Poznanie metod planowania pracy własnej

  • Strategia Vonneguta – dlaczego myślenie wizjonerskie ma sens?
  • Strategia Disneya – kiedy zastosować w pracy ?
  • Metoda ALPEN – jak wykorzystać do robienia harmonogramu
  • Reguła 60 : 40 – jak planować realistyczne plany
  • Zastosowanie Mind Mappingu w planowaniu
  • Kalendarz Covey’a – planowanie tygodniowe

Moduł III. NAWYKI NIE MUSZĄ BYĆ ZŁE – JAK WYKORZYSTAĆ NAWYKI DO LEPSZEGO ZARZĄDZANIA CZASEM W PRACY? JAK SIĘ MOTYWOWAĆ?

Cel: Opracowanie skutecznych metod działania w pracy zdalnej w celu zwiększenia efektywności zawodowej i osobistej. Metody motywowania się.

  • Motywacja – co zrobić, żeby nam się tak chciało, jak nam się nie chce – metoda CUD – u
  • „ZEN TO DONE” Leo Babauty – jak nawyki wspierają naszą efektywność – innowacyjne podejście ułatwiające organizację pracy
  • Zasady wspomagające skuteczną organizację pracy- koło ratunkowe:
    • ”zasada 1”
    • „zasada 2 minut”
    • Metod Eat That Frog! – zacznij dzień od „żabiego” zadania
    • metoda POMODORO
    • „Reguła 5…4… 3… 2… 1”
    • dwa expressowe rozwiązania K. Abrahama
  • Listy kontekstowe – samokontrola i redukcja codziennego stresu
  • Świadome wykorzystanie Prawa PARKINSONA
  • Kontrola czasu w prowadzeniu zebrań i rozmów telefonicznych

Moduł IV. ACTION PLAN – ZARZĄDZANIE CZASEM I ORGANIZACJA PRACY NA CODZIENNYCH WYZWANIACH I ZADANIACH UCZESTNIKÓW

Cel: Opracowanie praktycznych zasad codziennego zarządzania czasem Indywidualnego Planu Działania

  • Nawyki i rytuały jako narzędzia do zarządzania czasem
  • Dlaczego tak trudno jest wypracować nowy nawyk? Fakty i mity na temat zmiany przyzwyczajeń
  • Kalendarz jako narzędzie do osiągania celów – odkrywamy go na nowo
  • W jaki sposób korzystać z kalendarza, aby uniknąć ciągłego przepisywania zaległych zadań?
  • Z ilu kalendarzy warto korzystać? I czy oddzielać życie prywatne od zawodowego?
  • Papier kontra technologia – kalendarze elektroniczne, aplikacje do tworzenia list zadań, aplikacje do śledzenia czasu

Opinie Uczestników o szkoleniu:

„Szkolenie niezwykle profesjonalne, trener z bardzo dużą wiedzą merytoryczną, przekazaną w sposób jasny i czytelny. Trener the best !” (Armacell Poland Sp. z o.o.)


„Jedno z lepszych szkoleń, w których brałam udział. Wiedza i sposób przekazywania informacji grupie przez prowadzącego na bardzo wysokim poziomie. Wieloletnie doświadczenie prowadzącego i przykłady udowadniają skuteczność omawianych metod.” (Armacell Poland Sp. z o.o.)

Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Zarządzanie czasem - strategie efektywności w pracy i życiu osobistym
19-20.06.2024 Warszawa
1550 zł + 23% VAT/ osoba
1350 zł + 23% VAT/ osoba
14-15.05.2024 on-line