Mając na uwadze nasze wieloletnie doświadczenie na rynku szkoleń komercyjnych i rosnące zapotrzebowanie placówek edukacyjnych na nowe formy rozwoju pracowników, postanowiliśmy rozbudować naszą ofertę o warsztaty dedykowane kadrze pedagogicznej.
Mają one na celu podnieść przede wszystkim kompetencje interpersonalne nauczycieli, zarówno na poziomie kontaktów z uczniami, rodzicami jak i współpracownikami, pomóc w przygotowaniu ciekawej prezentacji w innowacyjnym programie PREZI czy też usprawnić posługiwanie się Excelem, tablicą interaktywną.
Grywalizacja to wykorzystywanie mechanizmów gier komputerowych w innych dziedzinach aktywności w celu zwiększenia motywacji i zaangażowania uczestników. Trudno znaleźć środowisko, w którym aspekty te byłyby bardziej istotne, niż w szkole. Grywalizacja odpowiada na potrzeby nauczycieli poszukujących metod skuteczniejszego nauczania, zainteresowania uczniów wiedzą i wciągnięcia ich w świat nauki. Pomoże skupić się uczniom dotąd biernym, a przed zainteresowanymi otworzy nowe wyzwania. Niniejsze szkolenie to praktyczne wprowadzenie do wykorzystywania mechanizmów grywalizacji we własnej praktyce pedagogicznej.
Korzyści uzyskane ze szkolenia:
Moduł 1 – Grywalizacja i mechanizmy gier komputerowych w szkole
Moduł wprowadzający do tematyki grywalizacji, prezentujący najczęściej wykorzystywane mechanizmy grywalizacyjne.
Moduł 2 – Zgrywalizowany rok szkolny
Moduł prezentujący elementy systemów grywalizacyjnych i ich wykorzystanie w organizacji własnych zajęć lekcyjnych. W trakcie modułu uczestnicy będą mieli okazję stworzyć własny, grywalizacyjny system motywacji uczniów.
Moduł 3 – Gry edukacyjne jako element lekcji
Moduł przedstawiający różnorodność gier edukacyjnych. W trakcie modułu skoncentrujemy się nie tyle na rozwiązaniach dostępnych na rynku, co na typach mechanizmów wykorzystywanych w grach edukacyjnych. Uczestnicy będą mieli okazję zastanowić się nad własnymi rozwiązaniami wprowadzenia gier do zajęć.
Moduł 4 – Grywalizacja projektami szkolnymi
Moduł pośwęcony zgrywalizowanej organizacji lekcji, prezentujący współczesny trend łączenia grywalizacji z nauczaniem poprzez projekty. W trakcie modułu uczestnicy rozważą możliwości wykorzystania takiego podejścia we własnej pracy i zaplanują projekt dla uczniów.
Trener:
Agnieszka Mulak Psycholog.
Trener umiejętności interpersonalnych z wieloletnim doświadczeniem. Doktorant Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi autorskie zajęcia na temat wykorzystania gier w edukacji i szkoleniach biznesowych. Wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w zakresie konfliktów, negocjacji, mediacji i facylitacji, komunikacji interpersonalnej oraz zarządzania projektami. Autor gier negocjacyjnych opartych na case’ach dużych transakcji biznesowych. Uczestnik Szkoły Trenerów Biznesu i stażysta w Grupie TROP, gdzie brała udział w tworzeniu Akademii Superwizora – szkoły doskonalenia umiejętności trenerskich dla osób z długim stażem prowadzenia warsztatów.
Współczesna nauka wyszła nam naprzeciw – naukowcy zafascynowani funkcjonowaniem mózgu dostarczają cennych dla nauczycieli informacji o tym jak działa i pracuje mózg ucznia.
