Organizacje zatrudniają pracowników z różnych pokoleń, pochodzących z różnych kultur i mających różne potrzeby. Zarzadzanie zróżnicowanym zespołem, w którym poszczególne jednostki mają różne podejście do pracy, różną motywację, oczekiwania i potrzeby jest niebywałym wyzwaniem, ale też szansą. Różnorodność oznacza bowiem potencjał. Dlatego tak ważna jest umiejętność prowadzenia w organizacjach komunikacji międzypokoleniowej oraz stosowania efektywnych metody współpracy w zróżnicowanych zespołach.
Szkolenie przygotowane z formie warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych ćwiczeń grupowych, scenek rodzajowych, praktycznych przykładów zastosowania zarządzania różnorodnością oraz studia przypadków i wykład interaktywny.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób zarządzających i kierujących zespołami: dyrektorów, kierowników, menedżerów, liderów, menedżerów i specjalistów działów HR.
Cel szkolenia:
W trakcie szkolenia uczestnicy:
zdefiniują potrzeby i oczekiwania osobami w różnym wieku, pochodzącymi z różnych kultur
poznają specyfikę zachowań zróżnicowanych pokoleniowo zespołów
poznają metody i narzędzia skutecznej komunikacji z osobami w różnym wieku
poznają ryzyka związane z zarządzaniem zróżnicowanym zespołem
przećwiczą techniki przeciwdziałania negatywnym zjawiskom, jakie mogą się pojawiać w takich zespołach
zdefiniują zasady motywowania pracowników w różnym wieku, pochodzących z różnych kultur
nauczą się jak zauważać i zapobiegać konfliktom w zróżnicowanym pokoleniowo zespole
Metody pracy:
Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone będzie z wykorzystaniem m.in.:
Zarządzanie zróżnicowanym zespołem – od skutecznego zatrudnienia do profesjonalnego zwolnienia
skuteczna selekcja i rekrutacja (techniki i narzędzia rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej) dedykowane dla pokolenia – media społecznościowe
działania rozwojowe a potrzeby pracowników w różnym wieku i z różnych kultur
zarządzanie karierą – indywidualne plany rozwojowe oraz planowanie sukcesji
coaching i treningi kompetencji miękkich
mentoring i intermentoring w perspektywie pokoleń
jobcoaching, czyli indywidualne doradztwo zawodowe
nowe technologie czyli narzędzi i aplikacji wspierających lojalność pracowników, gamifikacja, media społecznościowe dedykowane do poszczególnych generacji pokoleń
Zarządzanie pokoleniami XYZ – implementacja
studia przypadków oraz dobre praktyki stosowane w polskich i europejskich firmach
szanse i zagrożenie zarządzania zróżnicowanym zespołem
sytuacje trudne dla menagera w zarządzaniu zespołem zróżnicowanym
zasady i metody rozwiązywanie konfliktów dla zespołów zróżnicowanych
metody przeciwdziałania negatywnym zjawiskom, jakie mogą się pojawiać w zróżnicowanych
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
sala szkoleniowa w centrum Warszawy; informacja u Organizatora
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: udział w szkoleniu stacjonarnym materiały dydaktyczne oraz dyplom w wersji papierowej lunch oraz przerwy kawowe podczas trwania szkolenia
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.
* przerwy kawowe ustalane pomiędzy trenerem a grupą
Miejsce realizacji
on-line, Microsoft Teams (w szkoleniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę lub z poziomu aplikacji); instrukcja jak dołączyć do szkolenia oraz jak sprawdzić parametry techniczne dostępna jest TUTAJ
Dodatkowe informacje
Cena zawiera: dostęp do szkolenia on-line materiały dydaktyczne oraz dyplom ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU.