Wstęp, sprawdzenie oczekiwań uczestników, organizacja pracy, kontrakt międzyludzki – stosowany również w zespołach logistycznych.
Planowanie transportu przedsiębiorstwa:
- struktura organizacyjna logistyki,
- funkcje i zakres obowiązków poszczególnych jednostek organizacyjnych w transporcie – matryce kompetencji, zastępowalności,
- ocena działalności logistycznej transportu wewnętrznego i jej wpływ na wyniki ekonomiczne- koszty stałe, koszty zmienne, koszty całkowite.
Optymalizacja procesów transportowych i magazynowych – za pomocą diagramu żółwia, SMART, diagramu spaghetti, Kanban:
- organizowanie dostaw,
- przyjmowanie zleceń,
- wybór środka transportu,
- przewóz.
Logistyka wewnętrzna – współpraca między procesami – za pomocą 5S, Kanban (ciąg dalszy), wzorów ROP – punkt ponownego zamawiania, czyli kiedy zamawiać – i EOQ – ekonomicznej wielkości zamówienia, czyli ile zamawiać:
- procesy planowania i realizacji produkcji,
- zaopatrzenie,
- dystrybucja,
- procesy magazynowe,
- organizacja przepływu informacji w procesach logistyki wewnętrznej.