Masz pytanie? Skontaktuj się z nami: 22 308 03 50 info@kompetea.pl

 Adresaci szkolenia:

szkolenie skierowane jest do osób, które chcą poznać i nauczyć się stosować różne techniki budowania i utrzymania relacji zawodowych z różnymi typami osobowości

Cel szkolenia:
  • autodiagnozy własnego stylu komunikowania się
  • definiowania cech poszczególnych stylów komunikowania się
  • style komunikowania się i wzmacniania skuteczności docierania do pracownika bazując na typach osobowości
  • zdefiniowania zasad przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku lidera w oparciu o style komunikowania się
  • stosowania zasad komunikacji, związanych z efektywnym przepływem informacji w zespole (pomiędzy współpracownikami i na płaszczyźnie szef – pracownik)
 Metody pracy:

Metoda nauczania oparta na cyklu Kolba – każdy moduł składa się z elementów związanych z diagnozą wiedzy  i umiejętności uczestników, następnym krokiem jest przekazanie nowej wiedzy i przećwiczenie umiejętności. Moduł kończy się ćwiczeniem utrwalającym nową wiedzę i umiejętności. W ramach pracy szczególne baczenie kładzione jest na transfer nowej wiedzy i umiejętności do rzeczywistej sytuacji uczestnika szkolenia, tak, żeby nową wiedzę i umiejętności wiedział kiedy, gdzie i jak może zastosować. Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • dyskusje
  • burze mózgów
Program szkolenia:

1. Poznaj sam siebie – czyli analiza własnych zasobów

  • typy osobowości a efektywna komunikacja w pracy (kwestionariusz określający preferowany styl komunikowania się/styl osobowości)
  • aktywne słuchanie czyli słuchać a słyszeć podczas pracy z ludźmi
  • uświadomienie sobie barier komunikacyjnych i sposoby radzenia sobie z nimi
  • elastyczność w relacjach zespołowych czy to w roli leadera czy w roli współpracownika

2. Kolor ma znaczenie! – style komunikacyjne a typy osobowości

  • stanowczy czerwony
  • wyważony niebieski
  • przyjacielski zielony
  • spontaniczny żółty

3. Komunikacja a budowanie zaangażowania zespołu

  • kompetencja komunikatywność a zaangażowanie zespołu
  • zasady skutecznej komunikacji w zespole
  • dbałość o zasady komunikacji w relacji współpracownik- współpracownik
  • zasady i metody efektywnej współpracy między pracownikami jednej organizacji
  • przeszkody i trudności we współpracy zespołowej i metody przezwyciężania ich
  • pomocne reguły i techniki efektywnej komunikacji, techniki komunikacyjne dla różnych typów osobowości

4. Rozwój umiejętności współpracy z różnymi modelami osobowości

  • metody i techniki rozwijania kluczowych umiejętności komunikacyjnych
  • ćwiczenie sztuki zadawania skutecznych pytań
  • cztery płaszczyzny analizy wypowiedzi czyli słuchanie czworgiem uszu (test von Thuna)
  • co chcę zakomunikować, czyli płaszczyzna rzeczowa
  • co mówię o sobie, czyli ujawnianie siebie
  • co myślę o tobie i jaki jest nasz wzajemny stosunek, czyli ujawnianie relacji wzajemnej
  • do czego chciałbym cię nakłonić, czyli apel

4. Asertywny styl komunikacji czyli zachowania ukierunkowane na rozwiązanie problemu

  • pojęcie, istota, filary i prawa asertywności
  • kiedy asertywność a kiedy dyplomacja
  • partnerstwo w relacjach – ja jestem OK. i Ty jesteś OK
  • zasady asertywnej odmowy

5. Podsumowanie szkolenia:

  • karta SSC
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • wnioski na poziomie osobistym i zespołowym
Informacje organizacyjne:

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Harmonogram

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą

Miejsce realizacji

on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ

Dodatkowe informacje

Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.

Kompetea all rights reserved

Komunikacja "w kolorze", czyli jak skutecznie porozumieć się z danym typem osobowości
12-13.02.2024 Warszawa, 25-26.04.2024 Warszawa, 13-14.06.2024 Warszawa
1550 zł + 23% VAT/ osoba
1390 zł + 23% VAT/ osoba
16-17.05.2024 on-line