Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Cel szkolenia:

Poznanie metod diagnozowania i skutecznego radzenia sobie z obciążeniami w pracy oraz obniżania poziomu stresu.

 Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy wzmocnią swoje umiejętności dotyczące radzenia sobie ze stresem oraz poznają nowe techniki zarządzania emocjami. Trening ma charakter zajęć interaktywnych – ćwiczenia będą wykonywane indywidualnie, w parach i mniejszych grupach zadaniowych.  Struktura dokonywania pożądanych zmian odbywa się na trzech fundamentalnych poziomach: wiedzy, umiejętności, wartości i postaw.

 Metody pracy:

wykładowo – warsztatowe, z wykorzystaniem m.in. następujących metod szkoleniowych: dyskusje moderowane, praca w podgrupach, praca indywidualna, mini wykłady, pogadanka, mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.

Program szkolenia:

Moduł 1. POJĘCIE „STRESU” –  POZYTYWNE I NEGATYWNE NASTĘPSTWA JEGO WYSTĘPOWANIA

Cel: Uświadomienie uczestnikom wewnętrznych i zewnętrznych czynników stresowych.

  • Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
  • Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres)
  • Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
  • Przyczyny chronicznego stresu
  • Następstwa długotrwałego stresu
  • „Koło życia” wg Aleksandra Lowena – co blokuje dostęp do naszych mocnych stron

Moduł 2.  ŹRÓDŁA STRESU

Cel: integracja uczestników oraz uruchomienie doświadczeń w zakresie odczuwania stresu i jego wpływu na funkcjonowanie ciała i mózgu.

  • Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
  • Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała)
  • Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Fazy stresu – od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”
  • Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność)

Moduł 3. „JAK STRES WPŁYWA NA MNIE?” – OSOBISTA „MAPA SYTUACJI STRESOGENNYCH” (AUTODIAGNOZA )

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim.

  • Jakie sytuacje są dla mnie trudne? – typologia indywidualna
  • Jak reaguję na sytuacje trudne? – schematy, nawyki działania
  • Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla skuteczności radzenia sobie ze stresem
  • Test Martinetta – badanie wieku serca

Moduł 4.  PRZESZKODY W PROWADZENIU HARMONIJNEGO ŻYCIA, UMIEJĘTNOŚĆ ICH PRZEZWYCIĘŻANIA

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat przeszkód w prowadzeniu harmonijnego życia.

  • Nawyki ograniczające innowacyność i elastyczność myślenia oraz otwartą postawę
  • Rutyna uniemożliwiająca umiejętność przewidywania
  • Budowanie poczucia własnej wartości – jak się nie dać podcinaczom skrzydeł – rola ograniczających przekonań
  • System wartości – ich wpływ na podejmowane decyzje

Moduł 5 .W POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – MENTALNE PRZYGOTOWANIE DO SYTUACJI TRUDNYCH

Cel: poznanie mentalnych technik pomocnych w przygotowaniu się do trudnych sytuacji.

  • „Karetka pogotowia” – technika radzenia sobie ze stresem w „dysocjacji” – przeżywanie sytuacji stresowej z pozycji obserwatora
  • Elementy zarządzania sobą w czasie, umiejętność planowania, stawiania celów – uniknięcie stresu wywołanego presją czasu
  • „Linia czasu” – ćwiczenie pomagające uświadomić uczestnikowi jego potencjał i mocne strony w sytuacjach stresowych
  • FEEDBACK – twórcza analiza niepowodzeń
  • Energia mentalna – praca nad samooceną, przekonaniami i nastawieniem
  • Docieranie do osobistych zasobów
  • Emocje w kontekście nowych wyzwań (żonglowanie)
  • Sterowanie własną motywacją poznawczą

Moduł 6  TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH, TECHNIKI REDUKCJI DUŻEGO STRESU

Cel: wyposażenie uczestnika w praktyczne techniki obniżające poziom stresu.

  • Ćwiczenia oddechowe – kontrola tętna, rozluźnianie mięśni
  • „Trening MASEK” – warunkowanie obniżonego tętna
  • Trening relaksacji neuromięśniowej
  • Techniki umysłowe – wizualizacje, afirmacje
  • Gimnastyka mózgu – ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe
  • Office aerobik – ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe – żonglowanie piłeczkami, ćwiczenia Dennisona, technika Jacobsona

Moduł 7. W POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – KSZTAŁTOWANIE ANTYSTRESOWEJ OSOBOWOŚCI” NA CO DZIEŃ

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu, wprowadzenie do budowania „antystresowej osobowości” na co dzień.

  • FEEDBACK – twórcza analiza niepowodzeń
  • Efektywne radzenie sobie z przeciążeniem zadaniami
  • Odpoczynek i sen
  • Ćwiczenia fizyczne
  • Energetyzująca dieta
  • Muzyka relaksacyjna
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:30
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia

Opinie Uczestników o szkoleniu:

„Doskonale przygotowany trener, wspaniały kontakt z grupą, świetne warunki szkoleniowe, mała grupa co jet wielkim plusem  – możliwość wykonania wielu ćwiczeń. Bardzo dobre, pomocne materiały. Szczerze polecam – szkolenie zrealizowane perfekcyjnie.” (główny specjalista Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Urząd Miejski w Koszalinie)


„Szkolenie bardzo pomocne. Pozwala zatrzymać się i zastanowić nad sobą. Daje do myślenia. Ćwiczenia i przykłady pozwalają uniknąć błędów.” (Specjalista ds. Systemu ZZL, TRW Steering Systems Poland)


„Po szkoleniu czuję się jak po długoterminowej terapii. Trenerka przewspaniała! Mam nadzieję, iż spotkam Panią Jagodę na następnych szkoleniach. Dziękuję :)” (ID Logistics S.A.)


„Nieamowite 2 dni, w trakcie trwania szkolenia zdobyłam nową wiedzę. Zmieniłam swoje spojrzenie na niektóre sprawy. Gorąco polecam. Trener pierwsza klasa, ekspert, super człowiek” (specjalista, Deltaplast Poland Sp. z o.o.)


„Świetnie przeprowadzone. Pełen profesjonalizm i elastyczność prowadzenia zajęć.  Bardzo budujący i motywujący. Polecam bardzo.” (ID Logistics S.A.)

Kompetea all rights reserved

Zarządzanie stresem i kontrola emocji w sytuacjach trudnych
13-14.06.2019 Warszawa, 08-09.10.2019 Warszawa, 03-04.12.2019 Warszawa
1290 zł + 23% VAT/ osoba