Korzyści ze szkolenia:
Poznanie oraz przećwiczenie metod i narzędzi analizy strategicznej gospodarki, rynku, konkurencji oraz przetestowanie ich zastosowania.
Przećwiczenie oceny pozycję konkurencyjnej przedsiębiorstwa i jego produktów / usług w przypadku przedsiębiorstw już działających (i potencjalnej pozycji konkurencyjnej przy nowej działalności) oraz wyboru właściwej opcji strategicznej i planów działań.
Przetestowanie analizy potrzeb klientów pod kątem ustalania walorów produktów i usług oraz wartości dla klientów.
Poznanie i zastosowanie metod kształtowania prawidłowego, spójnego i konkurencyjnego modelu biznesowego, stanowiącego motor działania przedsiębiorstwa.
Nauczenie się wytyczania kierunków działania firmy, jej celów i kluczowych wskaźników efektywności (KPI).
Przećwiczenie sposobów wytyczania i opracowania misji, wizji i wartości organizacji oraz ustalania wymagań dotyczących kompetencji firmy i jej pracowników oraz kapitału intelektualnego.
Poznanie oraz przećwiczenie metod określania kierunków i priorytetów działań strategicznych i operacyjnych.
Przećwiczenie rozpoznawania zakresu koniecznych do przygotowania planów operacyjnych pozwalających realnie wdrożyć i wykonać strategii biznesową.
Przeanalizowanie kluczowych aspektów uruchamiania nowego modelu biznesowego i wdrażania strategii w wersji dla nowego przedsiębiorstwa (start-up) i przedsiębiorstwa już istniejącego.
Poznanie zasad kształtowania struktur organizacyjnych i stanowisk pracy, planów zatrudnienia i ustalania wynagrodzeń.
Poznanie oraz przećwiczenie metod analizy i oceny uwarunkowań wewnętrznych organizacji mających wpływ na realne możliwości realizacji założeń modelu biznesowego i strategii biznesowej m.in. kultury organizacyjnej, układu ról i odpowiedzialności, faktycznego przepływu pracy z wnioskami do analizy SWOT podsumowujące silne i słabe strony, szanse i zagrożenia organizacji.
Nabycie umiejętności interaktywnego myślenia o organizacji jako podmiocie zyskownym, efektywnym, konkurencyjnym i odpowiedzialnym społecznie w ramach powiązań wewnętrznych i funkcjonowania na rynku.