Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

"Doskonale przygotowany trener, wspaniały kontakt z grupą, świetne warunki szkoleniowe, mała grupa co jest wielkim plusem  - możliwość wykonania wielu ćwiczeń. Bardzo dobre, pomocne materiały. Szczerze polecam - szkolenie zrealizowane perfekcyjnie."


główny specjalista Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Urząd Miejski w Koszalinie

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2022-03-15T12:12:43+00:00

główny specjalista Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Urząd Miejski w Koszalinie

"Doskonale przygotowany trener, wspaniały kontakt z grupą, świetne warunki szkoleniowe, mała grupa co jest wielkim plusem  - możliwość wykonania wielu ćwiczeń. Bardzo dobre, pomocne materiały. Szczerze polecam - szkolenie zrealizowane perfekcyjnie."
"Szkolenie przeprowadzone w sposób fachowy, profesjonalny. Bardzo pozytywnie oceniam pracę coacha. Poruszana tematyka świetnie dobrana, wyczerpująca moje aktualne potrzeby. Szkolenie przeprowadzone w miłym i kulturalnym miejscu, a także przyjaznej atmosferze."

BZWiK, specjalista

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2023-09-12T08:52:29+00:00

BZWiK, specjalista

"Szkolenie przeprowadzone w sposób fachowy, profesjonalny. Bardzo pozytywnie oceniam pracę coacha. Poruszana tematyka świetnie dobrana, wyczerpująca moje aktualne potrzeby. Szkolenie przeprowadzone w miłym i kulturalnym miejscu, a także przyjaznej atmosferze."
"Szkolenie pozytywne, skupiające się ogólnie na życiu, nie tylko na stresie w pracy. Ciekawe rady i perspektywa patrzenia na różne okoliczności"

BZWiK, specjalista

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2023-09-12T08:48:49+00:00

BZWiK, specjalista

"Szkolenie pozytywne, skupiające się ogólnie na życiu, nie tylko na stresie w pracy. Ciekawe rady i perspektywa patrzenia na różne okoliczności"

"Niesamowite 2 dni, w trakcie trwania szkolenia zdobyłam nową wiedzę. Zmieniłam swoje spojrzenie na niektóre sprawy. Gorąco polecam. Trener pierwsza klasa, ekspert, super człowiek"


specjalista, Deltaplast Poland Sp. z o.o.

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2022-03-15T12:15:32+00:00

specjalista, Deltaplast Poland Sp. z o.o.

"Niesamowite 2 dni, w trakcie trwania szkolenia zdobyłam nową wiedzę. Zmieniłam swoje spojrzenie na niektóre sprawy. Gorąco polecam. Trener pierwsza klasa, ekspert, super człowiek"
"Bardzo dobre szkolenie merytorycznie. Uważam, że to powinno być standardowe szkolenie nie tylko w pracy, ale również w życiu codziennym."

KAMLAR, specjalista

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2023-09-12T08:55:48+00:00

KAMLAR, specjalista

"Bardzo dobre szkolenie merytorycznie. Uważam, że to powinno być standardowe szkolenie nie tylko w pracy, ale również w życiu codziennym."

"Świetnie przeprowadzone. Pełen profesjonalizm i elastyczność prowadzenia zajęć.  Bardzo budujący i motywujący. Polecam bardzo."


specjalista, ID Logistics S.A.

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2022-03-15T12:16:32+00:00

specjalista, ID Logistics S.A.

"Świetnie przeprowadzone. Pełen profesjonalizm i elastyczność prowadzenia zajęć.  Bardzo budujący i motywujący. Polecam bardzo."
"Szkolenie konkretne, dające wiele do myślenia, sumujące wiedzę w jednym skumulowanym przekazie."

KALMAR, specjalista

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2023-09-12T08:54:21+00:00

KALMAR, specjalista

"Szkolenie konkretne, dające wiele do myślenia, sumujące wiedzę w jednym skumulowanym przekazie."

"Po szkoleniu czuję się jak po długoterminowej terapii. Trenerka przewspaniała! Mam nadzieję, iż spotkam Panią Jagodę na następnych szkoleniach. Dziękuję :)"


specjalista, ID Logistics S.A.

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2022-03-15T12:14:52+00:00

specjalista, ID Logistics S.A.

"Po szkoleniu czuję się jak po długoterminowej terapii. Trenerka przewspaniała! Mam nadzieję, iż spotkam Panią Jagodę na następnych szkoleniach. Dziękuję :)"
"Szkolenie bardzo pomocne. Pozwala zatrzymać się i zastanowić nad sobą. Daje do myślenia. Ćwiczenia i przykłady pozwalają uniknąć błędów."

