Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

Zapraszamy do udziału w szkoleniu, które stanowi jeden z modułów Adademii Menadżera – cyklu warsztatów skierowanych do kadry zarządzającej. Akademia została stworzona tak, by wyposażyć menadżerów w narzędzia i kompetencje niezbędne w skutecznym zarządzaniu ludźmi i/lub firmą.

Szkolenia prowadzi trener i konsultant z wieloletnim doświadczeniem – p.Irmina Gocan.

Pozostałe tematy w ramach Akademii Menedżera:

Orientacja na cel i wyniki

Skuteczne rozwiązywanie problemów i podejmowanie trafnych decyzji

Budowanie, motywowanie, angażowanie oraz rozwój zespołów

 Adresaci szkolenia:
  • Przedsiębiorcy, właściciele firm, menedżerowie strategiczni i liniowi, którzy chcą stale poszerzyć kompetencje z zakresu kreowania biznesów i zarządzania biznesem.
  • Przedsiębiorcy, właściciele firm, menedżerowie strategiczni i liniowi, którzy stoją przed wyzwaniem uruchomienia nowych biznesów, linii biznesowych.
  • Przedsiębiorcy, właściciele firm, menedżerowie strategiczni i liniowi, którzy stoją przed wyzwaniem opracowania nowych koncepcji działania przedsiębiorstwa, strategii biznesowej lub zwiększania rentowności i konkurencyjności biznesu.
  • Menedżerowie strategiczni i liniowi, u których w wyniku bieżącej pracy, oceny okresowej lub assessment/development center ujawniły się potrzeby doskonalenia i rozwoju w zakresie rozumienia biznesu, orientacji na cele i zyski firmy, skuteczności w realizacji celów i zadań ich samych lub ich zespołów lub też współpracy  z innymi zespołami.
  • Menedżerom niedawno awansowanym, którzy potrzebują jeszcze wsparcia i rozwoju, aby ujawnić wszystkie silne strony w zakresie biznesowym.
  • Pracownikom, których pracodawca chce awansować na stanowiska menedżerskie (np. sukcesorom i talentom).
  • Osobom aspirującym do stanowisk menedżerskich.
  • Pracownikom zespołów personalnych, którzy są odpowiedzialni za rozwój menedżerów, sukcesorów i talentów w firmie.
 Korzyści ze szkolenia:

Poznanie oraz przećwiczenie metod i narzędzi analizy strategicznej gospodarki, rynku, konkurencji oraz przetestowanie ich zastosowania.

Przećwiczenie oceny pozycję konkurencyjnej przedsiębiorstwa i jego produktów / usług w przypadku przedsiębiorstw już działających (i potencjalnej pozycji konkurencyjnej przy nowej działalności) oraz wyboru właściwej opcji strategicznej i planów działań.

Przetestowanie analizy potrzeb klientów pod kątem ustalania walorów produktów i usług oraz wartości dla klientów.

Poznanie i zastosowanie metod kształtowania prawidłowego, spójnego i konkurencyjnego modelu biznesowego, stanowiącego motor działania przedsiębiorstwa.

Nauczenie się wytyczania kierunków działania firmy, jej celów i kluczowych wskaźników efektywności (KPI).

Przećwiczenie sposobów wytyczania i opracowania misji, wizji i wartości organizacji oraz ustalania wymagań dotyczących kompetencji firmy i jej pracowników oraz kapitału intelektualnego.

Poznanie oraz przećwiczenie metod określania kierunków i priorytetów działań strategicznych i operacyjnych.

Przećwiczenie rozpoznawania zakresu koniecznych do przygotowania planów operacyjnych pozwalających realnie wdrożyć i wykonać strategii biznesową.

Przeanalizowanie kluczowych aspektów uruchamiania nowego modelu biznesowego i wdrażania strategii w wersji dla nowego przedsiębiorstwa (start-up) i przedsiębiorstwa już istniejącego.

Poznanie zasad kształtowania struktur organizacyjnych i stanowisk pracy, planów zatrudnienia i ustalania wynagrodzeń.

