widzisz i słyszysz trenera prowadzącego szkolenie, w czasie rzeczywistym
widzisz wyświetlaną prezentację
masz możliwość zadawania pytań na czacie oraz przy użyciu mikrofonu
pracujesz w mniejszych zespołach w tzw. breakout rooms – mini pokojach konferencyjnych
trener udostępnia Ci w trakcie szkolenia dodatkowe pliki, ankiety, zadaje pytania, notuje na tablicy etc.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
Menedżerowie, koordynatorzy, eksperci, specjaliści HR, konsultanci; osoby stojące przed wyzwaniem stworzenia opisów stanowisk pracy
Cele dnia :
Opis Stanowiska Pracy – definicja, konstrukcja, cel stosowania,
Opis Stanowiska Pracy a inne dokumenty (m.in. zakres obowiązków, zakres czynności, karta celów, formatka KPI, opis roli i funkcji, dziennik obciążenia pracą),
Wzory Opisów Stanowisk Pracy – stosowane na rynku pracy formatki, znaczenie formatki dla późniejszego procesu Opisywania Stanowisk Pracy, wykorzystania Opisów Stanowisk Pracy w Organizacji, utrzymywania Opisów Stanowisk Pracy w aktualności, słowniki we wzorze opisu i praktyczne posługiwanie się wzorem Opisu Stanowisk Pracy,
Rekomendowany wzór Opisu Stanowiska Pracy w zależności od:
Zakres informacji w Opisie Stanowiska Pracy i ich prawidłowe sporządzanie (metodologia i warsztat):
Część I Opisu Stanowiska Pracy: informacje o stanowisku:
Część II Opisu Stanowiska Pracy: główne zadania, odpowiedzialności i uprawnienia stanowiska:
Część III Opisu Stanowiska Pracy : wymagania stanowiskowe – wymagane kompetencje
Część IV. Opisu Stanowiska Pracy : współpraca /komunikacja /kontakty:
Część V. Opisu Stanowiska Pracy : ogólny poziom stanowiska:
Część VI. Opisu Stanowiska Pracy : dodatkowe informacje:
Część VII (nieobligatoryjna) Opisu Stanowiska Pracy : zakładka specyfikacji zadań:
Część IX (nieobligatoryjna) Opisu Stanowiska Pracy : zakładka warunków pracy:
Budowanie ścieżki kariery w ramach tworzenia Opisów Stanowisk Pracy i ich znaczenie dla późniejszych procesów: rekrutacji i selekcji, oceny okresowej i motywowania, wartościowania oraz prawidłowej polityki płacowej i awansowej:
Katalog Opisów Stanowisk Pracy:
Cele dnia :
Program dnia:
Cele i korzyści projektu opisywania stanowisk pracy,
Podział ról i odpowiedzialności w projekcie:
Przebieg projektu opisywania stanowisk pracy:
Kluczowe ryzyka i czynniki sukcesu projektu, sterowanie nimi,
Realizacja projektu opisów własnymi siłami oraz przy współudziale firmy doradczej:
Rozwiązania informatyczne w projekcie.
Metodologia aktualizacji opisów stanowiska pracy (opracowywania nowych / zmienionych opisów stanowisk pracy oraz ich wprowadzania do katalogu opisów stanowisk pracy) a działania menedżerów i zespołu personalnego
Uwarunkowania odpowiedniego podziału ról i odpowiedzialności w opracowaniu opisów stanowisk pracy (ten temat będzie omówiony na poziomie ogólnym, wymaganym z punktu widzenia celów i ryzyk projektu Opisywania Stanowisk Pracy):
Obszary wykorzystania Opisów Stanowisk Pracy w polityce personalnej:
Wykorzystanie Opisów Stanowisk Pracy przez menedżerów i pracowników:
Decyzje personalne
Przebieg szkolenia on-line:
Dzień 1 – Dzień 2
____ 09:00 | start
09:05 – 10:30 | blok merytoryczny
10:30 – 10:45 | przerwa
10:45 – 12:15 | blok merytoryczny
12:15 – 13:00 | przerwa
13:00 – 14:30 | blok merytoryczny
14:30 – 14:45 | przerwa
14:45 – 16:15 | blok merytoryczny
16:15 ____ | koniec
*każdy dzień w takim samym układzie
Dr Irmina Gocan | MBA
Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania i personalnym, jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, zastępca dyrektora HR, HR business partner w dużych organizacjach m.in. PSE S.A., PGE S.A., a do niedawna Zastępca Dyrektora Zarządzającego Pionem Kapitału Ludzkiego ds. Strategii HR i Rozwoju w Poczcie Polskiej S.A., która jest największym polskim pracodawcą.
W swojej karierze odpowiedzialna m.in. za opracowywanie strategii personalnej, wdrażanie i koordynację złożonych projektów strategicznych HR, pozyskiwanie i rozwój zawodowy kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów, a także systemy pozyskiwania, angażowania i motywowania pracowników. Autorka wielu praktycznych rozwiązań, procedur i narzędzi, takich jak systemy planowania zatrudnienia, systemy rekrutacji i selekcji, Assessment i Development Center, opisy stanowisk pracy i wartościowanie, systemy wynagradzania, systemy motywowania, programy motywacji płacowej i pozapłacowej, zarządzania wynikami i zarządzania przez cele, kompetencyjnej oceny pracowniczej, zwolnień i outplacementu.
Jaki jest różnica między webinarem a szkoleniem on-line?
Webinary są krótszą (max 4h), nieco mniej interaktywną formą. Podzielone są na część merytoryczną oraz panel dyskusyjny trwający od 1h do 2h, w zależności od liczby zadawanych pytań.
Szkolenie on-line to dłuższa (min. 6h dziennie) bardziej rozbudowana formuła, z możliwością różnych ćwiczeń aktywizujących m.in. pracą w w break-out roomach (mini pokojach), tworzeniem wspólnych whiteboardów. W szkoleniu on-line bierze udział nie więcej niż 15 uczestników.
Czy potrzebny jest specjalny program, aby wziąć udział w spotkaniu?
Nie. Aby wziąć udział w webinarze czy szkoleniu on-line wystarczy posiadać komputer z dostępem do internetu oraz słuchawki. W przypadku webinarów możliwe jest także połączenie poprzez urządzenie mobilne. Szczegółowa specyfikacja wymagań dostępna u Organizatora.
Kompetea all rights reserved