Insights Discovery to model opisujący indywidualne preferencje funkcjonowania człowieka – sposób działania, oczekiwania, potrzeby, motywatory. Naczelnym celem testu Insights Discovery® jest poznanie, zrozumienie i akceptacja zachowań swoich jak i innych ludzi w zespole, czy organizacji. Wykorzystywany jest to samorozwoju, budowania zespołów, sprzedaży.
Model opiera się na teorii typów psychologicznych C. G. Junga a dokładniej na trzech zdefiniowanych przez niego wymiarach: Ekstrawersja-Introwersja, Myślenie-Uczucia oraz Doznania-Intuicja. W oparciu o ten podział, Insights Discovery™ wyróżnia osiem typów, za którymi stoją pewne charakterystyczne kompetencje psychologiczne. Model Insights Discovery™ jest łatwy w odbiorze, bowiem przekłada język psychologii na język kolorów symbolizujących określony zespół cech osobowości:
Podstawowy profil indywidualny Insights Discovery zawiera informacje na temat:
- Ogólnego stylu funkcjonowania
- Mocnych i słabych stron
- Wartości wnoszonych do zespołu
- Komunikowania się
- Nieuświadomionych aspektów wizerunku
- Typu antagonistycznego
- Wskazówek dotyczących dalszego rozwoju
- Grafy ukazujące styl funkcjonowania zarówno w okolicznościach sprzyjających jak i w stresie oraz pracę adaptacyjną
Insights Discovery jest więc idealny w przypadku chęci rozwoju pracowników, zwiększenia efektywności pracy ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi, klientami. Dzięki znajomości energii kolorystycznych ludzi, a więc ich stylów funkcjonowania, jesteśmy bowiem w stanie lepiej budować relacje, rozumieć zachowania, po prostu się komunikować.
Dodatkowo profil ten można poszerzyć o rozdział:
- Zarządzanie – czyli informacji w zakresie własnego stylu przywództwa, rozwoju kompetencji menedżerskich oraz mapy podległego zespołu
- Skuteczna sprzedaż – czyli informacja o preferowanym stylu sprzedaży, a także całego procesu od identyfikowania potrzeb aż do finalizacji;
- Rozwój osobisty – będący rozszerzeniem profilu podstawowego o zagadnienia kreatywności, czy zarządzania czasem
- Pytania wspierające rozwój – stosowane w rekrutacji do określenia samoświadomości i elastyczności kandydata