Poznanie oraz przećwiczenie metod analizy i oceny uwarunkowań wewnętrznych organizacji mających wpływ na realne możliwości realizacji założeń modelu biznesowego i strategii biznesowej m.in. kultury organizacyjnej, układu ról i odpowiedzialności, faktycznego przepływu pracy z wnioskami do analizy SWOT podsumowujące silne i słabe strony, szanse i zagrożenia organizacji.

Nabycie umiejętności interaktywnego myślenia o organizacji jako podmiocie zyskownym, efektywnym, konkurencyjnym i odpowiedzialnym społecznie w ramach powiązań wewnętrznych i funkcjonowania na rynku.

 Metody pracy:
  • Mini-wykłady
  • Warsztaty
  • Trendy i praktyki rynkowe
  • Dane rynkowe
  • Gra strategiczna
  • Analizy studiów przypadków / dylematów biznesowych
  • Arkusze analizy biznesowej oraz ich zastosowanie (do poszczególnych metod)
  • Arkusze modelu biznesowego i strategii firmy oraz ich zastosowanie
  • Szablony kluczowych kompetencji firmy, szablony kwalifikacji i kompetencji pracowników
  • Szablony szacowania kapitału intelektualnego
  • Szablony wartości firmowych
  • Arkusze diagnozy kultury organizacyjnej firmy
  • Dane płacowe z raportów płac
  • Wzór opisy stanowiska pracy
  • Wzory szacowania obciążenia pracą
Program szkolenia:
  1. Wprowadzenie – korzyści z planowania strategicznego i posiadania strategii w firmie:
    • Zakres i forma realizacji działań strategicznych w organizacji,
    • Sytuacja firmy w przypadku prowadzenia i nieprowadzenia działań strategicznych,
    • Korzyści i ryzyka realizacji planowania strategicznego i posiadania strategii w firmie,
    • Od planów do efektów – cykl działań strategicznych w firmie.
  2. Analizy strategiczne w zarządzaniu organizacją : analizy na linii gospodarka-rynek-konkurencja-klienci i ich potrzeby oraz wnioski do budowy rozwiązań strategicznych w firmie:
    • Cele prowadzenia analiz strategicznych – co dzięki nim zyskuje organizacja,
    • Model analizy strategicznej dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem – wprowadzenie do warsztatu,
    • Analizy otoczenia organizacji – warsztat:
      • Gdzie i jakimi metodami szukać danych do analiz,
      • Analiza otoczenia globalnego PEST,
      • Analiza otoczenia globalnego – metody scenariuszowe,
      • Korzyści i efekty z prowadzenia tych analiz,
    • Sektor jako główny punkt odniesienia – warsztat:
      • Gdzie i jakimi metodami szukać danych do analiz,
      • Punktowa ocena atrakcyjności sektora,
      • Faza życia sektora,
      • Mapa grup strategicznych konkurencji,
      • Model 5 sił konkurencji Portera,
      • Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku,
      • Korzyści i efekty z prowadzenia tych analiz,
    • Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa – warsztat:
      • Gdzie i jakimi metodami szukać danych do analiz,
      • Analiza łańcucha wartości,
      • Analiza kluczowych czynników sukcesu,
      • Metoda Mc Kinseya  i  Hofera,
      • Macierz atrakcyjności branżowej,
      • Korzyści i efekty z prowadzenia tych analiz,
    • Analizy klientów i ich potrzeb – warsztat:
      • Gdzie i jakimi metodami szukać danych do analiz,
      • Segmentacja (portfelowanie) klientów,
      • Ustalanie i badanie wartości dla klientów,
      • Korzyści i efekty z prowadzenia tych analiz,
    • Analizy produktowe i technologiczne – warsztat:
      • Gdzie i jakimi metodami szukać danych do analiz,
      • Ocena punktowa produktu / usługi,
      • Cykl życia produktu,
      • Cykl życia technologii,
      • Macierz BCG (Boston Consulting Group),
      • Analiza portfelowa produktów / usług,
      • Korzyści i efekty z prowadzenia tych analiz.
    • Wyniki analiz jako podstawy kształtowania strategii – warsztat decyzyjny:
      • rynek / kluczowe czynniki konkurencyjności,
      • klient / wartości dla klienta / produkt lub usługa,
      • główne obszary przyszłych celów i działań organizacji / kluczowe zasoby.
  1. Model biznesowy:
    • Idea modelu biznesowego i jego przydatność dla organizacji i zarządzania,
    • Perspektywa wartości dla klienta kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej (Customer Value, Customer Profit Chain),
    • Projektowanie nowego (lub udoskonalonego) modelu biznesowego w oparciu i klienta i jego wartości – warsztat:
      • Segmenty klientów,
      • Kluczowe wartości dla klientów,
      • Relacje z klientami,
      • Źródła przychodów,
      • Kluczowe aktywności / procesy,
      • Kanały dystrybucji,
      • Kluczowe zasoby,
      • Partnerzy,
      • Struktura kosztów,
    • Znaczenie poprawności, spójności i adekwatności modelu biznesowego dla trwania i rozwoju organizacji.
  2. Biznes plan i podstawy strategii nowej organizacji (start-up):
    • Typowy układ biznes planu – część merytoryczna i finansowa (podstawy),
    • Jaki zakres informacji naprawdę jest potrzebny do rozpoczęcia działalności w nowym modelu biznesowym – warsztat,
    • Dwie wiodące strategie dla start-upu, ich korzyści i ryzyka:
      • rozwój organiczny,
      • projektowanie podstaw dojrzałej organizacji.
  1. Biznes plan i podstawy strategii już istniejącej organizacji (zmiana, doskonalenie, rozwój, restrukturyzacja obecnej organizacji):
    • Wprowadzenie do warsztatu:
      • Ocena obecnego modelu biznesowego względem modelu idealnego i rekomendacje zmian jako główny wkład do projektowania strategii biznesowej,
      • Idea, cele i możliwości własne a potrzeby rynku,
    • Warsztat – analiza i ocena kluczowych informacji dot. obecnej organizacji:
      • Analiza i ocena struktury organizacji dla możliwości realizacji nowego modelu biznesowego:
        • Struktura organizacyjna oraz role i odpowiedzialności na stanowiskach pracy jako kluczowy czynnik organizacji ludzi wokół strategii,
        • Analiza i ocena adekwatności struktury organizacji, podziału zadań i odpowiedzialności, analiza poprawności funkcjonowania poszczególnych obszarów organizacji i ocena poziomu ich zaawansowania,
      • Analiza i ocena etapu życia organizacji i jego znaczenia dla możliwości realizacji nowego modelu biznesowego:
        • Model fazowy rozwoju organizacji, korzyści i ryzyka bycia organizacji w danej fazie, przyczyny zakłóceń w działaniu i rozwoju organizacji w danej fazie, sposoby niwelowania kryzysów rozwojowych w poszczególnych fazach,
        • Analiza i ocena fazy rozwoju organizacji i wynikających z tego jej silnych i słabych stron,
      • Analiza i ocena kultury organizacyjnej firmy i jej znaczenia dla możliwości realizacji nowego modelu biznesowego:
        • Typologia kultur organizacyjnych, panujących w nich wzorców zarządzania i działania oraz wartości,
        • Analiza i ocena kultury w organizacji i wynikających z tego implikacji dla realizacji biznesu,
      • Analiza i ocena poprawności przepływu pracy w organizacji
        • Zintegrowany model projektowania przepływu pracy (Six Frames Model),
        • Analiza i ocena realnego przepływu pracy w organizacji i koniecznych udrożnień,
      • Kluczowe wyniki analizy strategicznej – warsztat decyzyjny:
        • Analiza SWOT i wynikających z tego możliwości realizacji nowego modelu biznesowego przez organizację , możliwe silne i słabe strony i punkty do szczególnego uwzględnienia w strategii biznesowej.
  1. Strategia firmy:
    • Misja i wizja firmy – wprowadzenie do warsztatu,
    • Planowanie sukcesu i rozwoju firmy w oparciu o koncepcję Zrównoważonej Karty Wyników (Balanced Score Card) – warsztat:
      • Perspektywa finansowa,
      • Perspektywa klienta,
      • Perspektywa procesów,
      • Perspektywa ludzi i rozwoju,
    • Warsztat decyzyjny:
      • Mapa kluczowych celów strategicznych,
      • Formatka szczegółowego projektowania celów strategicznych i ich kaskadowania do organizacji,