Szkolenie odpowiada na te i wiele innych pytań i daje nauczycielom konkretne narzędzia pracy z uczniami XXI w. Współczesna nauka dotycząca neurodydaktyki, czyli nauczania zgodnego z funkcjonowaniem mózgu ucznia, obala wiele mitów, systematyzuje kompetencje nauczycieli i wskazuje nowy kierunek pracy z uczniem, pracy zgodnej z wiedzą o działaniu mózgu, zatem łatwiejszą do rozszyfrowania. Najnowsze wyniki badań nad funkcjonowaniem mózgu jednoznacznie podkreślają, że uczenie się i zapamiętywanie dotyczy tych przestrzeni mózgu, na które nie ma wpływu tzw.”silna wola” ani chęci ucznia. Mózg jest organem autonomicznym i sam decyduje, czy oraz czego będzie się uczył. Czy zatem cały proces przekazywania wiedzy przez nauczycieli jest skazany na porażkę? Otóż nie, należy jedynie zmienić metodologię, sposoby przekazywania i dzielenia się wiedzą – współczesny uczeń myśli inaczej i potrzebuje innych bodźców. Możemy je zapewnić zwiększając tym samym własną skuteczność, spokój i zadowolenie z osiąganych wyników, zwiększając swój autorytet i porozumienie z młodym pokoleniem oraz mając realny wpływ na kształtowanie młodych umysłów.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
Wypalenie zawodowe
Kreatywność to przede wszystkim poszukiwanie we wszelkich działaniach nowych, skuteczniejszych, szybszych rozwiązań, w pracy nauczyciela dotyczy to głównie efektywnych sposobów przekazywania wiedzy współczesnym uczniom. Współczesny uczeń różni się bardzo od ucznia sprzed ery informatycznej i przekazywanie mu wiedzy w dotychczasowy, standardowy, wykładowy sposób bywa nieskuteczne i frustrujące zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia. Najnowsze wyniki badań nad funkcjonowaniem mózgu jednoznacznie podkreślają, że uczenie się i zapamiętywanie dotyczy tych przestrzeni mózgu, na które nie ma wpływu tzw. ,,silna wola” ani chęci ucznia.
Mózg jest organem autonomicznym i sam decyduje, czy oraz czego będzie się uczył. Czy zatem cały proces przekazywania wiedzy przez nauczycieli jest skazany na porażkę? Otóż nie, należy jedynie zmienić metodologię, sposoby przekazywania i dzielenia się wiedzą – współczesny uczeń myśli inaczej i potrzebuje innych bodźców. Możemy je zapewnić zwiększając tym samym własną skuteczność, spokój i zadowolenie z osiąganych wyników, zwiększając swój autorytet i porozumienie z młodym pokoleniem oraz mając realny wpływ na kształtowanie młodych umysłów. Uczestnicy szkolenia przekonają się, że każdy może ćwiczyć swój umysł w poszukiwaniu nowych ścieżek realizacji, w tworzeniu lepszych rozwiązań, skuteczniejszych działań. Szkolenie pomaga w szybszym podejmowaniu decyzji, w unikaniu pułapek myślowych, w znajdowaniu nowych odpowiedzi na stare problemy.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
Skuteczna komunikacja pozwala na trafną ocenę informacji, właściwą interpretację oraz poprawne reagowanie na komunikaty, to zaś zwiększa skuteczność w osiąganiu zamierzonych celów i oszczędza czas, nauczyciel osiąga więcej mniejszym kosztem. Lepiej dociera do uczniów zatem staje się efektywniejszy. Jednocześnie, będąc nauczycielem pokazuje uczniom wyższy poziom profesjonalizmu, a to zwiększa jego autorytet. Na szkoleniu uczestnicy opanują techniki precyzyjnego wyrażania, a także narzędzia potwierdzające bycie rozumianym przez grupę. Zdobędą narzędzia do zastosowania w sytuacjach nieporozumień komunikacyjnych i sytuacji konfliktowych.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA
Czy można temu zaradzić? Zarządzanie czasem i organizacja pracy to umiejętności techniczne, co oznacza, że można je wypracować i wytrenować. Na naszym szkoleniu uczestnicy zdobędą proste i skuteczne techniki organizacji czasu, określania priorytetów, tworzenia planów, realizacji zamierzeń w zaplanowanym czasie. I po szkoleniu okaże się, że mają zapas czasu, że zdążają z obowiązkami, że powierzone zadania wykonują efektywniej, niż do tej pory. A to przełoży się na zadowolenie osobiste, obniżenie poziomu stresu i więcej czasu dla rodziny i bliskich.
TREŚĆ MERYTORYCZNA SZKOLENIA