Adresaci szkolenia:
- Pracownicy firm logistycznych i transportowych, w tym KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych), ale także firm nietransportowych (produkcyjnych, handlowych, usługowych, dystrybucyjnych) posiadających własne potrzeby przewozowe;
- Pracownicy działów/departamentów transportu organizacji rządowych i pozarządowych (publicznych, wojewódzkich, miejskich);
- Pracownicy firm branży CFM (Car Fleet Management);
- Pracownicy działów finansowych, kadr/HR, zakupów, działów technicznych odpowiedzialnym za planowanie, zakupy, organizację pracy flot samochodowych.
Cel szkolenia:
- uporządkowanie, ugruntowanie i rozszerzenie wiedzy z zakresu zarządzania taborem, tak na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym
- pełne zrozumienie uwarunkowań, potrzeb w zakresie tworzenia, jak i efektywnej eksploatacji floty pojazdów ciężarowych
- poznanie narzędzi matematycznych pozwalających na podejmowanie podstawowych strategicznych i operacyjnych decyzji w obszarze zarządzania flotą
Korzyści:
- przygotowanie do praktycznego podejmowania decyzji dotyczących flot samochodowych,
- wzbogacenie praktycznej wiedzy menedżerskiej w obszarze zarządzania taborem,
- nabycie umiejętności profesjonalnego stosowania metod matematycznych w praktyce flotowej,
- możliwość samodzielnej realizacji analiz strategicznych i operacyjnego planowania pracy floty – zmniejszenie zapotrzebowania na usługi firm doradczych.
Metody:
- wykłady,
- ćwiczenia,
- analiza przypadków.
Program szkolenia:
Dzień 1. Tworzenie floty
Gestia transportowa
- czym jest?
- reguły INCOTERMS
- czy opłaca się zachować, czy sprzedać gestię transportową?
Transport własny czy obcy?
- sens outsourcingu
- problem make OR buy a make AND buy
- plusy i minusy opcji make i opcji buy
- metody podejmowania decyzji, rozwiązywania problemu make OR/AND buy
- case study
Skład i wielkość floty
- problemy fleet sizing (FS) i fleet composition (FC) – istota
- rozwiązanie problemu make OR/AND buy a skład i wielkość floty
- metody podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów FS i FC
- ćwiczenia
Dzień 2. Eksploatacja floty
Wymiana taboru
- istota problemu
- planowanie wymiany pojedynczych pojazdów a odnowa floty
- TCO – Total Cost of Ownership i RV – Residual Value
- formy finansowania inwestycji flotowych
- case study
Planowanie pracy taboru
- istota problemu
- przydział pojazdów do zadań transportowych
- planowanie tras / marszrutyzacja / VRP – Vehicle Routing Problem
Wskaźniki w zarządzaniu taborem
- ocena efektywności realizacji przewozów
- ocena efektywności wykorzystania taboru
- ocena stanu taboru
- benchmarking
Trener:
Absolwent i pracownik Politechniki Poznańskiej. Doradca biznesowy, Trener. Całość w obszarze szeroko rozumianej logistyki oraz zastosowań technik ilościowych w zarządzaniu nią. W latach 1999-2001 pracownik Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, na stanowisku specjalisty. Wykonawca, w tym główny wykonawca i kierownik wielu projektów doradczych / konsultingowych z zakresu transportu i magazynowania, projektowania i przebudowy sieci dystrybucji, analizy procesowej i przebudowy procesów gospodarczych, optymalizacji i wspomagania decyzji (m.in. dla takich firm jak: BRENNTAG Polska Sp. z o.o., CUSSONS Polska S.A., ELEKTROSKANDIA S.A., FOTA S.A., KLER S.A., POLOmarket Sp. z o.o.). Autor szkoleń otwartych i zamkniętych z zakresu: zarządzania transportem, logistyki dystrybucji, zarządzania produkcją i logistyką, zarządzania zapasami (m.in. dla takich firm, jak: AQUANET S.A., BWI Poland Technologies Sp. z o.o., CAT LC Polska Sp. z o.o., GRUPA KAPITAŁOWA CERAMIKA TUBĄDZIN, COMARCH S.A., COMP-WIN Sp. z o.o., KLER S.A., KOMPANIA PIWOWARSKA S.A., PHILIPS LIGHTING Poland S.A., TESCO Polska Sp. z o.o., VATTENFALL Poland Sp. z o.o.). Członek: Polskiego Towarzystwa Logistycznego – PTL, EURO Working Group on Transportation – EWGT. Stypendysta UE – studia i staże w Portugalii oraz USA. Stały współpracownik amerykańskiej firmy doradczej MERCURY Associates, Inc.
Czas trwania: 2 dni
Wartość projektu: 7500 zł + 23% VAT
Cena zawiera: analizę potrzeb szkoleniowych (rozmowa telefoniczna/telekonferencja lub/i pretest i postest), realizację szkolenia wg ustalonego programu dla grupy do 10 osób , materiały dydaktyczne, dyplomy dla Uczestników; dojazd, nocleg i wyżywienie trenera
Zapraszamy do kontaktu!
dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb