Dzień 2 – Operacyjne zarządzanie zakupami
Planowanie popytu i podaży w zmiennym otoczeniu rynkowym – czyli czy jak skutecznie zaprognozować potrzeby zakupowe
- Rola prognozowania w procesie zakupowym – czyli jak trafnie zaplanować wielkość potrzeb zakupowych
- Podstawowe metody prognozowania – czyli jak zbudować modele prognostyczne w MS Excel
- Jak ocenić trafność prognozy – czyli do czego wykorzystać błąd prognozy
Powiązanie zakupów i zaopatrzenia – czyli czy łączenie funkcji kupca i dysponenta to dobre rozwiązanie
- Organizacja procesu zakupów operacyjnych i zaopatrzenia w przedsiębiorstwie – czyli czy warto wdrożyć lean management w procesach zakupowych
- Kupiec czy dysponent – czyli jak powiązać zakupy z zapasami
- Podstawowe determinanty kształtowania zapasów w przedsiębiorstwie
- Klasyfikacja ABC/XYZ – czyli jaki wpływ ma klasyfikacja asortymentów na dobór strategii zakupowej w przedsiębiorstwie
- Rola zapasu zabezpieczającego w przedsiębiorstwie
- Parametry dostaw – jak sprawić, by koszty utrzymania zapasu były jak najniższe, a ceny zakupu wciąż akceptowalne
Metody oceny i wyboru dostawcy – czyli jak wybrać i ocenić dostawcę
- Proces kwotowania RFx (Request for Proposal, Request for Information, Request for Quotation)
- System kwalifikacji i oceny okresowej dostawców
- Metody wyboru dostawcy – czyli jak wykorzystać Excela do wyboru dostawcy
- Modelowanie preferencji w ocenie dostawców
- Prawidłowe wprowadzenie nowego dostawcy (Phase In Phase Out proces)
Controlling procesów zakupowych – czyli jak zmierzyć skuteczność procesu zakupowego
- Podstawowe KPI w procesie zakupów – jak je zmierzyć i zinterpretować
- Mierniki oceny pracy kupca i dysponenta
- Controlling operacyjny jako narzędzie do poprawy procesu zarządzania zakupami