Specjalista ds. Systemu ZZL, TRW Steering Systems Poland

Kompetea, opinia o szkoleniu interpersonalnym, Zarządzanie stresem
5.0
2022-03-15T12:13:51+00:00

Specjalista ds. Systemu ZZL, TRW Steering Systems Poland

"Szkolenie bardzo pomocne. Pozwala zatrzymać się i zastanowić nad sobą. Daje do myślenia. Ćwiczenia i przykłady pozwalają uniknąć błędów."
5.0
9

 „Tracę nerwy”, „Jasna krew mnie zalewa”, „Kipię ze złości” – jeśli przychodzą Ci do głowy takie powiedzenia w sytuacjach stresogennych, to ten warsztat jest dla Ciebie. Na szkoleniu poznasz metody diagnozowania i skutecznego radzenia sobie z obciążeniami oraz obniżaniem poziomu stresu. Dzięki temu odnajdziesz harmonię pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, zdobędziesz umiejętności relaksacji w stresujących warunkach oraz odnajdziesz inspirację do rozwoju i odszukania w sobie pozytywnych emocji.

Cel szkolenia:

Poznanie metod diagnozowania i skutecznego radzenia sobie ze stresem w sytuacji zmiany. Podniesienie świadomości dotyczącej funkcji stresu, przyczyn, objawów oraz obniżania poziomu zbyt dużego stresu. Uczestnicy zostaną wyposażeni w praktyczne techniki podnoszące umiejętność zarządzania stresem i podnoszenia efektywności zawodowej.

 Korzyści ze szkolenia:

Dla organizacji:

Uczestnicy wzmocnią swoje umiejętności dotyczące radzenia sobie ze stresem w sytuacji zmiany oraz poznają nowe techniki zarządzania emocjami.  Wprowadzenie często małych zmian w tak ważnym aspekcie życia zawodowego jakim jest zarządzanie stresem wpływa na podniesienie  wydajności pracy na poziomie fizycznym, intelektualnym i emocjonalnym. Zmniejsza absencję spowodowaną chorobami wywołanymi stresem (przeziębienia, chroniczne zmęczenie, nerwice, depresja, zawał serca, udar mózgu, nowotwory itp.), zwiększa dostęp do potencjału i kompetencji pracownika, wzmacnia procesy intelektualne (kreatywność i pamięć) oraz znacząco wpływa na motywację do rozwoju i zaangażowania w rozwój własny oraz firmy.

Dla pracownika: Uczestnicy dowiedzą się, jakie czynniki znacząco wpływają na stres, dokonają autoanalizę. Uświadomią sobie, jak reagują w stresie w komunikacji z innymi pracownikami z poziomu fizjologicznego i psychologicznego oraz przekonają się, jak sposób myślenia może blokować budowanie relacji. Nauczą się kilku technik, dzięki którym będą mogli lepiej zarządzać swoimi emocjami i kontrolować stres, efektywniej się komunikować z innymi pracownikami, przejawiać postawę asertywną co stworzy lepszą atmosferę do pracy, zwiększy kreatywność, wydajność i zaoszczędzi czas. Poznanie narzędzi pozwalających kontrolować stres znacząco przyczynia się do lepszej i efektywniejszej pracy szczególnie w sytuacji zmiany w firmie.

 Metody pracy:

wykładowo – warsztatowe, z wykorzystaniem m.in. następujących metod szkoleniowych: dyskusje moderowane, praca w podgrupach, praca indywidualna, mini wykłady, pogadanka, mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.

Program szkolenia:

MODUŁ 1. CZYM JEST STRES, JAKIE SĄ JEGO ŹRÓDŁA?

Cel: Uświadomienie uczestnikom wewnętrznych i zewnętrznych czynników stresowych.

  • Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
  • Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres);
  • Czy każdy stres jest zły? Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona

MODUŁ 2.  FIZJOLOGICZNE I PSYCHOLOGICZNE PRZEJAWY SYTUACJI STRESOGENNEJ

Cel:  uruchomienie doświadczeń w zakresie odczuwania stresu i jego wpływu na funkcjonowanie ciała i mózgu.

  • Przyczyny chronicznego stresu
  • Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
  • Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała)
  • Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
  • Fazy stresu – od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”
  • Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność).

MODUŁ 3. „JAK STRES WPŁYWA NA MNIE?” – AUTODIAGNOZA

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim, wprowadzenie do budowania „antystresowej osobowości” na co dzień.

  • Jakie sytuacje są dla mnie trudne? – typologia indywidualna
  • Jak reaguję na sytuacje trudne? – schematy, nawyki działania
  • Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla skuteczności radzenia sobie ze stresem
  • Świadomość własnego wzorca zachowań w obliczu stresu – wg F. Littauer

Moduł 4. W POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – KSZTAŁTOWANIE ANTYSTRESOWEJ OSOBOWOŚCI” NA CO DZIEŃ. TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH, TECHNIKI REDUKCJI DUŻEGO STRESU 

Cel: Pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu, wprowadzenie do budowania „antystresowej osobowości” na co dzień. Wyposażenie uczestnika w praktyczne techniki obniżające poziom stresu

  • Ćwiczenia oddechowe – kontrola tętna, rozluźnianie mięśni
  • „Trening MASEK” – warunkowanie obniżonego tętna
  • Trening relaksacji neuromięśniowej
  • Techniki umysłowe – wizualizacje, afirmacje
  • Gimnastyka mózgu – ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe
  • Office aerobik – ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe – ćwiczenia Dennisona, technika Jacobsona
  • Techniki automotywacyjne
  • Stres krótkoterminowy – techniki szybkiego wygaszania reakcji na stres – metoda odraczania oraz dekoncentracji uwagi w sytuacji trudnej
  • Techniki komunikacyjne wygaszania emocji innych
  • Jak odzyskać wewnętrzną energię:
    • Efektywne radzenie sobie z przeciążeniem zadaniami
    • Odpoczynek i sen
    • Ćwiczenia fizyczne
    • Energetyzująca dieta
    • Muzyka relaksacyjna

Moduł 5. ZESPÓŁ WYPALENIA ZAWODOWEGO 

Cel: Uświadomienie uczestnikom czym jest wypalenie zawodowe.

  • Źródła wypalenia zawodowego:
    • indywidualne
    • interpersonalne
    • organizacyjne
  • Objawy wypalenia zawodowego:
    • wyczerpanie emocjonalnej
    • depersonalizacja
    • obniżenie poczucia dokonań osobistych  zawodowych
  • Fazy wypalenia zawodowego:
    • miesiąc miodowy (honeymoon)
    • przebudzenie (awaking)
    • szorstkość (brownout)
    • wypalenie pełnoobjawowe (fuul scale burnout)
    • odrodzeni się (phoenix phenomenon)

MODUŁ 6. W POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – MENTALNE PRZYGOTOWANIE DO SYTUACJI TRUDNYCH, TECHNIKI PRZECIWDZIAŁANIA WYPALENIU ZAWODOWEMU

Cel: zwiększenie świadomości uczestnika na temat jego potencjału i mocnych stron w zakresie radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

  • „Linia czasu” – ćwiczenie pomagające uświadomić uczestnikowi jego potencjał i mocne strony w sytuacjach stresowych
  • „Karetka pogotowia” – technika radzenia sobie ze stresem w „dysocjacji” – przeżywanie sytuacji stresowej z pozycji obserwatora
  • Elementy zarządzania sobą w czasie, umiejętność planowania, stawiania celów – uniknięcie stresu wywołanego presją czasu
  • FEEDBACK – twórcza analiza niepowodzeń
  • Energia mentalna – praca nad samooceną, przekonaniami i nastawieniem
  • Docieranie do osobistych zasobów
  • Emocje w kontekście nowych wyzwań (żonglowanie)
  • Sterowanie własną motywacją poznawczą

MODUŁ 7. KSZTAŁTOWANIE „ANTYSTRESOWEJ OSOBOWOŚCI” NA CO DZIEŃ – TRENING KONTROLI EMOCJI W SYTUACJACH TRUDNYCH, TECHNIKI REDUKCJI DUŻEGO STRESU

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat stylu życia i jego wpływu na poziom i częstotliwość przeżywanego stresu.

  • Techniki redukowania napięcia mięśniowego (oddychanie przeponowe, żonglowanie piłeczkami, kinezjologia)
  • Relaksacja
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Medytacje
  • Wizualizacje i afirmacje relaksujące
  • Kotwiczenie pozytywnych stanów emocjonalnych
  • Ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe

MODUŁ 8. POSZUKIWANIU RÓWNOWAGI ŻYCIA – OPRACOWANIE INDYWIDUALNEJ STRATEGII RADZENIA SOBIE ZE STRESEM I PRZECIWDZIAŁANIA WYPALENIU ZAWODOWEMU

Cel: podsumowanie i utrwalenie poznanych technik, stworzenie przez uczestnika strategii budowania „postawy antystresowej”, konsultacja trenerska.

  • Tworzenie optymalnych warunków do pracy
  • Opracowanie katalogu „podręcznych szczepionek i technik antystresowych”
  • Odpoczynek i sen
  • Ćwiczenia fizyczne
  • Energetyzująca dieta
  • Muzyka relaksacyjna
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Zarządzanie stresem - trening technik kontroli emocji i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
23-24.05.2024 Katowice, 19-20.06.2024 Warszawa
1550 zł + 23% VAT/ osoba
1350 zł + 23% VAT/ osoba
14-15.05.2024 on-line