      • Kluczowe kompetencje firmy i kapitał intelektualny pozwalające zrealizować założenia modelu biznesowego.
  1. Kształtowanie wizerunku firmy i jego znaczenie dla pozyskiwania i utrzymania klientów i pracowników:
    • Znaczenie wizerunku firmy (jako pracodawcy, dostawcy i partnera biznesowego oraz podmiotu na rynku i w społeczności lokalnej) dla wyników biznesowych,
    • Podstawowe mechanizmy kształtowania się wizerunku firmy – firma jako pracodawca, partner biznesowy, klient i dostawca,
    • Wartości firmy jako nośnik misji, wizji i strategii firmy oraz wartości dla klienta,
    • Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR- Corporate Social Responsibility), korzyści biznesowe i poza biznesowe wypływające z CSR i główne cele CSR jako elementy uzupełniające strategię firmy,
    • Warsztat planowania i komunikacji celów CSR.
  2. Podstawy kształtowania planu organizacji (obszarów działalności, jednostek organizacyjnych i stanowisk pracy):
    • Struktura organizacyjna, podział zadań i odpowiedzialności za wyniki – typowy układ prawidłowej struktury organizacyjnej i jej znaczenie dla realizacji biznesu,
    • Planowanie obciążenia pracą – kilka metod szacowania obciążenia pracą – prezentacja poprawnych przykładów z rynku,
    • Etatyzacja (plan zatrudnienia) – prezentacja prawidłowej wizualizacji etatyzacji,
    • Opisy stanowisk pracy, wycena pracy i kształtowanie wynagrodzeń – prezentacja poprawnych przykładów z rynku,
    • Wymagania kwalifikacyjne i kompetencyjne wobec pracowników – prezentacja poprawnych przykładów z rynku.
  3. Podstawy określania priorytetów biznesowych i celów operacyjnych – pomocne materiały i formatki dokumentów :
    • Podstawy kształtowania planu marketingowego (pomysł na promocję, reklamę, public relations), przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Podstawy kształtowania profilu organizacyjno – technicznego (program prac inwestycyjnych; wyposażenie w środki trwałe, źródła i warunki zakupu, zużycie materiałów i surowców), przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Podstawy kształtowania planu wsparcia (zakres działań wsparcia, plan organizacyjny, niezbędne zasoby, wycena kosztów zasobów i działań), przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Podstawy kształtowania planu utrzymania technicznego (utrzymanie jakości, zmiany technologiczne), przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Plan wzrostu skali działania, przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Podstawy kształtowania cennika, przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Plan finansowy (kalkulacja kosztów początkowych, stałych, zmiennych, źródła finansowania przedsięwzięcia, prognoza sprzedaży), przydatne formatki dokumentów i ich zastosowanie,
    • Podstawy oceny opłacalności inwestycji:
      • Sporządzenie rachunku wyników – podstawowe informacje i przykłady,
      • Ocena przedsięwzięcia za pomocą kluczowych wskaźników ekonomicznych – podstawowe informacje, formuły rozliczeniowe i przykłady.
  1. Rozgrywka strategiczna – utrwalenie nowych wiedzy i umiejętności w formie gry.
Informacje organizacyjne:

Harmonogram godzinowy:

I dzień

Rejestracja uczestników: 09:45
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00
Zakończenie szkolenia 17:00

II dzień

Rozpoczęcie szkolenia 08:30
Przerwa obiadowa 12:00
Zakończenie szkolenia 15:30

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji szkolenia SPRAWDŹ


Cena zawiera: uczestnictwo w programie, materiały dydaktyczne, wyposażoną salę szkoleniową, przerwy kawowe oraz obiad dla uczestnika, pomoc przy rezerwacji noclegu

Cena nie zawiera: kosztów dojazdu uczestnika na miejsce szkolenia i zakwaterowania


Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU


Pobierz program szkolenia [printfriendly]

Kompetea all rights reserved

Akademia Menadżera: Zarządzaniem strategiczne przedsiębiorstwem
23-24.11.2010 Warszawa
1590 zł + 23% VAT